خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/15 - 10:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در محل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی؛

مراسم روز دانشجو با حضور رئیس مجلس برگزار شد/طهرانچی:تقویت علم، اقتصاد و فرهنگ موجب اقتدار کشور است

مراسم روز دانشجو با حضور و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم روز دانشجو با حضور و سخنرانی دکتر محمدباقر قالیباف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برگزار شد و دانشجویان به بیان دغدغه‌ها و مسائل مدنظر خود پرداختند.



در ابتدای این مراسم محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد ضمن تبریک روز دانشجو به تمامی دانشجویان به ویژه یک میلیون و 300 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی که 40 درصد جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: مفتخریم که امروز در عرصه تربیت و علم و دانش مسیری را انتخاب کردیم که در قالب سند تحول و تعالی پیشرفت ایران اسلامی است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از واحد علوم و تحقیقات به عنوان یک واحد علمی کنشگر فعال در حوزه دانش نام برد و گفت: امروز انقلاب اسلامی تعریفی را از دانشگاه ارائه داده که آن تعریف قدیمی و مورد پسند غرب که در حوزه علم، تقلیدی و در حوزه دین، به صورت دین‌ستیز حرکت می‌کرده را پس زده و تعاریف جدیدی را رقم زده است.



وی با بیان اینکه با رقم خوردن انقلاب اسلامی نهاد دانشگاه نیز به رهبری امام خمینی متحول شد، ادامه داد: امروز نیز در همان مسیر و با رهنمودهای رهبر انقلاب نهاد دانشگاه نویدبخش طلوع مرجعیت علمی است.



طهرانچی با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا تصریح کرد: البته ما به رفتار ضد انسانی و هم مسلحانه آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش عادت داریم، از 16 آذر 1332 تا همین حملات اخیر به غزه که نفر اول کنکور غزه خانم شیما اکرم صیدم را به شهادت رساندند و پاسخ این رفتارهای را با قاطعیت و با حرکت در مسیر علم و دانش خواهیم داد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علم، اقتصاد و فرهنگ را موجب اقتدار کشور دانست و حضور رئیس قوه قانونگذاری کشور در جمع دانشجویان را اعتقاد به دانش و علم  دانست.



پایان پیام 

  • کد خبر : 372639
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار