خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/26 - 14:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی با اشاره به افزایش تنش اتحادیه اروپا با ایران:

آقای بورل تلاش خود را بر پیگیری مذاکرات هسته‌ای معطوف کند/ رفع تنش گام خوبی برای احیای روابط و برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دخالت غربی‌ها در مسائل داخلی ایران به عنوان مهمترین عامل افزایش تنش اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی، گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید تلاش خود را بر پیگیری مذاکرات هسته‌ای و رفع تنش‌ها معطوف کند زیرا به احیای روابط و برجام کمک می‌کند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش تنش بین ایران و اتحادیه اروپا طی سه ماه اخیر و اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره پیگیری مجزای مباحث مرتبط با مذاکرات هسته‌ای و موضوعات داخلی ایران، گفت: جوزپ بورل به عنوان نماینده اتحادیه اروپا باید نقش فعال تری برای رفع تنش ها داشته باشد زیرا اروپایی‌ها عامل شرایط فعلی و تنش‌های موجود بودند، آنها ضمن دخالت در مسائل داخلی ایران با ورود غیر مشروع در مسائل جمهوری اسلامی و حمایت از اغتشاشاگران نشان دادند دنبال ایجاد بحران در کشور ما هستند هرچند نتیجه هم نگرفتند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: برخی از کشورهای اروپایی و طرف برجام در سه ماه اخیر سفارتخانه‌ها و سرویس‌های جاسوسی خود را در تهران فعال کردند، این در حالی است که ما به هیچ وجه در مسائل داخلی کشورهای دیگر دخالت نکردیم.



وی در ادامه اظهار کرد: آقای بورل باید دنبال حل بحران باشد البته حق پیگیری این دخالت‌ها از طریق مجاری حقوقی بین‌المللی برای ایران محفوظ است. این کشورها طرف مذاکرات مسائل هسته‌ای ما هستند اما با این روش‌ها مخدوش سعی کردند مناسباتشان را با ایران یا مناسبات ایران با دیگر کشورها را بر هم زنند.



نوش آبادی یادآور شد: ما منعی برای مذاکره نداریم هرچند در بحث محتوای مذاکرات و منافع اختلاف نظارتی وجود دارد اما به مذاکراتی که منتج به خروجی مناسب و عملی شد، پایبند هستیم لذا آقای بورل باید تلاش خود را بر حل این مسائل معطوف کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفع تنش ایران و اتحادیه اروپا گام خوبی به سمت احیای روابط و پیگیری موضوعات مشترک از جمله برجام خواهد بود البته اروپایی‌ها هم باید از دخالت و شیطنت‌های خود دست بردارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355443
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار