خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/24 - 11:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباسپور:

احزاب در صورت قوی بودن امکان مدیریت آشوب‌های اخیر در کشور را داشتند

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس معتقد است احزاب در کشور ما اقبالی ندارند چرا که مردم خاطرات خوبی از گذشته آنها ندارند لذا جریانات مختلف سیاسی باید مجددا با تقویت عملکرد خود، جایگاه خود را در میان مردم کسب کرده و در شرایط حساس به آرام کردن فضای موجود در جامعه کمک کنند.

روح اله عباس پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه اگر احزاب بتوانند جایگاه خود را در جامعه جمهوری اسلامی پیدا کرده و مردم از آنها استقبال کنند می توانند در حل بسیاری از مشکلات کشور مفید باشند، گفت: با شکل گیری احزاب، دولت در سایه ای ایجاد می شود که می تواند نسبت به حزب حاکم نظارت دقیق داشته باشد.



بر همین اساس تصریح کرد: از آن جایی که یک حزب به عنوان دولت در سایه پا به پای حزب حاکم حرکت می کند و حزب حاکم نیز می‌داند حزبی با مدل دولت در سایه وجود دارد، در اجرای قوانین و اداره دولت دقت عمل بیشتری خواهد داشت.



نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه احزاب با ظرفیت کشور و مطالبات مردم آشنایی دارند، عنوان کرد: آنها می توانند در راستای مطالبات مردم گام برداشته و از مسیر قانونی آن را پیگیری کنند.



وی افزود: احزاب قوی باید با بررسی و مطالعاتی که مدام به روز می شود، مطالبات مردم را با تکیه بر ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور و بر اساس قوانین پیگیری کنند.



عباسپور ادامه داد: از سوی دیگر احزاب با کادرسازی و تربیت افراد متخصص و متعهد، از قبل نیروهای خود را آماده می کنند تا زمانی که دولتی با حمایت آنها مستقر شد، نیروهای موجود در کوتاه ترین فرصت جایگزین شده و مسیر توسعه و تعالی کشور پیش گرفته شود.



وی که سابقه حضور در حزب مؤتلفه اسلامی را در کارنامه خود دارد، با بیان اینکه احزاب در کنار تربیت نیرو و پیگیری مطالبات مردم، می‌توانند در شرایط حساس نیز به ایجاد آرامش در جامعه کمک کنند، یادآور شد: متأسفانه احزاب هیچ نقشی در مدیریت اغتشاشات اخیر نداشتند در صورتی که می توانستند موثر باشند؛ حتی گاهی برخی جریانات فکری در کنار اینکه به صحنه نیامدند حتی بدشان نمی آمد جریان حاکم به واسطه این اغتشاشات موقعیت خود را از دست بدهد.



سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان درباره عدم استقبال مردم از احزاب، خاطرنشان کرد: مردم از گذشته خاطرات خوبی از احزاب ندارند و امروز این احزاب هستند که باید با تقویت عملکرد خود بار دیگر جایگاهشان را در مقابل مردم به دست آورند و به جز زمان انتخابات در زمان های دیگر نیز فعال باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 350303
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار