خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/26 - 20:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نایب رئیس مجلس در جمع خبرنگاران:

مراودات پارلمانی ایران و آذربایجان تداوم پیدا می‌کند

نایب رئیس مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی مراودات نزدیکی با مجلس ملی آذربایجان دارد و این مناسبات پارلمانی را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز ( دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ) که به منظور شرکت در سومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری های اقتصادی PAECO به جمهوری آذربایجان سفر کرده است در بدو ورود به شهر باکو در جمع خبرنگاران، گفت: امروز توفیق داشتیم به همراه آقایان حاتمی، جهانگیرزاده، اسماعیلی، عباس‌زاده و خانم پاشایی میهمان مجلس عالی جمهوری نخجوان و آقای طالب اف رئیس مجلس شورای عالی این جمهوری باشیم.


 


رئیس گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، ادامه داد: در نشست‌های برگزار شده در نخجوان مباحثی خوبی در خصوص حمل و نقل، صادرات، واردات، راه اندازی مسیر ریلی نخجوان_ تبریز_ مشهد، سفر اتباع دو کشور با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا و مباحث توسعه اقتصادی و فرهنگی مطرح شد.


 


وی با تاکید بر اینکه نشست بسیار خوبی با دانشجویان ایرانی  که در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل می‌کنند و تجار ایرانی مقیم نخجوان برگزار کردیم، عنوان کرد: درحال حاضر با توجه به برگزاری سومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری های اقتصادی مهمان جمهوری آذربایجان هستیم و فردا نیز در نشستی با حضور رئیس جمهور این کشور شرکت می‌کنیم.


 


نیکزاد با اشاره به اینکه در حاشیه سومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری های اقتصادی کمیته‌ها نیز مباحث خود را در حوزه‌های اقتصادی و محیط زیست پیگیری می‌کنند، اضافه کرد: در اجلاسیه‌ای که شرکت می‌کنیم تاکید بر مناسبات کشورهای ایران و آذربایجان داریم.


 


نایب رئیس اول قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی مراودات نزدیکی با مجلس ملی آذربایجان دارد و این مناسبات پارلمانی را پیش می‌بریم./


 


پایان پیام
  • کد خبر : 342134
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم