خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/22 - 20:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
وزیر دادگستری مطرح کرد:

موافقت رئیس قوه قضائیه با تشکیل کارگروه برای تقویت کارآمدی دستگاه های اجرایی

وزیر دادگستری با بیان اینکه اگر دستگاه های نظارتی به درستی عمل نکنند، می توانند به جای محرکی برای توسعه کشور به ترمزی برای کشور تبدیل می شوند گفت: پیشنهاد می کنم کارگروه تعاملی جهت تقویت و کارآمدی دستگاه های اجرایی تشکیل دهیم که رئیس قوه قضائیه نیز با تشکیل این کارگروه موافق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت سیزدهم در حاشیه نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با مسئولان ارشد قوه قضائیه که با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با موضوع آسیب شناسی قضایی قوانین اقتصادی کشور برگزار شد، گفت: اگر دستگاه های نظارتی به درستی عمل نکنند، می توانند به جای محرکی برای توسعه کشور به ترمزی برای کشور تبدیل می شوند.



وی ادامه داد: در این خصوص پیشنهاد می کنم کارگروه تعاملی جهت تقویت و کارآمدی دستگاه های اجرایی تشکیل دهیم، رئیس قوه قضائیه با تشکیل این کارگروه موافق هستند. همچنین در این کارگروه در استان ها بازرس کل سازمان بازرسی، مدیرکل دیوان محاسبات و دادستان مرکز استان نیز حضور داشته باشند.  



رحیمی تصریح کرد: گاهی نامه دیوان محاسبات کل کشور و یا سازمان بازرسی می تواند یک مدیر را از انجام کار دلسرد کند تا این مدیر دیگر حرکتی نکند، بنابراین تشکیل این کارگروه می تواند با رفع مشکل، مدیران کشور را به حرکت وا دارد، البته اگر مدیران بخواهند تخلف یا خیانتی کنند نیز با آنها برخورد جدی از سوی دستگاه های اجرایی صورت خواهد گرفت.



وزیر دادگستری کابینه سیزدهم تاکید کرد: با حضور دیوان محاسبات از سوی قوه مقننه، دادستان کل کشور از سوی دادگستری و دستگاه های اجرایی از سوی قوه مجریه می توانند در کنار یکدیگر مشکلات نظارتی کشور را مرتفع سازند تا مدیری که می خواهد کار انجام دهد، برای ادامه مسیر نگرانی نداشته باشد.



وی اظهار کرد: دیدگاه حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضائیه نسبت به تعامل با مجلس بسیار جدی است و به ما اعلام کرده اند که برای این موضوع یک راهکار اندیشیده شود. بنابراین با تشکیل این کارگروه می توان کارآمدی تعامل میان سه قوه را تحکیم بخشید./



پایان پیام

  • کد خبر : 327065
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم