خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/10 - 09:16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در دیدار رئیس مجلس سنگال با رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید شد:

گسترش روابط با تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی و تشکیل کمیسیون مشترک

در دیدار رئیس مجلس سنگال با رئیس مجلس شورای اسلامی برگسترش روابط با تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی و تشکیل کمیسیون مشترک تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آمادومامو جوب رئیس مجلس سنگال که برای شرکت در مراسم روز گذشته تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده بود، صبح امروز (چهارشنبه، 10مرداد ماه 1403) با حضور در بهارستان با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن خوشآمدگویی به هیأت سنگالی که از آفریقا به ایران سفر کردند تا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حضور پیدا کنند، گفت: امیدوارم این سفر برای شما و ما مثمرثمر باشد و بتوانیم اتفاقات خوبی را در آینده رقم بزنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از مواضع سنگال در حمایت از فلسطین قدردانی کرد و افزود: امروز همه آزادگان دنیا و کسانی که موضوع انسانیت برای آنها مهم است در برابر ظلمی که به ملت فلسطین می‌شود، موضع گرفته‌اند و همه ما می‌دانیم رژیم نامشروع صهیونیستی در جنوب غرب آسیا، تبدیل به عامل ناامنی و جنایت شده است.

وی ادامه داد: امروز بعد از قریب به 75 سال از تصمیم استعمارگرانه‌ای که بعد از جنگ جهانی دوم توسط قدرت‌های بزرگ گرفته شد، هنوز شاهد جنایاتی هستیم که بیش از هر زمان دیگری در این منطقه صورت می‌گیرد و جبهه مقاومت امروز در مقابل این جنایت ایستاده است تا زمانی که رژیم صهیونیستی پاسخ تمام جنایات خود را دریافت کند.

دکتر قالیباف ادامه داد: اتفاقاتی که امروز در سوریه، لبنان و یک مورد هم شب گذشته در تهران اتفاق افتاد، همه حاکی از رویکرد ذلیلانه صهیونیست‌ها است که حتما پاسخ آن را خواهیم داد. ما کشورهای اسلامی همه مکلف هستیم از ملت فلسطین حمایت کنیم.

رئیس قوه مقننه در پایان با بیان اینکه همانطور که ایران در جنوب غرب آسیا، کشور مؤثری در همه مسائل است، گفت: قطعاً سنگال نیز در غرب آفریقا کشور مؤثری است از این رو گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی به ویژه صنعت، ساخت‌وساز، مسائل دانش‌بنیان، آموزش و سلامت می‌تواند میان دو کشور بسیار مهم باشد و باید گسترش یابد.

رئیس مجلس سنگال: انتخابات بزرگ ایران، چشم همه جهانیان را خیره کرد

آمادومامو جوپ نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و میزبانی گرم مقامات ایرانی، گفت: فقدان آیت الله رئیسی، اتفاق ناگواری بود که همه ما را شوکه کرد که مجدداً در این خصوص به شما تسلیت می‌گویم اما بعد از آن علیرغم تبلیغاتی که علیه کشور شما انجام شده بود، انتخابات بزرگی در کشورتان برگزار شد که نگاه همه جهانیان را به خود جلب کرد.

رئیس مجلس سنگال با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور، خواستار تقویت و تعمیق این روابط در حوزه‌های مختلف شد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است و در کنار آن، سنگال نیز ظرفیت‌های عظیمی دارد که باعث می‌شود دو کشور بتوانند در کنار یکدیگر به سمت توسعه گام بردارند.

وی در ادامه ضمن تشکر از مواضع دائمی و به حق ایران در ارتباط با مسأله فلسطین، عنوان کرد: ما نیز همواره در چارچوب قوانین بین‌المللی از ملت فلسطین حمایت کرده‌ایم.

این مقام بلندپایه سنگالی که از قاره آفریقا به ایران سفر کرده است، در ادامه از رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در کشورش دعوت و آمادگی سنگال برای تشکیل کمیسیون مشترک میان دو طرف را اعلام کرد و گفت: گروه دوستی پارلمانی سنگال و ایران نیز آماده تشکیل در پارلمان این کشور است.

به گزارش خانه ملت، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381381
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار