خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/18 - 15:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : دیوان محاسبات
میرتاج الدینی مطرح کرد:

کوتاه شدن روند تحقیق و تفحص های مجلس با حضور کارشناسان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها

نماینده مجلس از ورود دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها در پروسه تحقیق و تفحص ها استقبال کرد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم اصلاح روند تحقیق و تفحص در مجلس، گفت: تحقیق و تفحص ها کاری سنگین و جریانی طولانی و زمانبر است نمایندگان با احساس مسئولیت و برای عمل به وظیفه نظارتی تحقیق و تفحص را انجام می دهند اما فرصت کافی برای انجام آن را ندارند از این رو حضور کارشناس در این پروسه ضروری است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: در گذشته هیات های تحقیق و تفحص به فراخور نیاز خود از کارشناسان استفاده می کردند اما ورود دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها روند تفحص را هموار می کند و حصول نتیجه در زمان کوتاه ممکن می شود.



این نماینده مجلس برای بهبود روند تحقیق و تفحص ها و اثر بخشی این ابزار نظارتی، اظهار داشت: برای اثر بخش تر شدن تفحص ها نمایندگان عوض کمیسیون تخصصی مرتبط با موضوع تحقیق و تفحص باید در تصویب درخواست تفحص ها دقت بیشتری داشته باشند چرا که هر چه تعداد تحقیق و تفحص بیشتر باشد کم اثرتر می شود.



میرتاج الدینی تاکید کرد: از سوی دیگر مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات محدودیت زمان و نیرو دارند بنابراین ما نمایندگان باید به تفحص در موارد ضروری بسنده کنیم و مسائل دیگر را از مسیرهای نظارتی دیگر چون سوال و تذکر پیش ببریم.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: همچنین لازم است رئیس هیات تحقیق و تفحص با پیگیری مستمر هر چه زودتر تفحص را به نتیجه برساند و گزارش را ارائه دهند تا زمان از دست نرود./



پایان پیام

  • کد خبر : 341395
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار