خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/03 - 15:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در دیدار دکتر قالیباف و نایب رئیس مجلس سوریه مطرح شد؛

نقش همبستگى کشورهاى اسلامى در دفاع از حقوق مردم فلسطین برای انزوا کشاندن صهیونیست ها

نایب رئیس مجلس سوریه در حاشیه چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد اکرم العجلانى، نایب رئیس مجلس شعب جمهورى عربى سوریه عصر امروز (دوشنبه، 3 خرداد ماه) در حاشیه نشست فوق العاده کمیته دائمى فلسطین در اتحادیه بین المجالس کشورهاى عضو سازمان همکارى اسلامى (PUIC) با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شوراى اسلامى دیدار و گفت وگو کرد.



دکتر قالیباف در ابتداى این دیدار با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستى در کشتار مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: همبستگى کشورهاى اسلامى در دفاع از حقوق مردم فلسطین نقش مهمى در به انزوا کشاندن صهیونیست ها و حامیانشان و سرعت بخشیدن به آزادى قدس شریف دارد.



وى نشست امروز را سرآغاز حرکت بسوى احقاق حقوق ملت فلسطین خواند و بر لزوم تداوم این راه با کمک دیگر کشورهاى اسلامى تاکید کرد.



رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنانش با اشاره به مناسبات دوستانه و نزدیک تهران - دمشق گفت: تعمیق و تقویت ارتباطات و همکارى هاى فیمابین از سوى مسئولان سیاسى و پارلمانى جمهورى اسلامى ایران با جدیت دنبال مى شود.



وى با اشاره به برگزارى انتخابات ریاست جمهورى سوریه در روزهاى آتى گفت: برگزارى انتخابات در سوریه نشاندهنده عزم و اراده مسئولان براى حرکت بسوى روزهاى بهتر و همچنین نشانه شکست کامل توطئه دشمنان ملت سوریه است.



محمد اکرم العجلانى نایب رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندى از سفر به کشورمان و شرکت در نشست فوق العاده کمیته دائمى فلسطین در اتحادیه بین المجالس کشورهاى عضو سازمان همکارى اسلامى (PUIC) گفت: اهتمام جمهورى اسلامى ایران در توجه به مسأله فلسطین و تلاش در جهت کمک به احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین ستودنى و مایه مباهات است.



نایب رئیس مجلس سوریه در ادامه گفت: رژیم صهیونیستى محکوم به نابودى است و با تحقق همبستگى جهان اسلام حول محور قضیه فلسطین، نابودى این جنایتکاران حتمى و نزدیک خواهد بود.



وى روابط دو کشور جمهورى اسلامى ایران و جمهورى عربى سوریه را برادرانه و راهبردى خواند و گفت: تحکیم بیش از پیش مناسبات فیمابین دو کشور خواست مردم و همه مسئولان نظام سوریه است.



العجلانى در پایان این دیدار، برگزارى این نشست در تهران بصورت حضورى را نشانه اهمیت مسأله فلسطین نزد کشورهاى اسلامى خواند و گفت: این رویداد بسیار خوبى براى منطقه و جهان اسلام است و همه شرکت کنندگان در این نشست نسبت به پیروزى مردم فلسطین و دستیابى آنان به حقوق حقه خود در آینده نزدیک ایمان دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 319876
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار