خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/15 - 10:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نیک بین:

اجرای اصل 27قانون اساسی، از بخشی مشکلات و ناآرامی‌ها می‌کاهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورتی که مکانی برای برگزاری اعتراضات و تجمعات مشخص شود و مردم آزادانه بتوانند اعتراض یا انتقاد خود را مطرح کنند، بخشی از مشکلات و ناآرامی‌ها کاسته خواهد شد.

جواد نیک بین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حوادث اخیر در کشور و در توضیح اقداماتی که می‌توان در راستای تغییرات مشروع و در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی انجام داد تا اعتراض به اغتشاش تبدیل نشود و امنیت در کشور تثبیت شود، گفت: ما در حوزه قوانین مشکل نداریم و اتفاقا با انباشت قوانین مواجهیم و مجلس باید تصمیم به تنقیح قوانین بگیرد.



نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، افزود: معترضین دو دسته هستند؛ عده‌ای انقلاب و نظام و ایران را دوست دارند اما انتقادات و اعتراضاتی دارند که صدای آنها باید شنیده شود، اما عده‌ای آشوبگر و اغتشاش‌گر هستند، این گروه از افراد آتش افروزی می‌کنند، چادر از سر زنان و دختران می‌کشند و بسیجی‌ها را با کتک شهید می‌کنند و مانند همه دولت‌ها و نظام‌ها باید مقابل این دسته از افراد محکم ایستاد.



وی در ادامه با بیان اینکه این گروه دوم گوشی برای شنیدن حرف ندارد، اظهار کرد:  در این مدت در مکان های مختلف حضور پیدا کردم اما این گروه از افراد به هیچ عنوان گوش شنوا ندارند و اولین سخن آنها ناسزا است و آنها اصلا حاضر به گفت‌وگو نیستند.



نیک‌بین معتقد است: اولین اقدامی که در این شرایط می‌توان انجام داد اینکه مکانی برای بیان اعتراض در اختیار کسانی که معترض و منتقد هستند، قرار داده شود. البته کسی باید باشد که مسئولیت امنیت این مکان ها را تامین کند تا افراد به بیان انتقاد و اعتراض بپردازند نه اغتشاش و تخریب. در واقع این اقدام در چارچوب اصل 27 قانون اساسی باید اجرایی شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که مکانی برای برگزاری اعتراضات و تجمعات مشخص شود و مردم آزادانه بتوانند اعتراض یا انتقاد خود را مطرح کنند، از بخشی مشکلات و ناآرامی‌ها کاسته خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351500
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار