خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 15:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

آزادی منابع بلوکه شده ایران می‌تواند بسترساز توافقات بزرگتر باشد

عضو کمیسیون امینت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به توافق انجام شده و آزادی منابع مسدود شده کشور در کره، گفت:این توافقات گام به گام مارا به سمت توافقات بزرگ تر به نفع ملت ایران سوق دهد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آزاد سازی منابع ایران در کره جنوبی، گفت: در زمستان سال 1399 شرایط مناسب‌تری برای توافق وجود داشت اما به دلیل برخی مسائل جناحی و حزبی این اتفاق رخ نداد البته امروز نیز دستاورد خوبی برای دستگاه دیپلماسی حاصل شده و این موضوع قابل تقدیر است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: این موضوع ابعاد مختلف و قابل تاملی دارد؛ توافق بدست آمده نتیجه ماه‌ها مذاکرات غیرمستقیم در کشورهای منطقه است و ادعای خلاف واقع غربی‌ها و صهیونیست‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.



وی با بیان اینکه توافق ایران و آمریکا یک توافق انسانی و بشردوستانه بود، گفت:ادعاهای رژیم صهیونیستی و برخی از جریانات معاند خارج نشین به موضوع آزادی 5 تبعه آمریکایی خالی از منطق است چراکه در گذشته و امروز دیپلمات های ما توسط کشورهای خارجی بازداشت شدند در حالی که افرادی که در ایران بازداشت شدند، جاسوس بودند. بنابراین اینکه غربی ها به گونه ای جلوه دهند که کار ما گروگانگیری است، غیر قابل قبول است.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت تلاش کرد تا این مساله را در کنار تبادل زندانیان آمریکایی و ایرانی دنبال کند لذا توافق بدست آمده عقب نشینی آمریکا از یکی از سناریوهای کاخ سفید علیه ایران قلمداد می‌شود.



رحیمی جهان آبادی افزود: امیدواریم این توافق گام به گام ما را به سمت توافق‌های بزرگ تر سوق دهد، توافقاتی که بسترساز  تامین منافع ملت  باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366525
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار