خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/16 - 18:04
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
دیدار دبیرکل کنفرانس فلسطین با رییس مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) و علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص)؛

ابطحی: لزوم تدریس صهیونیست شناسی برای دانشجویان کشور/ قاسم نژاد: اساتید دانشگاه ظرفیت خوبی برای پیگیری دادخواهی فلسطینیان دارند

دبیرکل کنفرانس فلسطین با رییس مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) و علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص) دیدار و گفتگو کردند که در این نشست، بر ضرورت نقش دانشگاه بر تببین جنایات رژیم اشغالگر قدس برای افکار عمومی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رییس مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) و رییس علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص) و تعدادی از اساتید این دانشگاه عصر امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) با  ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین دیدار کردند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.



سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در ابتدای این دیدار، گفت: اکنون قدرت های جدیدی در حال شکل گیری هستند و در این راستا رهبر انقلاب نیز تاکید داشتند که کشورمان باید ایفای نقش پررنگ داشته باشد.



وی در این زمینه، اظهار کرد: برای حرکت در این مسیر نیاز به صهیونیست شناسی است اما متأسفانه مشاهده می‌شود که چنین موضوعی در کشورمان به خوبی انجام نشده و شناخت از رژیم اشغالگر قدس عمیق نباشد.



ابطحی تصریح کرد: این مهم درحالیست که رژیم صهیونیستی در مقاطع مختلف به شناسایی و بررسی ظرفیت ها می‌پردازد و شناخت خوبی نسبت به کشورمان دارد.



وی با اشاره به مصداق های مختلف، افزود: ترور افراد در کشور، تشدید دوقطبی‌ها و غیره نشان دهنده شناخت رژیم صهیونیستی از جامعه ایران است.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت بیان کرد: در قرآن کریم آیات زیادی به قوم یهود می‌پردازد و تمرکز جدی بر تاکتیک‌ها ‌و شیوه اقدامات آنها دارد؛ به عنوان مثال در آیات کریمه الهی به شیوه‌های نظامی آنها اشاره شده یا حتی به وجود اختلاف نظر و آراء در میان مقامات آنها اشاره کرده که حتی بسیاری از افراد نسبت به وجود چنین موضوعاتی مطلع نیستند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه دانشگاه باید به دروسی بپردازد که سهم گیری در دنیا را برای دانشجویان تبیین کند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل در دیدار با دانشجویان به این موضوع اشاره کرده و تاکید کرده است.



ابطحی ضمن تاکید بر اینکه امروزه نبرد با دشمن در عرصه ادراکی دارای اهمیت ویژه‌ای است، اظهار کرد: به عنوان مثال دشمن می‌داند ایران در آستانه انتخابات، عید نوروز، ماه مبارک رمضان و غیره نیاز به آرامش دارد از این رو با اقداماتی تلاش می‌کند این آرامش را از بین ببرد.



وی گفت: بنابراین تدوین دروس به منظور شناخت دشمن دارای اهمیت دوچندان است؛ به عبارتی باید رشته‌های دانشگاهی با سرفصل‌های مشخص تبیین شود تا دانشجویان بتوانند به عنوان افسران دانش افزایی و جنگ نرم در جامعه حضور داشته باشند‌ و به روشنگری دست بزنند.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت تاکید کرد: در این میان باید نسبت به توجیه نخبگان و اساتید دانشگاه نیز اقدام شود؛ به عبارتی برای هر فردی باید یک روش توجیهی پیش بینی شود زیرا سطوح افراد با یکدیگر فرق دارند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با بیان اینکه مرکز وکلای قوه قضاییه در حال رسیدگی به پرونده جنایات رژیم اشغالگر قدس هستند و در این زمینه وکالت های مردمی برای پیگیری امور دریافت کرده اند، گفت: زمینه سازی برای مستندسازی، شبکه سازی با حقوق دانان جهانی و ارتباط با صحنه و میدان اعم از قربانیان از جمله وعده هایی است که به آنها داده شده تا موضوع پیگیری شود.



ابطحی در پایان از آمادگی همکاری و تعامل کارگروه حقوقی اتاق وضعیت فلسطین با مرکز آموزش عالی امام حسین علیه السلام و علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص) تاکید کرد.



در ادامه، یونس قاسم نژاد رییس مرکز آموزش عالی امام حسین علیه السلام و علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص) گفت: بهره‌مندی از نگاه انقلابی توسط دانشجویان می‌تواند در سبک زندگی آنان اثرگذار باشد.



وی اظهار کرد:‌ در این راستا همکاری با نهادهای فرهنگی برای رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اولویت کاری دانشگاه قرار داد.



قاسم نژاد با اشاره به اینکه بیش از یک هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص) در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: در این میان بیش از ۹۰ نفر از اساتید ارزشی و انقلابی در این دانشگاه فعال تدریس دروس و علوم هستند.



رییس مرکز آموزش عالی امام حسین علیه السلام و علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص) خاطرنشان کرد: پیشبرد اهداف و چشم انداز انقلاب اسلامی توسط دانشجویان و قشر نخبگانی دارای اهمیت دوچندان است لذا از دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس درخواست می‌‌شود برای پیشبرد امور با مجموعه یاد شده همکاری و مشارکت داشته باشد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، استاد حقوق مرکز آموزش عالی امام حسین علیه السلام و علمی کاربردی محمد رسول‌الله (ص) در این نشست، گفت: امروزه برگزاری دادگاه های مجازی حقوقی برای پیگیری پرونده جنایات رژیم اشغالگر قدس در سرزمین فلسطین از سوی افکار عمومی دنیا پررنگ شده که در این زمینه دانشجویان ایرانی می‌توانند نقش داشته باشند.



وی از ضرورت پیش بینی و راه اندازی فرهنگسرای فلسطین، خانه قدس و سایر مراکز فرهنگی در کلان‌شهرهای کشور گفت و تصریح کرد: در این میان می‌توان با همکاری دبیرخانه، نشست های تخصصی و تحلیلی و پنل های کاربردی برای تفسیر رای دادگاه لاهه در پی شکایت آفریقایی ها از رژیم صهیونیستی برگزار کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375805
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم