خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/28 - 22:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با دبیر حزب کمونیست هوشی مین مطرح کرد:

ظرفیت های ایران و ویتنام برای گسترش همکاری‌ها در زمینه کشاورزی و صنعتی

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: ظرفیت های خوبی در دو کشور ویتنام و ایران در حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اعزامی به ویتنام، دکتر علی لاریجانی امشب (سه شنبه 28 فروردین ماه) با نوین تین نان دبیر حزب کمیسیون هوشی مین دیدار و گفت وگو کرد.



دکتر لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه درباره مبارزات استعمارستیز مردم ویتنام مطالب زیادی عنوان شده و مردم ایران به گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف با ویتنام علاقمند هستند، گفت: اطلاعات تجار ایران نسبت به ظرفیت های تجاری ویتنام زیاد نیست، گرچه در سال های اخیر سطح روابط تجاری افزایش یافته است.



دکتر لاریجانی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی ویتنام ظرفیت هایی دارد که ایران می تواند از آن استفاده کند، افزود: ایران به چوب و کاغذ نیاز دارد که در ویتنام وجود دارد و تجار ویتنامی می توانند از این فرصت برای صادرات به ایران استفاده کنند.



وی با بیان اینکه ایران و ویتنام هر دو پرجمعیت هستند و از این ظرفیت می توان برای توسعه گردشگری دو کشور استفاده کرد، تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در هر دو کشور در حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت وجود دارد که می توان سطح روابط دو کشور را ارتقا داد.



نوین تین نان دبیر حزب کمونیست شهر هوشی مین در این دیدار با بیان اینکه سفر رئیس مجلس ایران به ویتنام و هوشی مین این شهر را به ایران نزدیک تر می کند، گفت: اخبار مربوط به سفر هیات پارلمانی ایران به ویتنام با درج در روزنامه ها مورد توجه مردم ویتنام قرار گرفت و این سفر کمک می کند که مردم ما اطلاعات بیشتری درباره ایران داشته باشند.



وی ادامه داد: امیدوارم با سفر هیات پارلمانی ایران به ویتنام مردمان دو کشور به یکدیگر  نزدیک تر شوند و فرصت های همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم شود.



دبیر حزب کمونیست شهر هوشی مین با بیان اینکه از دوران کودکی کنجکاو بودم که به ایران سفر کنم، اظهار داشت: ایران مهد تمدن جهان است و در این راستا باید بستر مناسب تری فراهم شود که تجار دو کشور به یکدیگر نزدیک تر شده و اطلاعات بیشتری مبادله کنند.



وی با تاکید بر اینکه می توان برای معرفی محصولات دو کشور نمایشگاه برگزار کرد، افزود: جمعیت شهر هوشی مین 9 درصد جمعیت کشور ویتنام و مرکز تجاری و اقتصادی کشور است که 22 درصد کل اقتصاد ویتنام و 30 درصد درآمد دولت از هوشی مین تامین می شود.



نوین تین نان با بیان اینکه ویتنام نیاز داخلی خود را در زمینه مهندسی تامین می کند، ادامه داد: ما در حال حاضر می توانیم ساختمان 50 الی 60 طبقه بسازیم و در حال حاضر یک پروژه ساخت مترو در هوشی مین داریم که تکمیل نشده است.



وی اظهار داشت: فرودگاه هوشی مین بزرگترین فرودگاه ویتنام است و برقراری خطوط پرواز مستقیم بین ایران و ویتنام برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور سودمند است.



وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم کشوری ثالث وارد همکاری بین دو کشور شود.



دبیر حزب کمونیست هوشی مین تصریح کرد: روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور ایران و ویتنام باید ارتقا یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 239888
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار