خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/11 - 19:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
رئیس مجلس پس از برگزاری نشست شورای اداری خراسان شمالی در جمع خبرنگاران:

مهمترین اولویت خراسان شمالی حل معضل آب شرب است/ مسیرهای دسترسی، جاده‌های استانی و بازارچه‌های مرزی باید تقویت شود

رئیس مجلس شورای اسلامی حل معضل آب شرب را مهمترین اولویت خراسان شمالی دانست و گفت: مسیر زوار خراسان شمالی طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف پس از برگزاری نشست شورای اداری استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) به ملت ایران به ویژه مردم استان خراسان شمالی عنوان کرد: امروز فرصتی برای بنده بود که از صبح اول وقت تا این لحظه بازدیدهای مختلفی را با همراهی استاندار محترم و نماینده ولی فقیه و همچنین مدیران استانی داشته باشیم و با کار ستادی که از قبل انجام شده بود، نظام مسائل استان احصا و در این نظارت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت.



رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان خراسان شمالی فرصت‌های بزرگی اعم از حوزه کشاورزی، دامپروری، گردشگری و معادن را دارد، افزود: البته از سوی دیگر خراسان شمالی با چالش‌های بسیاری نیز از جمله مواجهه با تنش آبی روبرو است که البته این چالش یک معضل برای تمام کشور و بلکه تمام دنیا است.



وی ادامه داد: از سوی دیگر موقعیتی که برای استان خراسان شمالی وجود دارد این است که مشکل آب می‌تواند در درون استان حل و فصل شود. همچنین ضعف در مسیرهای دسترسی، فعال نبودن بازارچه‌های مرزی و همین‌طور جاده‌های استان باید تقویت شود که البته این جمع‌بندی در سفر اخیر رئیس جمهور نیز وجود داشت به همین دلیل ما در تصویب لوایح و در قانونگذاری در همین راستا و با هم افزایی کار را انجام خواهیم داد.



قالیباف تصریح کرد: مهمترین موضوعی که باید با اولویت حل و فصل شود، مشکل آب استان بوده که نیازمند آن است تا در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری و همچنین صنعت این معضل مورد رسیدگی قرار گیرد، البته در کنار این اولویت، کارهای جاری دیگر مانند اجرای پروژه‌های زیرساختی نیز باید انجام شود که در سفر ریاست جمهوری مورد تأکید قرار گرفته است.



رئیس قوه مقننه در پاسخ به سوالی درباره پروژه راه زیارتی استان خراسان شمالی نیز گفت: این مسیر یک پروژه ملی است که فقط در استان خراسان شمالی نبوده بلکه بخشی از آن در استان گلستان است و همه در حال تلاش هستند تا ظرف دو سال آینده 45 کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر در استان خراسان شمالی تکمیل شود و مسیر باقی‌مانده آن نیز در استان گلستان نهایی شود. با توجه به اینکه این پروژه از اولویت‌ها بوده، هر میزان اعتباری که دولت پیشنهاد دهد، مجلس با آن موافقت خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358183
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار