خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/22 - 15:27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در تشریح مصوبات بازدید میدانی خود از داراب و زرین دشت:

گازرسانی به فسارود تا پایان سال/ اختصاص اعتبار برای آبرسانی به 20 روستای داراب

نایب رئیس مجلس ضمن تشریح مصوبات بازدید میدانی خود از شهرستان های داراب و زرین دشت، از پیگیری این مصوبات در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست جمع بندی بازدید نظارتی خود از شهرستان های داراب و زرین دشت، عنوان کرد: علت حضور ما در زرین دشت، مسئولیتی است که نمایندگان مردم درسایر حوزه های انتخابیه به ما اعطا کرده اند و به همین دلیل برای پیشبرد پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف انتخابیه حضور به عمل می آوریم. ما جایگاه هیات رئیسه مجلس را جایگاه سربازی برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب می دانیم.



وی درخصوص اجرای پروژه های نیمه تمام شهرستان داراب گفت: پروژه راه اصلی داراب به فسا اعتبار 120 میلیارد تومانی از محل فاینانس بانک ملی با پیگیری نماینده داراب و نایب رئیس مجلس اجرایی شود. همچنین تخصیص اعتبار این پروژه نیز که برای آن 71 میلیارد تومان از بودجه در نظر گرفته شده باید صددرصدی باشد.



موضوع دیگری که نایب رئیس مجلس به آن اشاره کرد مسئله تکمیل عملیات اجرایی فرودگاه داراب بود که مقرر شد فنس کشی و محصور شدن فرودگاه و لکه گیری باند فرودگاه تا پایان سال انجام شود. همچنین ایرلاین آسمان نیز پروازهای خود را در این فرودگاه برقرار کند. در بودجه سال 1400 نیز مقرر شد اعتباری برای این فرودگاه در نظر گرفته شود.



نیکزاد درخصوص جاده قدیم فسا به داراب نیز گفت: مقرر شد معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی اعتبار مربوط به این راه مواصلاتی را به صورت صددرصدی تخصیص دهد. همچنین اعتبار 8 میلیاردی مسیر بهادران به حاجی آباد باید به صورت صددرصد تخصیص یابد.



نایب رئیس مجلس درخصوص مشکل پتروشیمی داراب نیز گفت: ظرف یک هفته آینده با مسئولانی از وزارت نیرو، وزارت نفت (شرکت ملی گاز) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نشستی برگزار خواهد شد تا درخصوص موضوع آبرسانی به این پتروشیمی و خوراک آن تعیین تکلیف صورت گیرد.



وی درباره مشکل ساخت 400 واحد مسکونی در منطقه دبیران گفت: ظرف 15 روز آینده نشستی در شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار خواهد شد که مصوبه الحاق اراضی به این واحدهای مسکونی در نشست شورا پیگیری می شود.



نیکزاد با اشاره به مشکلات آبفای شهرستان های داراب و زرین دشت گفت: با اختصاص اعتباری که آبفا متقبل شده است تا پایان سال 20 روستا در این منطقه آبرسانی خواهند شد.



وی همچنین از گازرسانی به مناطق فسارود، فورگ و مزایجان تا پایان سال خبر داد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان این منطقه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم بار بیماران حدفاصل بندرعباس تا شیراز بر دوش این منطقه است، ساخت بیمارستان 166 تختخوابی داراب ضرورت دارد و باید برای آن برنامه ریزی کرد.



نیکزاد درخصوص نبود راه دسترسی مسکن مهر داراب به مرکز شهر گفت: شهرداری داراب مکلف به قبول پروژه از وزارت راه و شهرسازی پس از رأی صادره از دادگستری است تا علاوه بر ایجاد یک راه دسترسی درخصوص تعیین پیمانکار 300 واحد مسکن مهر در داراب نیز تعیین تکلیف صورت گیرد.



وی همچنین با اشاره به مشکلات مسکن مهر جنت در این منطقه تصریح کرد: بنیاد ملی مسکن نیز باید مشکلات مسکن مهر جنت را حل و فصل کند و ما پس از بازگشت از سفر پیگیر این مسئله خواهیم بود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های گردشگری داراب و زرین دشت عنوان کرد: ثبت جهانی داراب گرد یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است که با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این سفر مسائل منطقه پیگیری و به نتیجه خواهد رسید.



لازم به ذکر است پیش از اظهارات نیکزاد، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت و همچنین اصغر فرودی فرماندار ویژه داراب به بیان مسائل و مشکلات این منطقه پرداختند.



در این نشست علی خضریان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس نیز حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 307873
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار