خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 13:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری

آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد اعمال راهبردهای سیاسی و تغییرات ژئوپولوتیکی در قفقاز هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحت تاثیر قرار دادن مرز ارمنستان و ایران به منظور افزایش تنش در منطقه یکی از راهبردهای سیاسی و تغییرات ژئوپولوتیکی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

شهریار حیدری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات رییس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه ایران همواره آمادگی دارد از ظرفیت‌های متنوع و کارآمد خود برای برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز استفاده کند، گفت: ایران درصدد ثبات و پایداری است اما در مقابل جریاناتی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد ناامنی هستند لذا در مناقشه آذربایجان و ارمنستان ایفای نقش کردند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه قفقاز از حیث بهره مندی از ظرفیت هایی مانند انرژی دارای اهمیت است لذا برای اروپایی ها نیز دسترسی به آن دارای اهمیت است.



وی ادامه داد: این مهم در حالیست که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی بدنبال بهره برداری از امتیازات و منابع بکر منطقه قفقاز هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تحت تاثیر قرار دادن مرز ارمنستان و ایران به منظور افزایش تنش در منطقه یکی از راهبردهای سیاسی و تغییرات ژئوپولوتیکی غربی ها است، افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی دغدغه ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز را دارد و حق کشورمان است که نگران حضور رژیم صهیونیستی در منطقه باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشخبتانه گفتگوها میان مسئولان کشورمان و دیگر کشورهای قفقاز وجود دارد لذا امیدواریم همسایگان همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد هم افزایی مشترک در عرصه های مختلف باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 351419
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار