خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/18 - 09:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در جریان بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیا شهر اراک

ضرورت بهره گیری از تفکر اسلامی و کاوش در مسائل مختلف کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجموع شرایطی که امروزه وجود دارد، به تفکر اسلامی نیاز فراوانی است، گفت: مسائلی در حوزه اقتصاد، توسعه کشور و مسائل بین المللی احتیاج به کاوش های جدید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانیکه به استان مرکزی سفر کرده است، صبح امروز (پنجشنبه 18 بهمن) از حوزه علمیه خاتم الانبیا (ص) بازدید کرد و در جریان این بازدید با طلاب این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار افزود: استان مرکزی به لحاظ پیشینه ای که در معارف اسلامی دارد شایستگی گسترش حوزه های علمیه را دارد، از طرفی مرحوم حائری، امام خمینی(ره) و بسیاری بزرگان دیگر از این استان بودند که در تاریخ و تفکر دینی می درخشند.



وی بیان کرد: امروز با مجموع شرایطی که وجود دارد، به تفکر اسلامی نیاز فراوانی است. مسائلی در حوزه اقتصاد، توسعه کشور و مسائل بین المللی احتیاج به کاوش های جدید دارد و یک نمونه از این مقوله ها بانکداری اسلامی است.



دکتر لاریجانی بیان کرد: البته این بدان معنا نیست که نظام بانکی فعلی خارج از چارچوب دینی است، اما در مورد چگونگی عملکرد و رفع دغدغه های عالمان دینی آن بایستی پژوهش انجام شود. پیاده سازی عدالت و مولفه های آن نیز که عالمانی همچون شهید مطهری در رابطه با آن نظریه پردازی کرده اند، در نظام توسعه کشور بایستی به طور مطلوب تری تبیین شود.



رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه کار علمی اصولی و نظریه پردازی به عنوان عامل پیشرفت تفکر و نظام اسلامی بایستی مدنظر قرار گیرد و پویایی و جوشش فکری در این عرصه وجود داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 273616
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار