خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/24 - 13:01
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : دیوان محاسبات
رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس طی پیامی مطرح کرد؛

مرحوم «ایرج صفاتی» الگوی تعهد و سلامت در نهاد نظارتی دیوان محاسبات و قوه مقننه بود

رئیس فراکسیون فرهنگ‌عمومی مجلس با صدور پیامی درگذشت «ایرج صفاتی» رئیس‌کل اسبق دیوان محاسبات کشور و نماینده ادوار آبادان را به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌کل فعلی دیوان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید مجتبی محفوظی در این پیام رسمی تسلیت که خطاب به «مهرداد بذرپاش» رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور صادر شده است، ضمن تقدیم تسلیت این فقدان به مردم داغدیده آبادان که همچنان در ماتم عروج عزیزان‌شان در اثر فاجعه ریزش متروپل هستند، اذعان کرده است: مرحوم ایرج صفاتی نماینده اسبق آبادان در خانه ملت در طول ادوار نمایندگی و دو دوره ریاست بر دیوان محاسبات الگوی تعهد و سلامت در این نهاد نظارتی بود و امروز نیز مهرداد بذرپاش میراث‌دار مورد تائید رهبری و مجلس در این جایگاه است.مشروح این پیام تسلیت به شرح زیر است؛



"بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم"



جناب آقای دکتر مهرداد بذرپاش



رئیس‌کل محترم دیوان محاسبات کشور



سلام‌علیکم و رحمة‌الله؛ توقیراً، با دریغ و تأسف، خبر درگذشت قانون‌گذار و مدیر متعهد، «جانباز و شهید زنده» فاجعه انفجار هفتم تیر ۱۳۶۰حزب جمهوری اسلامی، مرحوم مغفور «آقای دکتر ایرج صفاتی» رحمة‌الله‌علیه را دریافت کردم.



ایشان مؤمنی صادق و پارسا و خدوم بود. تاریخچه‌ی خدمات وی به نظام جمهوری اسلامی از بدو انقلاب آغاز شده و در طول سال‌های متمادی در قامت نمایندگی مردم شریف آبادان در مجلس شورای اسلامی و نیز رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور در دو دوره متوالی و سپس برعهده‌گرفتن مسئولیت‌های بزرگ دیگر ادامه یافته است. بیماری مستمر و طولانی وی، صبر و تسلیم و توکل او را نیز بر فهرست مزایای شخصیتی‌اش افزود و امید است رحمت و مغفرت و رضوان الهی شامل حال ایشان گردد.



لازم می‌دانم نخست به «مقام معظم رهبری» و سپس به «خانواده گرامی» و با وفای ایشان، مردم ولایتمدار و سوگوار آبادان که کماکان داغ‌دار عروج عزیزان‌شان در فاجعه ریزش متروپل هستند، دیگر بازماندگان و همچنین به همکاران و علاقمندان به آن فقید سعید باذن‌الله به ویژه همکاران دیروز و امروز وی در «مجلس» و «دیوان محاسبات» و نیز «جنابعالی» تسلیت خویش را تقدیم نمایم.



قطعاً و یقیناً «تعهد، پاک‌دستی و انقلابی بودن» مرحوم صفاتی به ویژه در ادای مسئولیت و خدمت خصوصاً مدیریت پویای وی در «گام اول» انقلاب بر دیوان محاسبات کشور، اسوه و الگویی در این نهاد نظارتی است که بحمدالله امروز «میراث‌دار و پرچمدار» این تعهد و التزام علمی و عملی در ادای مسئولیت انقلابی و فناورانه‌ی مردم‌پایه که اولاً: مورد اذعان فراکسیون فرهنگ‌عمومی به‌عنوان «فراگیرترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی» با ۲۲۳ نماینده عضو قرار گرفت و ثانیاً: تائید رهبری معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم پس از اجلاسیه سوم را در پی داشت، در شخصیت والای «جنابعالی» به‌عنوان مدیر متعهد و جوان در طراز «گام دوم» انقلاب در قامت ریاست کنونی دیوان محاسبات کشور نمود و تجلی یافته است.



چنانچه رجاء واثق دارد، به فضل الهی، در سایه پاسداشت یاد مرحوم صفاتی توسط هم‌رکابان دیروز و قدرشناسان امروز، خدمات بی‌شمار وی در تاریخ پرشکوه انقلاب همواره به یادگار خواهد ماند و گرامی‌ داشته خواهد شد، بمنه و جوده و کرمه. إنّا للّه وإنّا إلیْه راجعون.



سید مجتبی محفوظی-رئیس فراکسیون فرهنگ‌عمومی و نماینده مردم شریف آبادان و اروندکنار



 



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،؛ مراسم تشییع پیکر این فقید ساعت ۰۹:۳۰ صبح امروز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ از مسجد امیرالؤمنین (ع) واقع در خ احمدآباد آبادان آغاز و به سمت مصلای نماز جمعه آبادان ادامه یافت و همچنین مراسم بزرگداشتی نیز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ از ساعت ۹ تا ۱۱ در بلوار ولایت، جنب دفتر امام جمعه آبادان برگزار خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343836
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار