خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/02 - 09:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
نیکزاد در نشست مدیریت بحران حادثه معدن طبس:

مجلس در رسیدگی به حادثه معدن طبس کوتاهی نخواهد کرد/ برخورد قاطع و قانونی با قاصرین حادثه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در رسیدگی به حادثه معدن طبس کوتاهی نخواهد کرد و نتیجه کار به مردم گزارش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مدیریت بحران حادثه معدن طبس که با حضور وزرای کشور، صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد،گفت: این حادثه بسیار غم بار را که انسان‌های شریف با عرق جبین در اعماق زمین و دور از خانواده برای کسب روزی حلال تلاش می‌کردند را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معظم آنها و همه ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه برای همه مردم تلخ است عنوان کرد: رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که با همکاران، سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای نظامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل حادثه حضور پیدا کنیم. این حادثه برای همه ما بسیار غمبار و سنگین است. وزرای مربوطه از جمله کشور، صمت و کار، استاندار و همه مسئولان اجرایی و رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نماینده مردم این شهر در طبس جمع شدند و همه تلاش می‌کنند که این عزیزان را نجات دهند. لذا برای این حادثه همه کشور و مسئولان هر سه قوه بسیج شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابعاد این موضوع از طرف مجلس شورای اسلامی از ابعاد نظارتی و از طرف دولت بررسی خواهد شد، بیان کرد: ما داغ بزرگی را دیدیم و سربازان عرصه اقتصادی و تعدادی از پدران شریف را از دست دادیم.

نیکزاد با تاکید براینکه در قبال این حادثه مسئولیت شرعی و قانونی و انسان و اخلاقی داریم، ادامه داد: قطعا با مسببان این حادثه و کوتاهی‌های صورت گرفته، برخورد خواهد شد. این مصیبت را برای خود و خانواده خود می‌دانیم؛ رئیس مجلس نیز بر ضرورت پیگیری حادثه اخیر تاکید کردند و اگر شرایط ایجاب می‌کرد خود ایشان در محل حاضر می‌شدند.

وی بیان کرد: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به لحاظ اشراف خاصی که بر موضوع دارد، ابعاد حادثه را با کمک متولیان بررسی خواهد کرد.  چرا که برای ما نیز سوالاتی وجود دارد و در این کارگاه که ۴۸ نفر کار ایمنی را انجام می‌دهند، نباید این حادثه رخ می‌داد؛ ضمن اینکه معدن سه دهه سابقه فعالیت دارد و نباید چنین مصیبتی پیش می‌آمد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که باعث می شود که این اتفاقات در آیند تکرار نشود، انجام خواهیم داد، اظهار کرد: ما اینجا هستیم تا ابعاد حادثه بررسی شود. هر چه به عنوان طرح و لایحه از سوی نمایندگان و دولت به مجلس ارائه شود همکاری خواهیم کرد، تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود. در حوزه تخصصی نیز رئیس کمیسیون صنایع نیز تاکید کرده است. در رسیدگی به مباحث در کنار دولت و در جایگاه مجلس به عنوان نمایندگان مردم کوتاهی نخواهیم کرد و نتایج بررسی‌ها و گزارش‌ها را به سمع و نظر مردم به ویژه خانواده داغدار خواهیم رساند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383796
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

تصاویر

آخرین اخبار