خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/30 - 17:16
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه:

شهید سلیمانی فردی ولایت پذیر، شجاع و با اخلاص بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فردی ولایت پذیر، شجاع و با اخلاص بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم اندیشی بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه عصر امروز (یکشنبه، 30 آبان ماه) با حضور علی نیک زادثمرین نایب رئیس قوه مقننه، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی استان کرمان و شهرستان های مذکور برگزار شد.



نیکزاد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: همه ما مدیون بسیج هستیم لذا به یقین می توان اذعان کرد بسیجی فردی است که آنچه برای خود می پسندد برای دیگران نیز می پسندد و آنچه برای خود نمی پسندد برای دیگران نیز نمی پسندد. در اجرای امور اگر بدانیم خداوند وجود دارد و قرار است نسبت به اعمالمان حساب وکتاب صورت بگیرد حتما صحیح تر اقدامات را اجرایی می کنیم.



وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: یقین به خداوند، پیامبر (ص) و ائمه سلام الله علیه، اخلاص، شجاعت، ولایت پذیری و عشق ولایت به او از جمله ویژگی های این شهید بزرگوار است.



نیکزاد تصریح کرد: در بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی آمده است که وی خطاب به خداوند می گوید عزیز من جسم من در حال علیل شدن است، چطور می توان باور کرد بعد از 40 سال ایستادن در این راه مرا نپذیری؛ چنین دیدگاهی موجب شد شهید سلیمانی در تاریخ ماندگار شود.



در ادامه صمداله محمدی با اشاره به محرومیت های حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه، گفت: متاسفانه زمینه حضور سرمایه گذاران در مناطق مذکور وجود ندارد و این در حالی است که ظرفیت های عظیمی در حوزه معدن، کشاورزی، دامداری و ... در این سرزمین وجود دارد.



نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس تصریح کرد: این سه شهرستان دارای 1200 نقطه علمی هستند که همگی آن ها عضو هیات علمی می باشند که بیانگر ظرفیت عظیم نیروی انسانی این مناطق است.



وی ادامه داد: متاسفانه راه های مواصلاتی کرمان- بافت- ارزوئیه و ... دارای مشکلات متعددی هستند و سبب بروز خسارات جانی و مالی شده اند؛ مردم منطقه بافت سال ها است که چشم انتظار احداث خط ریلی سیرجان- بافت هستند و رنج می برند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: متاسفانه 50 درصد جمعیت مناطق حوزه انتخابیه به دلیل عدم اشتغال خارج از بافت، رابر و ارزوئیه فعالیت می کنند لذا باید به فکر اشتغال زایی باشیم؛ به عنوان مثال راه اندازی مجتمع فولاد بافت موجب شده تاکنون 700 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فعال شوند که این روند باید ادامه یابد.



محمدی ادامه داد: تامین آب شرب شهری و روستایی یکی دیگر از دغدغه های مردم مناطق یاد شده است؛ متاسفانه سالی دو متر نشست آبی صورت می گیرد که اگر به این امر توجه نشود به عنوان مثال ارزوئیه می تواند به کانون ریزگردها تبدیل شود.



نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در قوه مقننه، گفت: امیدواریم پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی بافت و همچنین دانشکده پرستاری و بیمارستان این شهرستان مورد توجه قرار بگیرد تا مسائل و دغدغه ها برطرف شود.



براساس این گزارش سیدعلی موسوی با اشاره به توجه فراکسیون مناطق محروم به رفع مشکلات مردم، گفت: هم اکنون در شرایط پیچیده ای به سر می بریم اما با درایت و تدبیر مجلس انقلابی و دولت مردمی به مرور گره ها باز خواهد شد.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفرهای نظارتی نمایندگان موجب شده مشکلات مردم به صورت عملیاتی مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ باید یادآور شد رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند نمایندگان و مسئولان باید به میان مردم بروند تا مشکلات آن ها را از نزدیک حس کنند.



رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی بن بستی وجود ندارد و با روحیه جهادی همه مشکلات و دغدغه ها حل خواهد شد.



همچنین علی خضریان در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه، گفت: در سفر یک روزه به استان کرمان به منزل یکی از شهدای امنیت رفتیم، همچنین در مسجد جامع رابر حضور یافتیم تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم؛ در حاشیه این جلسات با عوامل نیروی انتظامی در این منطقه گفت وگویی داشتم که نشان می داد این افراد علی رغم دریافت حقوق و دستمزد پایین و مشکلات متعدد و امکانات حداقلی در مقابل اشرار ایستاده اند و امنیت را ایجاد کرده اند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالی است که متاسفانه برخی شرایط جنگ اقتصادی را باور ندارند؛ به عنوان مثال در پیش بینی بودجه ها و انجام اقدامات آیا تاکنون سوال شده که می توانستیم یک پروژه را با صرفه جویی و هزینه اعتبار کمتری به ثمر برسانیم؟ در واقع مقیاس تورم همواره در انجام پروژه ها لحاظ شده و هزینه ها افزایش یافته است و بعضا ریخت و پاش ها سرجایشان وجود داشته است.



وی ادامه داد: کارگروه ویژه ای میان کمیسیون اصل 90، مجلس و قوه قضائیه تعیین شده که به عنوان مثال درحوزه نحوه انجام کارها و هزینه بودجه ها به رسیدگی خواهد پرداخت؛ در واقع علاوه بر تاکید مقابله با مفاسد اقتصادی، نحوه هزینه کرد هم مورد تاکید قرار دارد که آیا می شود اقدامی را با هزینه کمتری انجام داد یا خیر که این امر متناسب با شرایط جنگ اقتصادی است.



عضو کمیسیون اصل 90 قوه مقننه خاطرنشان کرد: هفته بسیج به همه ما یادآور می شود افرادی که تعهد و ایمان دارند در میدان عمل نیز با شجاعت امور را به ثمر رسانده اند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در جریان سفر یک روزه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه استان کرمان گفت وگو و دیدار با مسئولان شهرستان رابر و همچنین بازدید از مدرسه علمیه مقدسه امام حسین (ع) بافت و همچنین بازدید از کارخانه فولاد بافت نیز در دستورکار قرار داشت که محقق شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331810
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم