خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/29 - 11:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
پیش از ظهر امروز انجام شد

نظارت میدانی نایب رئیس قوه مقننه از طرح نهضت ملی و بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهرستان گلبهار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از برخی پروژه های عمرانی شهرستان گلبهار در استان خراسان رضوی بازدید و در جریان مشکلات، نیازها و میزان پیشرفت های آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه) به منظور نظارت میدانی از پروژه های عمرانی، صنعتی و بهداشتی استان خراسان رضوی به این منطقه سفر کرده، ضمن بررسی و ارزیابی میزان اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گلبهار، از محل احداث واحدهای مسکونی بازدید کرد.



به گفته سررشته، مدیر مسکن شرکت عمران گلبهار این طرح در مساحتی به میزان ۲ میلیون متر مربع با پیش بینی احداث ۲۰ هزار و ۸ واحد مسکونی در حال اجرا است.



هزینه تمام شده هر واحد مسکونی با محوطه سازی، انشعابات و غیره یک‌میلیارد تومان پیش بینی شده که ۴۰۰ میلیون تومان آن از طریق تسهیلات تامین شده و ۶۰۰ میلیون آن توسط افراد متقاضی تامین خواهد شد که با توجه به رایزنی های صورت گرفته مبلغ تسهیلات اهدایی افزایش خواهد یافت.



به گفته مسئولان استانی، تاکنون ۱۴۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن مذکور ثبت نام کردند که از این میزان ۳۱ هزار نفر واجد شرایط هستند لذا برای افزایش تعداد واحد های مسکونی موضوع تامین زمین در دستورکار مسئولان قرار دارد.



همچنین بازدید از بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی گلبهار نیز از دیگر دستورکارهای نایب رئیس مجلس بود. 



به گفته رحیمی، مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد این بیمارستان ابتدا طبق مصوبه سازمان برنامه و بودجه مجوز ایجاد ۶۴ تختخواب دریافت کرد اما با توجه به افزایش جمعیت منطقه گلبهار و با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این میزان به یکصد تختخواب افرایش یافته است.



بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی این مجموعه درمانی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و با تخصیص اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی داشته و در صورت تامین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی می توان تا سه ماهه دوم سال آتی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این بیمارستان بود.



در ادامه نیکزاد، از پروژه آزادراه مشهد - چناران - قوچان بازدید کرد.



پناه، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت احداث آزادراه مذکور در این رابطه به خبرگزاری خانه ملت گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۸ و با اعتبار پیش بینی شده ۴۲۰ میلیارد تومان آغاز شده اما به دلیل تورم های ایجاد شده نیاز به اعتبارات بیشتری دارد و در صورت تامین اعتبار ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی مطابق مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری دولت سیزدهم تا پایان سال آتی اولویت اول اجرایی آن بطول ۳۵ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.



به گفته‌ وی، مسافت فاز اول این پروژه(مشهد-چناران) ۵۰ کیلومتر است که حدود ۳۰ درصد از مسیر مذکور در حال انجام تملک و رفع معارض است. 



همچنین فاز دوم این آزاد راه قطعه چناران - قوچان نیز ۷۰ کیلومتر بوده که هم اکنون مطالعات آن در حال انجام  و برای احداث آن نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.



گفتنی است، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان حضور در شهرستان گلبهار، ضمن حضور در مصلای نماز جمعه شهر گلمکان این منطقه از نزدیک با مردم دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات و دغدغه های آنان قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 355638
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار