خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/19 - 14:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
اسدالهی در نشست شورای مدیران مجلس:

پیگیری اجرای قوانین مصوب در دستور کار معاونت نظارت مجلس/ احکام تمامی قوانین مصوب استخراج شد

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه پیگیری اجرای قوانین مصوب در دستور کار این معاونت قرار دارد، گفت: احکام تمامی قوانین مصوب در این دوره مجلس استخراج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ غلامرضا اسدالهی معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در نشست شورای مدیران مجلس با تاکید بر اینکه این معاونت با توجه به جایگاه نظارت تلاش دارد اقداماتی انجام دهد که قوانین مصوب به نحو احسن اجرا شود، گفت: با تدبیر دکتر لاریجانی و هیات رئیسه از دوره هشتم معاونت نظارت شکل گرفت؛ این معاونت با توجه به سیاست های رئیس مجلس مبنی بر فعال تر شدن کمیسیون ها در زمینه امور نظارتی و همچنین پاسخگو کردن دستگاه های اجرایی اقدامات مناسبی را انجام داده است.



وی تهیه شناسنامه و نظارت بر ابلاغ قوانین را جزو وظایف معاونت نظارت دانست و ادامه داد: درمورد استخراج احکام قوانین به ویژه قوانین مادر یعنی قانون برنامه یا بودجه در این دوره اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که با تاکید دکتر لاریجانی بلافاصله احکام قوانین تهیه شد و به تفکیک در اختیار کمیسیون ها و دولت قرار گرفت.



نظارت‌ها باید حین اجرای قوانین انجام شود



معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نظارت‌ها باید حین اجرای قوانین انجام شود، گفت: دبیرخانه ای را در معاونت ایجاد کردیم؛ قوانین آزمایشی را پیگیری کردیم که وضعیت کل قوانین مشخص شد همچنین فهرست توافق نامه های بین المللی را بررسی کردیم و گزارش هایی را برای دکتر لاریجانی، نمایندگان و دولت فرستادیم و از سویی وظایف دولت در خصوص بودجه و گزارشات مقررات لازم التصویب را که باید برای اجرای بودجه تصویب می‌شد را پیگیری کردیم.



اسدالهی با تاکید بر اینکه نحوه استفاده از ابزارهای نظارتی مورد پیگیری قرار گرفت، گفت: گزارش‌های تحقیق و تفحص در  9 دوره مجلس را آسیب‌شناسی کردیم و مشخص شد که بسیاری از پرونده‌ها که مستلزم هزینه‌های زیادی بود در سیستم قضایی منتج به نتیجه نشده بنابراین فرمتی تهیه و به هیات رئیسه ارسال کردیم که با همکاری دبیران کمیسیون‌ها چارچوب قانونی در این رابطه اعمال شود؛ همچنین برای پیگیری ارجاعات قضایی که از مجلس به مراجع ذی صلاح می رود طرحی تدوین و تهیه شده است.



وی یادآور شد: معاونت نظارت در این دوره برنامه مدونی دارد که به تایید دکتر لاریجانی رسیده و هر سه ماه یکبار گزارش آن را برای رئیس ارسال می کنیم و بیش از 70 درصد برنامه اجرایی شده است.



انطباق برنامه وزرا با اسناد بالادستی



معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به استخراج احکام تمامی قوانین مصوب در این دوره مجلس، گفت: توانمان را بر روی قوانین اولویت دار گذاشتیم و انطباق برنامه وزرا با اسناد بالادستی را مورد توجه و در حوزه شوراها اقداماتی را انجام دادیم و همچنین کمیسیون اصل نود اعزام هیات های بازرسی و گزارش های مهمی را داشته که به تعدادی شکایات رسیدگی و 7 فقره گزارش در صحن علنی قرائت شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 290846
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار