خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 13:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عنابستانی:

اروپا برای ادعای فروش سلاح ایرانی به روسیه هیچ سندی ندارد

نماینده مجلس تاکید کرد: ما اعلام کردیم که سلاح و پهپادی به روسیه نفروختیم اما اروپا به دنبال افزایش فشار بر ایران بوده و برای بهانه هایش هیچ سندی ندارد، آنها فقط با تبلیغات رسانه‌ای می‌خواهند فضای جهانی را تحت تاثیر قرار دهند.

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تلاش اروپایی ها برای طرح قطعنامه 2231 در سازمان ملل علیه ایران، گفت: اروپایی ها در صحنه مذاکرات تلاش کردند آمریکا را به مرحله ای برسانند تا خواسته های به حق ایران را بپذیرد در حالی که ایران خواسته غیرقابل پذیرشی نداشت، ما تجربه واقعی از پاره کردن برجام از سوی آمریکا داشته ایم و گفتیم اگر قرار است آمریکا دوباره به برجام برگردد باید تضمین دهد که از برجام خارج نمی شود و اگر خارج شدحداقل زیان‌های وارده به ایران را جبران کنند.



نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: اروپا وقتی دید نمی تواند مذاکرات را به نتیجه برساند با سلسله طراحی های مختلفی دنبال این است فشار تحریمی به ایران را در حوزه های مختلف بیشتر کند، از این رو از آشوب های داخل کشور حمایت کرد و تمام قد ایستاد که کشور را درگیر آشوب های داخلی کند. اکنون به دنبال این است در پی آشوب ها به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشر و اوکراین، ایران را تحت فشار تحریمی بگذارد.



وی ادامه داد: در نظام حقوق بین الملل، حقوق کشورها باید به صورت متقابل و عادلانه رعایت شود اگر فرستادن سلاح به جنگ اوکراین کار خوبی نیست چرا اروپایی ها به این جبهه سلاح ارسال می کنند؟ از ابتدای این جنگ اعلام کردیم که با جنگ مخالفیم، هر دو طرف را به مذاکرات و گفتگو دعوت کردیم و به هیچ کدام کمک مشخصی نخواهیم کرد.



این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال ایران یکی از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی بزرگ دنیا است و باید مانند سایر کشورها بتواند تسلیحات تولیدی را بفروشد و ازتجارت سلاح استفاده کند. ما اعلام کردیم که سلاح و پهپادی به روسیه نفروختیم اما اروپا به دنبال افزایش فشار بر ایران است و برای بهانه هایشان هیچ اسنادی ندارد فقط با تبلیغات رسانه ای می خواهند فضای جهانی را تحت تاثیر قرار دهند.



این نماینده مجلس گفت: در ضمن وزیر خارجه روسیه تاکید کرد پهپادهای مورد استفاده در اوکراین ساخت روسیه بوده و اروپایی ها مسیر را اشتباه می روند ما ثابت کردیم که تحت فشار تصمیم نمی گیریم و ملت و دولت با همبستگی در ساختار داخلی به خوبی مسیر بی اثر کردن تحریم ها را طی کرده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 350707
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار