خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/21 - 09:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
امیرعبداللهیان در بدو‌ ورود به بیروت:

آواره سازی ده ها هزار فلسطینی و قطع آب و برق روی مردم غزه جنایات سازمان یافته رژیم صهیونیستی است

وزیر خارجه کشورمان در بدو‌ ورود به بیروت گفت: آواره سازی ده ها هزار فلسطینی در یک روز گذشته و تداوم جنگ و ‌بستن آب ‌‌و برق و دارو به روی مردم غزه جنایات سازمان یافته از سوی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر دوره ای خود به کشورهای محور مقاومت، بغداد را به مقصد لبنان ترک کرد و در بامداد (جمعه، 21 مهرماه) وارد بیروت شد و ‌مورد استقبال مقامات لبنانی قرار گرفت.



ایوب حمید نماینده پارلمان لبنان ضمن خوش آمدگویی به وزیر خارجه کشورمان در فرودگاه بیروت، توضیحاتی در خصوص تحولات اخیر منطقه و وضعیت مردم مظلوم فلسطین پرداخت.



طوفان‌الاقصی، عملیاتی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی



احمد عبدالهادی نماینده حماس در بیروت نیز ضمن خوش آمد گویی به امیر عبداللهیان در فرودگاه بیروت، گفت: در سایه معرکه طوفان‌الاقصی ، جنگی که قهرمانان فلسطینی در روزهای اخیر رقم زدند در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بود. در پرتو این‌جنگ از طرف جنبش حماس به شما خیرمقدم‌ عرض می کنم‌.



وی افزود: مقامات ایرانی در بیروت حاضر شدند تا اعلام کنند در کنار ملت فلسطین و در مقابل تجاوز ورزی ایستاده اند. نمایندگان جمهوری اسلامی ایران امروز در بیروت است تا اعلام کند در کنار محور مقاومت ایستاده است.



امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه‌ کشورمان نیز در بدو‌ ورود به بیروت و در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مقامات لبنانی، نماینده جنبش فلسطینی حماس و نماینده جهاد اسلامی، گفت: صمیمانه تبریکات خود را به مردم فلسطین به خاطر مقاومت و‌ عملیات طوفان الاقصی که پاسخی به جنایات نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به ویژه در ماه های اخیر بود، می گویم.



وی تصریح کرد: امروز در بیروت هستیم که با صدای بلند اعلام‌کنیم کشورها، مردم و‌ دولت های اسلامی تداوم جنگ علیه مردم فلسطین و غزه را قبول نمی کنند. آواره سازی ده ها هزار فلسطینی در یک روز گذشته و تداوم جنگ و ‌بستن آب ‌‌و برق و دارو به روی مردم غزه جنایات سازمان یافته از سوی رژیم صهیونیستی است.



وزیر امور خارجه‌ کشورمان در ادامه یادآور شد: طبعا ادامه جنایات جنگی در غزه با واکنش ها در دیگر محورهای منطقه مواجه خواهد شد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول آن خواهند بود. ما امروز در ادامه مشورت با مقامات عالی رتبه عراق به لبنان سفر کردیم تا با مقامات لبنان درباره وضعیت غزه و‌تداوم جنایات جنگی مشورت های مورد نیاز را داشته باشیم.



امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، گفت: ایران با قدرت به حمایت های سیاسی، بین المللی و ‌‌رسانه ای خود از محور مقاومت ادامه خواهد داد. برخی مقامات غربی پرسیدند آیا امکان‌گشایش جبهه های جدید علیه رژیم جعلی اسرائیل وجود دارد یا خیر؟ طبعا در شرایط تداو‌م جنایات جنگی هر احتمال و‌تصمیمی از سوی دیگر جریان های مقاومت محتمل است.



وی افزود: آقای رییسی رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب دیپلماسی سران، گفتگوهایی را با مقامات کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی انجام دادند و ‌‌در چارچوب حمایت از فلسطین این‌گفتگوها ادامه خواهد داشت.



شایان‌ذکر است؛ امیرعبداللهیان در ادامه سفر خود به بیروت، با مقامات لبنانی دیدار و‌گفتگو خواهد کرد.



گفتنی است؛ وزیر امور خارجه قبل از ترک عراق، به یادمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد ادای احترام کرد.











امیر عبداللهیان




/



پایان پیام

  • کد خبر : 369713
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار