خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/22 - 20:50
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با مردم و مسئولین استان خراسان شمالی:

شیوه توزیع کالاهای اساسی تغییر می‌کند/ رسانه ها پمپاژ ناامیدی نکنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه حدود 10 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی مردم هزینه شد اما مردم نتوانستند با قیمت ارزان به کالاها دست پیدا کنند، در هفته‌های آینده شیوه توزیع امکانات تغییر می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی عصر امروز (چهارشنبه، 22 خرداد ماه) که به استان خراسان شمالی سفر کرده است، در نشست صمیمی با خانواده معظم شهدا، روحانیون، تشکل‌های مردمی، نخبگان و فعالان اقتصادی و مسئولان استان خراسان شمالی اظهار داشت: امیدواریم شرایط کنونی بهتر شود زیرا اکنون سختی‌هایی در کشور وجود دارد.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سطح شورای هماهنگی سران قوا پیگیر موضوعات مهمی مانند وضعیت مسکن و توزیع عادلانه امکانات و دسترسی مردم به نیازهای اساسی هستیم.



دکتر لاریجانی افزود: در خصوص موضوع مسکن نیز تصمیم‌گیری شد تا در سطح روستاها و شهرها زمینه سرمایه‌گذاری مردم در این عرصه را تسهیل کنیم و زمین‌ها را به صورت ارزان در اختیار مردم قرار دهیم.



 











دکتر لاریجانی در دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون، تشکل‌های مردمی، نخبگان و فعالان اقتصادی و مسئولان استان خراسان شمالی


 



وی ادامه داد: به جهت بهبود وضعیت مسکن مقید به عدم تغییر در حریم شهرها و روستاها نخواهیم بود و در صورت اقتضا با توجه به جمعیت شهرها و روستاها حریم ساخت و ساز را افزایش می‌دهیم.



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون حدود 50 تا 80 درصد درآمد افراد به موضوع تأمین مسکن آنها اختصاص می‌یابد و باید تلاش کنیم این بار را از دوش مردم برداریم. بنیاد مسکن نیز در سطح روستاها پیگیر رفع مشکلات مسکن مردم است.



دکتر لاریجانی افزود: مسئله دیگری که به صورت جدی پیگیر آن هستیم، موضوع توزیع عادلانه امکانات است. با توجه به دلال بازی‌هایی که در کشور وجود دارد، علیرغم اختصاص منابع قابل توجه که بیش از 10 میلیارد دلار است اما همچنان کالاهای اساسی با قیمت ارزان به دست مردم نمی‌رسد و این مدل را تغییر می‌دهیم، در هفته‌های آینده به چارچوبی می‌رسیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.



وی اظهار داشت: امیدواریم شرایط کشور در عرصه بین‌المللی و اقتصادی بهبود یابد.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی فعالانه پیگیر مسائل استان هستند و من را نیز در جریان امورات قرار می‌دهند، از برگزاری این نشست بسیار خوشحال شدم زیرا مشخص شد در بین بخش‌های مختلف استان همگرایی وجود دارد همچنین روحیه مثبت‌اندیشی مسئولان استان بسیار مفید و با اهمیت است زیرا در شرایط تحریم باید با اتحاد روحیه مقاومت را تقویت کنیم؛ اکنون هیچ چیزی به اندازه مقاومت و اتحاد برای کشور اهمیت ندارد.



رسانه‌ها پمپاژ ناامیدی نکنند



دکتر لاریجانی افزود: متأسفانه برخی رسانه‌ها مأیوسانه حرف می‌زنند در حالی که منابع، امکانات، نیروی انسانی، رهبری هوشمند و توانمند و نیروهای خدومی داریم، نباید مردم را ناامید کنیم گرچه مشکلاتی وجود دارد که ناشی از ضعف در امور دیوانی و ظلم آمریکایی‌ها است. گاهی تحمل سختی‌ها گشایش‌هایی را ایجاد می کند، دشمن منتظر مأیوس شدن ما است و رسانه‌ها نباید پمپاژ ناامید کنند زیرا به ضرر کشور است.



 











دکتر لاریجانی در دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون، تشکل‌های مردمی، نخبگان و فعالان اقتصادی و مسئولان استان خراسان شمالی


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی بر توجه به کشاورزی، گردشگری و صنعت استان تأکید کردند که ناشی از نگاه واقع‌بینانه ایشان به مسائل استان خراسان شمالی است. با توجه به نزدیکی استان خراسان شمالی به حرم امام رضا(ع) در مشهد و زائران زیادی که از این استان تردد می‌کنند، باید زیرساخت‌هایی ایجاد کرد تا بتوان از گردشگری نفع برد. همچنین در حوزه کشاورزی نیز باید توجه بیشتری به توسعه گلخانه‌ها داشت زیرا با توجه به کمبود آب و حمایت ویژه از این ظرفیت، استان خراسان شمالی می‌تواند از منافع این گلخانه‌ها استفاده ببرد.



امکان ایجاد صندوق پایدار برای توسعه روستاها



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون توسعه روستاها تصویب شد و مطابق سخنان استان خراسان رضوی این استان رتبه اول را در جذب منابع داشته است که امری مهم و مفید است. از آنجایی که این منابع با کمک مقام معظم رهبری به توسعه روستاها اختصاص یافت، اگر این قانون به خوبی اجرا شود و مجلس ارزیابی مناسبی از اجرای قانون را داشته باشد، حتی ممکن است به صندوقی پایدار برای توسعه روستاها تبدیل شود. ارزیابی‌های کافی را انجام می‌دهیم تا اشکالات اجرای این قانون نیز مرتفع گردد.



دکتر لاریجانی افزود: با توجه به معادن و صنایعی که در استان خراسان شمالی وجود دارد، بهره‌مندی این استان از راه‌آهن امری ضروری است. استاندار با همکاری وزارت راه و شهرسازی طرحی را تهیه کند تا من نیز پیگیری کنم و با استفاده از فاینانس این استان دارای راه آهن شود زیرا با اضافه شدن این امکانات به استان و خراسان شمالی از این گرفتگی در زمینه ترابری، صنعتی و کشاورزی خارج می‌شویم.



وی اظهار داشت: از آنجایی که 40 درصد مردم استان در حوزه کشاورزی فعال هستند، اگر صنایع تکمیلی در زمینه تولیدات کشاورزی ایجاد شود ارزش افزوده خوبی به دنبال خواهد داشت و اینکه گفته می‌شود درآمد استان سطح پایینی دارد را می‌توان از این طریق جبران کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای همسایه تمایل دارند تا در زمینه گردشگری و ساخت هتل‌ها سرمایه گذاری کنند و با توجه به قرار گرفتن استان خراسان شمالی در مسیر گردشگران می‌توان با احداث هتل از مسافران پذیرایی کرد و موجب رونق گردشگری در استان شد.



 











دکتر لاریجانی در دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون، تشکل‌های مردمی، نخبگان و فعالان اقتصادی و مسئولان استان خراسان شمالی


وزارت خارجه علت توقف در ایجاد بازارچه مرزی خراسان شمالی را پیگیری کند



دکتر لاریجانی افزود: استان خراسان شمالی مرز طولانی با کشورهای همسایه دارد و از این مزیت می‌توان استفاده کرد. توقفی که در بازارچه مرزی ایجاد شده را از طریق وزیر خارجه و بخش‌های دیگر دنبال می‌کنم.



وی ادامه داد: شرکت‌هایی مانند شستا، ایدرو، ایمیدرو و ستاد اجرای فرمان امام به همراه بنیاد مستضعفان این توان را دارد که با سرمایه‌گذاری در استان خراسان شمالی موجب رونق اشتغال و تولید شود. برخی استان‌ها به عنوان پشتیبان از این شرکت‌ها برای توسعه مناطق مختلف استان خود استفاده کردند و می‌توان از تجربیات آنها نیز استفاده کنیم.



لایحه تعیین تکلیف دهکده رضوی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تعیین تکلیف دهکده رضوی را در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم تا در اسرع وقت پیگیری شود، پیشنهاد شده تا املاک آن به مردم برسد.



دکتر لاریجانی افزود: برای فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی باید بخش خصوصی فعال باشد، اگر بخش خصوصی حمایت کند ما آمادگی داریم تا منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود.



وی اظهار داشت: در زمینه معدن باید استان خراسان رضوی فعالیت داشته باشد زیرا نتایج مناسبی به دنبال دارد، اکنون نیز معدن آلومینیوم در این استان فعال است و بقیه معادن را نیز باید فعال کنیم. همچنین در کل کشور باید معادن فعال شوند به همین جهت در قانون نیز اختیار ویژه‌ای به استان‌ها داده‌ایم تا شورای معدن را در استان تشکیل دهند.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سیاست‌ها و فرمایشات اخیر خود بر استقلال اقتصادی به خصوص در بعد کشاورزی تأکید کردند که واقعاً نیز بسیار مهم است ، همچنین توجه به این موضوع برای استان خراسان شمالی نیز بسیار مهم است. وظیفه وزارت جهاد کشاورزی نیز در این زمینه سنگین است واستان‌هایی که سبقه کشاورزی قدرتمندی دارند باید به این موضوع توجه کنند.



دکتر لاریجانی افزود: در آینده بحث استقلال اقتصادی در کشور عمیق‌تر می شود و در سیاست‌های کلان نیز به آن توجه خواهیم داشت و استان شما نیز می‌تواند از این ظرفیت بهره‌مند شود.



وی گفت: پشتیبانی از موضوعاتی مانند سیستم‌های آبخیزداری و آبیاری‌های نوین در بودجه دیده شده است و از این ظرفیت باید استفاده کرد زیرا برای کشاورزان و کشور مفید است./



پایان پیام

  • کد خبر : 282341
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار