خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 12:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

همکاری مشترک ایران و پاکستان به تهدیدات امنیتی در مرزها پایان می‌دهد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری‌های ایران و پاکستان در امر مقابله با تهدیدات امنیتی گفت: این همکاری‌ها می‌تواند بر پایه منافع امنیتی و ملی بوده و به هرگونه تحرکات مرزی پایان دهد.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر همکاری ایران و پاکستان در امر مقابله با تهدیدات امنیتی با عنایت به عملیات برون مرزی نیروهای امنیتی ایران در خاک پاکستان، گفت: روابط ایران با کشور پاکستان از جمله روابط دیرینه و تاریخی است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رعایت همجواری ایران و پاکستان در مقاطع و زمان های مختلف صورت گرفته است، ادامه داد: این مسئله زیر سایه مراودات و تعاملات اقتصادی مختلف بوده و پی ریزی شده است.

جوکار با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان هم در حوزه تجاری و هم در حوزه سیاسی و امنیتی مدنظر بوده است، گفت: از این رو این تعاملات باید بسط و گسترش پیدا کند و این موضوع نکته مهمی است. بنابراین می بایست همکاری های مشترک  و تامین منافع متقابل برای دو طرف ایجاد شود.

وی با اشاره به همکاری های امنیتی با پاکستان بیان کرد: پیرو این موضوع حتما می توانیم در مرزهای خودمان با پاکستان، جلوی فعالیت های تروریستی را بگیریم.

جوکار ادامه داد: اگر در این بخش تعامل را روی منافع امنیتی و ملی بگذاریم می توانیم براساس توافقات انجام گرفته هرگونه تحرکات در مناطق مرزی رصد و در این بخش فعالیت مشترک داشته باشیم تا از ناحیه جنوب شرقی کشور تهدیدی را مشاهده نکنیم.

وی با اشاره به عملیات برون مرزی نیروهای امنیتی ایران در خاک پاکستان و از بین بردن سرکرده گروهک تروریستی جیش الظلم، بیان کرد: یقیقا تروریست های که در خاک پاکستان هستند برای مردم ما مزاحمت های را ایجاد می کنند لذا اگر ما پیرو همکاری های مشترک بتوانیم اطلاعات خوبی از فعالیت این گروه ها کسب کنیم، می توانیم نا امنی ها حتی در پاکستان را نیز رفع کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گروهک ها می توانند تهدید جدی برای پاکستان نیز قلمداد شوند، گفت: این گروهکها نباید به راحتی سازمان دهی و آموزش ببینند بنابراین رزمایش های مشترک  پیرو اشراف اطلاعاتی دو طرف می تواند در زمینه ارتقای تعاملات امنیتی موثر باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376036
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار