خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/10 - 15:29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
در دیدار با اعضای کمیته اسرا جنبش حماس مطرح شد؛

آرمان «فسلطین» مساله مورد حمایت مجلس شورای اسلامی/ رژیم صهیونیستی در وضعیت شکننده و متزلزلی قرار دارد

نمایندگان عضو هیات امنای کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در نشستی با اعضای شورای رهبری حماس و مسئولین کمیته اسرا شهدا و جانبازان فلسطینی تاکید کردند که «آرمان فلسطین و آزادی سرزمین های اشغالی مساله مورد حمایت ما است».

به ‌گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای شورای رهبری حماس و مسئولین کمیته اسرا شهدا و جانبازان فلسطینی ظهر امروز (سه‌شنبه 10 مرداد ماه) با نمایندگان عضو هیات امنای کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین دیدار و گفت و گو کردند.



«فلسطین» موضوع مهم و اولویت دار در سطح همه ارکان کشور است



در ابتدای این دیدار ابوالفضل عموئی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت آرمان فلسطین و حمایت از جریان مقاومت، گفت:  قانونی در سال 1369 در مجلس مصوب شد  و بر اساس آن مجلس، پایه گذار برگزاری کنفرانس‌های حمایت از فلسطین شد.



وی افزود:بر همین اساس چهار نفر از نمایندگان به عنوان اعضای هیئت امنای دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در صحن علنی و به انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شوند و هدف این قانون حمایت مجلس به عنوان نمایندگان ملت از حرکت مقاومت و آزادی قدس شریف است.



وی تاکید کرد: موضوع فلسطین برای ما یک موضوع مهم و اولویت دار در سطح همه ارکان کشور است، مجلس نیز در کنار بخش های مختلف کشور  از این موضوع حمایت می کند.



رژیم صهیونیستی یک جریان رها شده و بی هویت است



در ادامه عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان فلسطینی، اظهار داشت: افتخاری بالاتر از خدمت به مقاومت نیست و آزادگان فلسطینی این نشان افتخار را با خود دارند.



وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امروز در دنیا مقبولیت ندارد و یک جریان رها شده و بی هویت است به طوری که در سال ۲۰۱۹ و در شورای امنیت قطعنامه ای با تلاش آمریکا به حمایت از این رژیم مطرح شد اما هیچ کدام از اعضای رای موافق به آن دادند و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز این اتفاق تکرار شد.



عضو هیئت امنای دبیرخانه دائمی کنفرانس فلسطین در ادامه ضمن ادای احترام به مقام شهدای مقاومت فلسطین و سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: مقاومت، مسئله ما و مورد حمایت ما است و گروه های مقاومت برای ما محترم هستند.



رژیم صهیونیستی رژیمی تندرو و منفور است



زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد اهمیت مسئله فلسطین، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی تندرو و منفور است و در مجامع بین المللی مقبولیتی ندارد و امروز این رژیم در وضعیت شکننده و متزلزلی قرار دارد و از درون با چالش های جدی ای مواجه است.



 صهیونیست‌ها به دنبال تغییر قوانین و اعمال مجازات های سخت برای زندانیان فلسطینی هستند



در ادامه، ابواسلام، مسئول کمیته اسرا و شهدای جنبش مقاومت اسلامی نیز در این نشست، افزود: خرسندیم که در مجلس و شورای اسلامی حضور داریم و با نمایندگان و اعضای هیئت امنای دبیرخانه دائمی کنفرانس فلسطین دیدار می کنیم.



وی افزود: همانند امام حسین(ع) و فرزندان پیامبر(ص) در مقابل ظلم ایستاده ایم و پیرو امامین انقلاب هستیم که تفکر حمایت از مظلومین داشتند. ملت فلسطین بیش از ۷۵سال از تحت اشغال در حال مقاومت هستند، فلسطین سرزمین مقدس و محل معراج پیامبر(ص) است و  مسأله فلسطین مسأله دین اسلام و اعتقادات است.



ابواسلام در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تشریح شرایط میدانی امروز سرزمین های اشغالی تصریح کرد: ما به سمت یک درگیری و مواجهه با جریان افراطی صهیونیستی برای حفاظت از مسجد الاقصی می‌رویم و این یک موقعیت مهم است چرا که این جریان افراطی به دنبال تخریب این مکان مقدس هستند.



وی خاطر نشان کرد: تعداد 5 هزار اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی گرفتار هستند که برخی از آنها بیش از 45 سال است که در این زندان ها حضور دارند، رسیدگی به خانواده های آنها و همچنین پیگیری حقوق آنها از اولویت های اصلی جریان حماس است ضمن اینکه هیات حاکمه تندرو صهیونیستی به دنبال تغییر قوانین و اعمال مجازات های سخت برای زندانیان فلسطینی است. 



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در این نشست دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و پیشنهاداتی از سوی نمایندگان جنبش حماس جهت حمایت های مادی و معنوی سازمان یافته از جریان مقاومت و خانواده های آسیب دیده از اشغال و جنگ مطرح شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 365866
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار