خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/13 - 18:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر قالیباف در دیدار با رئیس مجلس نیجر:

گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای نیجری خود ضمن تاکید بر تداوم همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، گفت: گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکترمحمدباقر قالیباف عصر امروز (چهارشنبه، 13مردادماه) با سینی عمرو رئیس مجلس نیجر که برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت وگو کرد.



قالیباف در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی نیجر به ایران بر تداوم و تعمیق همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.



رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک مجدد به سینی عمرو به عنوان رئیس مجلس نیجر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی بر تقویت مراودات با جمهوری نیجر تاکید دارد.



وی همچنین افزود: در مجلس شورای اسلامی گروه دوستی پارلمانی نیجر تشکیل شده است و امیدواریم در دوره پیش رو شاهد تقویت مناسبات گروه های دوستی دو کشور باشیم.



قالیباف در پایان از مواضع سازنده نیجر در خصوص جمهوری اسلامی ایران در دوره ای که ریاست شورای امنیت را برعهده داشت تشکر و قدردانی کرد و بر تقویت همکاری های دو طرف در مجامع پارلمانی تاکید نمود.



آقای سینی عمرو رئیس مجلس نیجر نیز ضمن تاکید بر تقویت روابط دو کشور ایران و نیجر برمبنای علایق مشترک، خواستار تعمیق روابط همه جانبه شد.



وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از نگاه مثبت رئیس جمهور ایران نسبت به تعاملات دوستانه ایران و نیجر بر آمادگی رئیس جمهور و پارلمان نیجر جهت گسترش همکاری های همه جانبه تاکید نمود./



پایان پیام

  • کد خبر : 324289
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم