خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/04 - 21:11
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
روحانی پس از نشست سران قوا در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

هماهنگی سه قوه برای حل مشکلات سپرده گذاران برخی موسسات اعتباری /بررسی بودجه سال 97 مهم ترین دستور کار هیأت دولت

رییس جمهور گفت: اقدامات بسیار زیادی برای زلزله زدگان مخصوصاً برای اسکان موقت آنها باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست سران سه قوه امشب (شنبه ۴ آذرماه) به میزبانی رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.



دکتر حسن روحانی پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره اهداف این نشست، گفت: اولین موضوع مورد بحث در این نشست، وضعیت مردم عزیز ما در استان کرمانشاه  بود، لذا اولاً از همه آنهایی که اقدامات خوبی در زمینه کمک و امداد به مردم  انجام دادند، تشکر می‌کنیم.



رییس جمهور افزود: ما از مردم مهربان و دلسوز کشورمان به ویژه مردم استان کرمانشاه، از مقامات دولتی، نیروهای مسلح و همه آنهایی که در این زمینه تلاش کردند، تشکر می کنیم.



وی ادامه داد: اقدامات بسیار زیادی باید در رابطه با حمایت از زلزله زدگان انجام بگیرد به ویژه برای اسکان موقت عزیزان زلزله زده با توجه به سرد شدن تدریجی هوا، از طرف دیگر مردم باید بتوانند تا زمان ساخت مسکن، یک زندگی قابل تحملی را در این ماه‌ها داشته باشند.



رئیس جمهور ادامه داد: در نشست امروز همچنین درباره اعتباراتی که دولت در خصوص زلزله زدگان مدنظر قرار داده شده، بحث هایی مورد رسیدگی قرار گرفت تا اگر کمک های دیگری در این راستا امکان پذیر است، انجام شود چرا که این موضوع دغدغه ای برای همه ما محسوب می شود.



دکتر روحانی ادامه داد: از صبر و بردباری مردم زلزله زده که دچار این حادثه شده اند تشکر می کنم و برای مصدومان آرزوی شفا و برای عزیزان از دست رفته آرزوی رحمت و غفران الهی داریم.



رئیس قوه مجریه در تشریح دومین موضوع مورد بررسی در جلسه سران سه قوه گفت: بحث بودجه سال 97 و اقدامات و برنامه های پیش روی در این حوزه برای سال آتی در این نشست نیز مورد بررسی قرار گرفت و در واقع بودجه سال آینده اولین بودجه ای است که دولت دوازدهم به مجلس تقدیم می کند و در این زمینه بحث شد مخصوصا درباره منابع  درآمدی و هزینه هایی که وجود دارد و مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه بودجه وجود داشته است.



بررسی بودجه سال 97 مهم ترین دستور کار هیأت دولت



رئیس جمهور  با بیان اینکه از فردا یکشنبه دستور هیأت دولت همه روزه صبح و بعدازظهر راجع‌ به بودجه 97 است، اظهار داشت:امیدواریم به موقع لایحه بودجه را تقدیم مجلس کنیم و مجلس تلاش خود را انجام دهد.



وی افزود: درباره مسائل دیگر اقتصادی نیز در این جلسه بحث کردیم. کمک‌هایی که باید در زمینه رونق اقتصادی انجام بگیرد و هماهنگی‌هایی که سه قوه در این زمینه باید انجام دهند. 



روحانی با اشاره  به یکی دیگر از محورهای این نشست که در مورد رفع مشکلات سپرده‌گذاران برخی موسسات مالی و اعتباری بود، ادامه داد: از جلسات پیش، ما تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ کردیم و در هفته های  گذشته هم بین سه قوه هماهنگی خوبی به وجود آمد و از امروز اعلام شد که سپرده گذاران دیگر که دچار مشکل هستند، پول خود را دریافت کنند، این در سایه هماهنگی بین سه قوه بود و اگر این هماهنگی ها صورت نمی گرفت، اجرای آنها به روال عادی طولانی تر می شد، لذا جلسات ما برای تسریع در امور است. 



رییس جمهور افزود: نشست سران قوا عمدتاً برای تسریع در امور است و هماهنگی مسائلی که انجام آنها به طول می‌انجامد، در این جلسات مطرح و امور به پیش می رود؛ البته در این جلسه موضوعات دیگری هم مطرح شد که چون در این جلسه ناتمام ماند، در جلسات بعدی و پس از تکمیل به اطلاع مردم خواهد رسید.



وی با اشاره به اینکه در این جلسه درباره مسائل و موضوعات منطقه نیز گفت وگو شد، ادامه داد: امروز منطقه  از یک سو با موفقیت های بسیار خوب  و از سوی دیگر با مشکلات فراوانی مواجه است.



تلاش ملت، ارتش و حامیان سوریه موجب ویرانی پایه های اصلی داعش شد



روحانی تصریح کرد:  در سوریه تلاشی که از سوی ملت، ارتش و همه حامیان سوریه انجام شد و موفقیتی که در برابر تروریست‌ها به دست آمد، موجب ویرانی پایه‌های اصلی داعش شد؛ البته هنوز راه طولانی در مبارزه با تروریسم در منطقه وجود دارد و آنهایی که این توطئه را علیه ملت‌های منطقه طراحی کردند، به این سادگی دست بردار نخواهند بود و ما هم باید هوشیاری خودمان را حفظ کرده و تلاش‌مان را در این زمینه مضاعف  کنیم.



وی با اشاره به اجلاس سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی، افزود: سه کشور، تلاش‌های خوبی در زمینه سیاسی انجام دادند و در این جلسه راجع به شرایط آینده سوریه گفتگوهای خوبی انجام شد.



وی ادامه داد: امروز ‌مسایل سیاسی منطقه بسیار حائز اهمیت است و همانگونه که در میدان نبرد با تروریسم مبارزه‌مان را ادامه می دهیم، آینده و وضع مردم سوریه، آزادی‌هایی که مردم دنبال آن هستند، قانون اساسی جدید و همه حرکت‌های سیاسی که باید انجام شود و تصمیماتی که سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در سوچی اتخاذ کردند و همکاری‌های با دولت سوریه  و ثبات منطقه نیز برای ما اهمیت دارد.



فعالیت صهیونیست ها پشت پرده ماجراجویی های اخیر برخی کشورهای منطقه



رییس جمهور با بیان اینکه دخالت برخی از کشورها در امور داخلی مردم منطقه بسیار مشکل‌آفرین بوده که لبنان یکی از شواهد این امر است، افزود: دلایل، شواهد و قراینی وجود دارد که صهیونیست ها در پشت پرده ماجراجویی‌هایی که متأسفانه توسط برخی از کشورها در منطقه انجام می شود، فعال هستند و برخی از قدرت‌های بزرگ هم از این ماجراجویی ها حمایت می‌کنند.



آرامش و ثبات در سایه همکاری کشورهای منطقه حاصل خواهد شد



وی ادامه داد: تصمیم ما بر این است و راه را در این می‌بینیم که کشورهای منطقه باید مشکلات را میان خودشان حل و فصل کنند و نباید تصور کنند که منطقه از طریق اسلحه یا حمایت صهیونیست ها  و یا آمریکایی‌ها می‌تواند روی خوشی، اتحاد و آرامش را ببیند. آرامش و ثبات در سایه همکاری کشورهای منطقه حاصل خواهد شد.



وی ادامه داد: ایران در این زمینه علیرغم اینکه کشوری توانمند و قدرتمند بوده و اگر لازم باشد از همه شیوه‌ها می‌تواند استفاده کند، اما اولویت را همواره در تعامل ، مذاکره و حل معضلات پای میز گفتگو دانسته و آن را همیشه ترجیح می‌دهد.



رییس جمهور با اشاره به اینکه در این زمینه در شورای عالی امنیت ملی، بحث‌هایی را انجام داده و بعد هم در این زمینه اقدام می‌کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه ما می بینیم مردم لبنان دارند بر مشکلاتی که پیش روی آنان بود فائق می آیند، همچنین مردم عراق نیز بر مشکلاتی که در عراق برای تجزیه بود، فائق آمدند و ما امیدواریم که با همکاری هایی که کشورهای منطقه انجام می دهند شاهد صلح و ثبات در این منطقه و امید آفرینی و توسعه برای همه منطقه باشیم.



رئیس قوه مجریه همچنین اضاف کرد: ملت ایران در سایه این اتحاد و ثبات می تواند به فعالیت های اقتصادی بیش از پیش ادامه بدهد و قوای سه گانه نیز در این زمینه حمایت کرده و حمایت بیشتری برای رونق اقتصادی انجام می دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 220299
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار