خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/19 - 16:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در پایان نشست سران کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی تأکید شد:

ضرورت توجه به «همه جانبه‌گرایی» و «فعالیت پویای پارلمانی» در کشورهای آسیایی

سیزدهمین نشست مجمع عمومی پارلمان‌های آسیایی با حضور مقامات ارشد و عالی رتبه پارلمانی ۲۵ کشور آسیایی با شعار همه جانبه‌گرایی و تأکید بر توسعه روابط پویا به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی  خبرگزاری خانه ملت به ترکیه، سیزدهمین نشست مجمع عمومی پارلمان‌های آسیایی ظهر امروز (دوشنبه، 19 دی ماه 1401) و با مشارکت کشورهای عضو در سطح روسای پارلمان‌ها، نواب رئیس و هیات‌های بلندپایه پارلمانی با تأکید بر همه جانبه‌گرایی و فعالیت پویای پارلمانی به پایان رسید و هیات‌های پارلمانی برای شرکت در دیدارهای دوجانبه و تشکیل کارگروه‌ها عصر امروز وارد شور دوم اجلاس شدند.



براساس این گزارش، نشست مجمع عمومی پارلمان‌های آسیایی که از صبح امروز با سخنرانی سران پارلمان‌های حاضر آغاز شد، با تأکید بر دیپلماسی پارلمانی و اهمیت آن بر حل مناقشات منطقه‌ای نظیر تروریسم و همچنین مبارزه با مهاجرت غیر مجاز از منشأ ناشی از جنگ و تروریست و توسعه روابط اقتصادی آغاز شد.



در این نشست دکتر محمدباقر قالیباف طی سخنانی با انتقاد شدید از نشریه هتاک فرانسوی گفت: نشریه هتاک فرانسوی با حمایت دولت این کشور به مرجعیت جهان تشیع و اسلام حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای اهانت کرد و همه اینها نشان می‌دهد که کشورهای آسیایی باید با همکاری بیشتر در برابر این یکجانبه‌گرایی که باعث شکاف می‌شود و این هجمه‌ها که به هویت فرهنگی ملت‌ها لطمه می‌زند، بایستند.



ضمناً رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ایشان حضور خویش را صرف مبارزه صادقانه با تروریسم منطقه‌ای نمود و اقدام رئیس جمهور وقت آمریکا در ترور ایشان مصداق بارز تروریسم دولتی است. آمریکا با اقدامات یکجانبه گرایانه خود، صلح جهانی را خدشه‌دار کرده است.



در ادامه روسای مجالس حاضر در اجلاس با تأکید بر آرمان فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود، بر لزوم نقش فعالانه پارلمان‌های آسیایی در حل مناقشات منطقه‌ای و توسعه روابط تأکید کردند.



همچنین مبارزه با تروریست منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و استقرار دولت فراگیر در افغانستان یکی دیگر از موضوعات مورد تأیید سران شرکت کننده در مجمع مجالس آسیایی بود و متفق‌القول بر این موضوع اشتراک نظر داشتند که لازم است پارلمان‌ها با ابتکار عمل دبیرخانه APA نقش بیشتری در مسائل منطقه ایفا کنند.



به گزارش خانه ملت در پایان این نشست به منظور تدوین بیانیه پایانی کمیته‌های پارلمانی در سطح نمایندگان جلسات خود را آغاز کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355093
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار