خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/15 - 14:55
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس دومای روسیه:

نفس تروریست ها در سوریه در حال تمام شدن است/ ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم سهم بسیاری داشته‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم سهم بسیاری داشته‌اند و امروز نفس تروریست ها در سوریه در حال تمام شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج شنبه، 15 شهریور ماه) در ادامه سفر به شهر ولگوگراد روسیه، با ویاچسلاو ولودین رییس دومای روسیه دیدار و گفت و گو کرد.



دکتر لاریجانی در این دیدار با تشکر از ایجاد زمینه همکاری های مشترک میان ایران و روسیه، گفت: تاکنون موضوعات زیادی را با هم صحبت کردیم و امیدواریم در شهر زیبای ولگوگراد اقدامات عملی تر داشته باشیم.



رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب رییس دومای روسیه، گفت: خوشبختانه با تصمیماتی جناب پوتین و جنابعالی،  ما شاهد همکاری‌های بیشتری هستیم، به ویژه ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه سهم بسیاری داشته اند.



وی با بیان اینکه نفس تروریست ها در سوریه در حال تمام شدن است، تصریح کرد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که جریانی مانند آمریکایی‌ها در حال فشار وارد کردن به ایران و روسیه بوده و این تحریم‌ها را برای ما ایجاد کردند و این نشان می دهد مشکل آن ها در جای دیگریست.



دکتر لاریجانی گفت: تغییراتی در رفتار آمریکایی‌ها در حال رخ دادن است و ایران و روسیه باید مشورت های نزدیک تری داشته باشند.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه حمل و نقل و کشاورزی همکاری های خوبی میان ایران و روسیه صورت گرفته است



دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه در زمینه همکاری‌های صنعتی پیشرفت های خوبی ایجاد و پیشنهادهای خوبی هم ارائه شده است، گفت: در شرایط کنونی آمادگی لازم برای همکاری‌های بیشتر وجود دارد، به ویژه استان های ایران با کشور روسیه همکاری های خوبی داشته اند و حتی استاندار ولگوگراد توضیحات زیادی درباره همکاری‌های ما داده و ایده‌های خوبی در زمینه همکاری‌های استانی داشتند.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نشست بعدی در ایران برگزار خواهد شد و در آن جلسه مشترک ابعاد و همکاری‌های پارلمانی را بررسی خواهیم کرد.



در ابتدای این دیدار ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه با تقدیر و تشکر از سفر دکتر لاریجانی به روسیه، گفت: این سفر قطعا می تواند به تقویت همکاری ها و تعاملات بین دو کشور ایران و روسیه کمک کند.



رئیس دومای روسیه ادامه داد:  آمریکایی‌ ها از یک طرف حرکت دوگانه انجام میدهند ولی می‌خواهند انحصاری و یکجانبه تصمیم بگیرند و جهان یک قطبی را تشکیل دهند. شما می دانید که سایر کشورها با آنها همکاری نکرده و با آنها مخالف هستند.



وی ادامه داد: در شرایط کنونی روابط دو کشور با پویایی هر چه بیشتر در حال گسترده تر شدن است، حال مهم این است که تصمیمات در ابعاد پارلمانی و در سطح ایجاد قانون عملیاتی شود، از این رو باید همکاری های پارلمانی دو کشور گسترش یابد.



رئیس مجلس دومای روسیه با بیان اینکه باید رابطه کشور ما و ایران گسترش پیدا کند، گفت: باید از انتقام گیری با دلار امتناع ورزید. از طرف دیگر مسائلی مطروحه در زمینه انرژی، حمل و نقل و کشاورزی  به تصمیم‌گیری نهایی منجر می‌شود.



وی با بیان اینکه ساختارهای اقتصادی ایران با توجه به تحریم های اخیر تغییر می‌کند، گفت: روسیه ما هم این دوران را گذرانده است.



ویاچسلاو ولودین با بیان اینکه کشور ما هم چندین سال در رکود بود افزود: در سال‌های گذشته اقتصاد ما رشد به خود دیده ولی هنوز تغییر کلی و پیشرفت نکرده است، ما از این رکود، قوی تر بیرون آمدیم اما هنوز مشکلات باقی مانده است.



رئیس دومای روسیه ادامه داد: در شرایط کنونی تلاش می‌کنیم که از ارز خودمان در روابط بین الملل و دادوستدها استفاده کنیم و این شرایط باعث شد همکاری تنگاتنگی با سایر کشورها انجام دهیم./



خبرنگار: محمود صادقیان



پایان پیام

  • کد خبر : 260882
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار