خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 10:55
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه:

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور جهادی و خادم نظام و مردم بود/ توسعه دیپلماسی پارلمانی در دوران وزارت امیرعبداللهیان

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: آقای رئیس جمهور فرد پیش میز نشسته نبود بلکه ایشان خادم خدمتگزاری بود که میز ریاست جمهوری سوار بر ایشان نبود بلکه ایشان میز ریاست جمهوری را توفیقی برای خدمتگزاری و خادمی مردم می‌دانست.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به حادثه سقوط بالگرد حامل آقای رئیسی و هیئت همراه، گفت: آقای رئیس جمهور فرد پیش میز نشسته نبود و به محض تمام شدن جلسات هیأت دولت به میدان می آمد و پیگیر امورات و مسائل بود و صرفاً به گزارش‌دهندگان اکتفا نمی‌کرد بلکه خود از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را پیگیر می‌کرد. ایشان خادم خدمتگزاری بود که میز ریاست جمهوری سوار بر ایشان نبود بلکه ایشان میز ریاست جمهوری را توفیقی برای خدمتگزاری و خادمی مردم می‌دانست.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که ایشان تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت، برکات آستان قدس رضوی را به همه کشور گسترش داد، به طوری که آن زمان که بنده نیز به حکم ایشان به عنوان نماینده آستان قدس رضوی در استان مرکزی منصوب شدم، هزاران نفر با برنامه‌ریزی آقای رئیسی از بی‌بضاعت‌ها، محرومین و افرادی که در عمر خود به مشهد نرفته بودند، به این شهر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه آقای رئیسی از اعتبارات آستان قدس برای محرومیت‌زدایی نه فقط در مشهد بلکه در اقصی نقاط کشور استفاده می‌کرد، افزود: در دوران ریاست جمهوری نیز ایشان گره‌های بسته را باز می‌کردند و اعتقاد داشتند که هیچ گره‌ای با توانمندی و پتانسیل‌های کشور بسته نخواهد بود، همچنان که دیدیم کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند؛ با اراده و پیگیری آقای رئیسی چه در زمان مسئولیت ایشان در قوه قضائیه و چه ریاست جمهوری باز شد. پروژه‌های عمرانی که ده سال یا بیشتر از تعطیلی آنها می‌گذشت، فعال شدند و برخی نیز راه‌اندازی شدند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی اعتقاد داشت که باید با همه دنیا مذاکره، تعامل، گفت وگو و ارتباط داشته باشیم، خط قرمز ایشان تنها رژیم صهیونیستی بود. ایشان موضوع سیاست خارجی را مختص تنها چند کشور اروپایی نمی‌دانست و تلاش کردند گره در حوزه سیاست خارجی با برنامه‌ریزی امیرعبداللهیان و دستور آقای رئیسی از طریق ارتباطات در قالب پیمان همکاری شانگهای و گروه بریکس با کشورهای حوزه همسایه ایران توسعه یابد و سطح روابطمان با دنیا گسترش یافت و قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در زمان آقای رئیسی خود را نشان داد. آقای رئیسی، رئیس جمهور جهادی و خادم نظام و مردم بود.

آصفری با تأکید بر اینکه آقای امیرعبداللهیان از زمانی که در مجلس به عنوان مدیرکل امور بین‌الملل مجلس مشغول به خدمت بودند، علیرغم کم لطفی‌های وزارت خارجه دولت گذشته شاهد بودیم به مجلس آمدند و با حضور خوب و معنی‌دار خود سعی بر این داشتند تا با ارتباط با پارلمان‌های دنیا سطح روابط در حوزه پارلمانی را با  کشورهای دیگر توسعه دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص عملکرد حسین امیرعبداللهیان در دوره فعالیت خود در  وزارت امور خارجه نیز گفت: آقای امیرعبداللهیان در زمان تصدی خود در وزارت امور خارجه نیز تلاش کردند تا با استفاده از گروه‌های دوستی و پارلمانی و ایده‌های خوب خود روابط را با دنیا گسترش دهند. ضایعه از دست دادن آقای رئیسی و وزیر امور خارجه بسیار دردناک است اما بایستی این مسیر خدمتگزاری و جهاد ادامه یابد./

پایان پیام

  • کد خبر : 378719
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار