خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 14:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
اسلامی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای:

اراده ملی برای نقش آفرینی دانش هسته‌ای در زندگی مردم وجود دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تلاش داریم صنعت هسته ای در زندگی مردم نقش آفرینی کند، گفت: اراده ملی برای نقش آفرینی صنعت هسته ای در زندگی مردم وجود دارد و سند ملی برای آن تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان بعدازظهر امروز (سه شنبه 18 اردیبهشت ماه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که در اصفهان در حال برگزاری است، گفت: با فشار نظام استکباری سعی شده است که ماهیت صنعت هسته ای ایران مورد تشکیک قرار گیرد و اینها موجب تحریم هایی شد اما مسیر هسته ای ما تضعیف نشده و ما همواره بی درنگ به مسیر خود ادامه داده و لطف الهی ما را به مرحله ای رساند که فنون هسته ای دارای کرسی پژوهشی در دانشگاه های مختلف کشور شده است.

وی افزود: ما در نظام لوجستیکی دنیا با توجه به تحریم ها هیچ گونه دریافت و خریدی در حوزه هسته ای نمی‌توانیم انجام دهیم، لذا وقتی این تحریم ها وجود دارد باید از طریق تحقیقات درونی به فن آوری برسیم و آنها را به صنعت و سامانه تبدیل کنیم و ایده را به محصول برسانیم که بخشی از آن در این همایش به نمایش گذاشته شده است و این حقیقتی است که جریان متخاصم تحمل نمی کند.

اسلامی همچنین تاکید کرد: چارچوب حرکت ما توجه به مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی,NPT و پادمان است و نباید روابط ما از فضاسازی‌ها تاثیرپذیر باشد که به دنبال مخدوش کردن اقدامات صلح آمیز ایران است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم صنعت هسته ای در زندگی مردم نقش آفرینی کند، گفت: اراده ملی برای نقش آفرینی صنعت هسته ای در زندگی مردم وجود دارد و سند ملی برای آن تدوین شده و ما این را به آژانس نیز اعلام کردیم، همینطور توسعه منابع انسانی نیز بخش دیگری از فعالیت هاست که در این کنفرانس نیز به آن پرداخته شده و بخشی از ۶۰۰مقاله و ۹محور کنفراس نشان می‌دهد روند خوبی در حوزه تحقیق توسعه و توسعه منابع انسانی در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: در مقاطع تحصیلی نیز در مدارس انرژی اتمی برنامه داریم استعداد ها را شناسایی کنیم و در این مسیر جریان تحقیق و توسعه برای بالندگی بیشتر و تحقق اهداف در جریان است./

پایان پیام

  • کد خبر : 378101
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار