خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/02 - 19:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در جلسه جمع بندی نظارت میدانی از شهرستان اسلامشهر مطرح شد:

نیکزاد: گره گشایی از مردم در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد/شریفیان: 138 عنوان مشکل برای اسلامشهر احصاء شده است/ خضریان: ضرورت ایجاد اشتغال مولد در شهرستان های استان تهران

نشست جمع بندی بازدید نظارتی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان از شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست جمع بندی بازدید نظارتی علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه (شنبه، 2 بهمن ماه) در سالن جلسات فرمانداری شهرستان اسلامشهر با حضور جمعی از نمایندگان و مسئولان اجرایی برگزار شد.



علی نیک زادثمرین در ابتدا ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: زن مسلمان ایرانی دارای هویت و افتخارآفرینی است؛ زن در جامعه شرق تاریخ ساز نیست و در دیدگاه غرب نیز جنسیت اش بر انسانیت اش مقدم تر است و این در حالی است که بنابر گفتمان رهبر معظم انقلاب الگوی سوم زن مطرح است که مطابق آن یک زن می تواند عفیف، پاکدامن، مادر و همچنین تاثیرگذار در امور اقتصادی، سیاسی و ... باشد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه همه مسئولان در دستگاه های مختلف باید تلاش کنند تا دغدغه ها و نیازهای مردم برطرف شود، اظهار کرد: در واقع گره گشایی از جامعه باید در دستورکار متولیان امر قرار بگیرد.



وی تاکید کرد: مصوبات جلسه امروز درباره سفر نظارتی به شهرستان اسلامشهر طی یک ماه آینده با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



در ادامه علی خضریان با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران خصوصا اسلامشهر دارای جمعیت زیادی هستند، گفت: این مهم در حالی است که راه های دسترسی افراد به پایتخت دچار مشکلات متعددی است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالی است که مسائل مرتبط با تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش از دیگر مشکلات این مناطق محسوب می شود لذا باید تلاش شود در مجلس و با همکاری بین قوا اعتبارات مناسب برای شهرستان های استان تهران پیش بینی شود.



وی در این راستا ادامه داد: با توجه به بودجه پیش بینی شده برای شهرستان ها در سال آینده نمی توان اقدامات مناسبی انجام داد؛ این موضوع چندی پیش با وزیر کشور و استاندار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



خضریان تصریح کرد: امروزه سکونتگاه های ضعیفی به دلیل هجمه مردم به پایتخت در اطراف این کلانشهر ایجاد شده که صرفا تبدیل به خوابگاه شده اند لذا باید تلاش شود جمعیت استان تهران در وضعیت فریز قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم خواستار ایجاد اشتغال مولد، امنیت پایدار و رفع مشکلات اقتصادی مردم خصوصا در شهرستان های استان تهران شد.



براساس این گزارش مهدی شریفیان در نشست جمع بندی بازدید نظارتی از شهرستان اسلامشهر، گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته 138 عنوان مشکل در حوزه های محیط زیست، امنیت، زیرساخت، اشتغال، فرهنگی و اجتماعی و ... برای شهرستان اسلامشهر احصاء شده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوزه حمل و نقل، ایجاد مترو و بهداشت و درمان از دیگر دغدغه ها و مطالبات مردم شهرستان های استان تهران خصوصا اسلامشهر است. به عنوان مثال بیمارستان 400 تختخوابی این منطقه طی 13 سال گذشته به بهره برداری نرسیده است.



وی با اشاره به اینکه پروژه بندر خشک اسلامشهر می تواند سبب توسعه اقتصادی در جنوب غرب استان تهران شود، افزود: باید تلاش شود تا شاهد جذب سرمایه گذار در این مناطق باشیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: موضوع تامین مسکن و زیرساخت های این حوزه نیز از دیگر موضوعات مهم محسوب می شود به عنوان مثال دولت تعهدهایی در خصوص ساخت مسکن مانند مسکن ملی در اسلامشهر برعهده دارد؛ مسکن ملی واوان عملا زیرساخت ندارد و برخی از دستگاه ها در این خصوص اعلام نظر کرده اند لذا باید تلاش شود این دغدغه مردم برطرف شود.



شریفیان نسبت به قطع مکرر برق و کیفیت پایین آب آشامیدنی در شهرستان اسلامشهر انتقاد کرد.



همچنین محسن منصوری استاندار تهران با اشاره به اینکه این استان دارای مشکلات متعددی است، گفت: طی 4 دهه گذشته اقدامات خوبی برای توسعه استان تهران صورت گرفته اما متاسفانه به دلیل وجود برخی دیدگاه ها نسبت به برخورداری ظاهری این منطقه سرانه اعتباری تهران معادل یک ششم سرانه اعتباری کشور در نظر گرفته شده است و این در حالی است که این منطقه دارای بیشترین تراکم جمعیت است.



وی تصریح کرد: در تلاش هستیم پروژه های نیمه کاره متعدد در سراسر استان تهران را تکمیل و به بهره برداری برسانیم تا دغدغه ها و مطالبات مردم برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 336105
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم