خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/05 - 16:00
  • زمان مطالعه : 18 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
خانه ملت از سفر رئیس مجلس به اسلام‌آباد گزارش می‌دهد؛

سفر رئیس مجلس به اسلام‌آباد؛ از واکاوی مبارزه با تروریسم تا اعلام آمادگی تهران برای برگزاری دومین نشست

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به اسلام آباد در کنفرانس بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم حضور پیدا کرد و با روسای مجالس کشورهای حاضر نیز دیدار دو جانبه برگزار کرد.

خبرگزاری خانه‌ملت، گروه سیاسی- فاطمه رضائی؛ صبح روز شنبه 2 دی ماه، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس هیأتی، تهران را برای سفری سه روزه و به منظور حضور در کنفرانس مبارزه با تروریسم به مقصد اسلام آباد پاکستان ترک کرد، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان، محمد کاظمی نایب رئیس کمیسوین قضایی و حقوقی مجلس، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس و اردشیر نوریان عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز وی را در این سفر همراهی کردند.



 










بدرقه دکتر لاریجانی قبل از عزیمت به پاکستان 995150012/23/2017 2:42:07 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712108404569826_Thum.jpgبدرقه دکتر لاریجانی

بدرقه دکتر لاریجانی قبل از عزیمت به پاکستان


کشورهای منطقه به دنبال روش های نوین برای مبارزه با تروریسم هستند



دکتر لاریجانی پیش از عزیمت به اسلام آباد در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره اهداف این سفر گفت: مبارزه با تروریسم در گذشته چندان موفق نبود لذا بعد از توجه به عناصر فعال در منطقه و حساسیت نسبت به آنها روش‌های نوینی از سوی کشورهای منطقه برای ارائه راه حل در مبارزه با تروریسم دنبال شد. از این رو رؤسای مجالس چین، افغانستان، روسیه، ترکیه، پاکستان و ایران در اجلاسی با عنوان راهکارهای مبارزه با تروریسم در اسلام آباد شرکت می‌کنند تا راهکارهای پایداری برای مبارزه با تروریسم اتخاذ شود. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



 










استقبال رسمی از رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه اسلام آباد جدید 34067512/23/2017 5:33:08 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712104101242935_Thum.jpg

استقبال رسمی از رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه اسلام آباد جدید


کشورهای بزرگ انگیزه‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند



رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه بی‌نظیر بوتو اسلام آباد مورد استقبال رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان قرار گرفت و بعد از گفت‌وگو با وی در جمع خبرنگاران، گفت: مسئله تروریسم نگران‌کننده است و کشورهای منطقه باید حساس شوند، اما تجربه نشان داده که کشورهای بزرگ انگیزه‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارد لذا کشورهای منطقه با ابتکاری تصمیم به برگزاری نشست‌های کردند تا روشهای مبارزه با تروریسم را پیدا کنند که راه بسیار عاقلانه و درست است. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



تاکید بر نقش سفارت ایران در پاکستان برای تقویت روابط اقتصادی



دکتر لاریجانی به عنوان اولین دیدار خود شنبه شب (2 دی ماه) مورد میزبانی سفیر ایران در پاکستان قرار گرفت و در این ضیافت روابط ایران و پاکستان را خوب و همه جانبه دانست و گفت: روابط دو کشور در بعد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی شکل گرفته اما نقش سفارتخانه‌ها در حوزه اقتصادی بسیار مهم است. از این رو سفارتخانه ها باید نقش اقتصادی را بر دوش بگیرند و در تقویت روابط تجاری موثر عمل کنند.(ادامه خبر را اینجا بخوانید)



از تجربه مثلث ایران و ترکیه و روسیه در سوریه تا خروجی برنامه ناتو در افغانستان



دومین روز سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ( یکشنبه 3 دی ماه) با نشست افتتاحیه کنفرانس بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم که ابتکار عمل روسای مجالس پاکستان برای شکل‌گیری فهم مشترک و تقویت اتحاد بین کشورهای منطقه بود، آغاز شد.










سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم 34067512/24/2017 11:15:10 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712103818934910_Thum.jpgسخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راهکا

سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم


دکتر لاریجانی در این نشست بسترهای توسعه تروریسم در منطقه را تشریح کرد و گفت: در سال های اخیر، نمونه‌ای از همکاری موفق در این مبارزه پیش روی ما است و آن همکاری ایران، روسیه و ترکیه در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه است و در شکل دیگری همکاری ایران و دولت عراق در مبارزه با داعش در آن کشور به ظهور پیوست که هر دو شکل موفق بودند و این نشانگر آن است که اگر کشورهای منطقه عزم جدی داشته و همکاری خود را در ابعاد مختلف سامان دهند موفق خواهند بود.



رئیس قوه مقننه ادامه داد: در نقطه مقابل از سال 2001 تا امروز که آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم در افغانستان بوده و شاهد بودیم که نه تنها تروریسم در افغانستان خاتمه نیافت که اشکال مختلف به خود گرفت و توسعه تولید موادمخدر در حضور ناتو به عامل پشتیبان مالی تروریسم بدل گردید. این دو مدل، گویای راه پیش روی ماست.( ادامه خبر را اینجا بخوانید)



دغدغه های خاورمیانه برای مبارزه با تروریسم



به گزارش خانه‌ملت، روسای مجالس ملی و سنای پاکستان، افغانستان، ترکیه، روسیه و معاون رئیس مجلس چین نیز در نشست افتتاحیه بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم به بیان دیدگاه‌های خود درباره مبارزه با این پدیده شوم پرداختند.



ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان، دیپلماسی پارلمانی را راه حل مشکلات دانست و گفت: مسائل منطقه باید با گفت‌وگو حل شود، از این رو برای دائمی کردن این جلسات در پارلمان پاکستان دبیرخانه این موضوع باید فعال شود و کمیته امنیت و کمیته تجارت نیز در پارلمان‌ها تشکیل شود.



عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان نیز با اشاره به اینکه بعضی کشورها از تروریسم‌ برای ابزار سیاست خارجی استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به یارگیری تروریست‌ها از ملیت های مختلف و ورود آنها به افغانستان، همکاری همسایگان برای مبارزه با تروریسم ضروری است و توسعه کشورها در گرو همکاری‌ منطقه‌ای است.










سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم 1000150012/24/2017 11:13:49 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712101623494608_Thum.jpg

سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم


معاون رییس مجلس چین هم در این نشست تاکید کرد: مجالس باید به اقتصاد و انرژی کمک کنند لذا گفت‌وگو راه‌حل مشکلات است بنابراین یک الگوی جدید باید برای همکاری بین‌المللی ایجاد کنیم و پارلمان چین تأکید دارد که چین باید نقش اساسی در صلح و ثبات سازی داشته باشد.



رییس دومای روسیه نیز وحدت میان پارلمان‌ها را مزیتی برای مبارزه با تروریسم دانست و گفت: پارلمان‌ها باید قانونگذاری کنند تا با ریشه‌های اصلی مبارزه کرد، علاوه بر این رهبران دینی در مبارزه نقش اساسی دارند. همچنین تمرکز بر ارتباطات و توسعه اقتصادی یک راه‌حل گسترش همکاری است.



اسماعیل قهرمان رییس مجلس ترکیه در نشست افتتاحیه بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم، این معضل را جرم علیه بشریت دانست و گفت : تصمیم آمریکا در مورد اورشلیم موضوعی است که نباید از کنار آن عبور کرد. البته کودتای نظامی توسط گروه "فتو" با کمک NGO  نمونه تروریسم جدید است.



سناتور ربانی، رییس سنای پاکستان نیز یادآور شد: به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل قدم در راستای بی‌ثبات‌سازی کشورها است بنابراین ما نیازمند نگاه به شرق و آسیا هستیم، آسیا باید رهبری و کنترل منابع و بهبود مردم خود را عهده دار شود.



ممنون حسینی رئیس جمهور پاکستان هم که به عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور یافته بود به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: 6 کشور حاضر در این نشست دارای جغرافیا، ارزش‌ها و شرایط مشترک و مشابهی است بنابراین باید به رشد اقتصادی که در گرو همزیستی مسالمت آمیز است، توجه ویژه شود. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



پول کثیف باید ردیابی شود/ آمادگی تهران برای میزبانی دور بعدی نشست های مبارزه با تروریسم



در ادامه، نشست نخست این کنفرانس تحت عنوان «جست و جوی راهبردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه با توجه به نقش پارلمان‌ها» ظهر روز یکشنبه و بعد از نشست افتتاحیه برگزار شد.










دکتر لاریجانی در کمیته راهبرد مبارزه با تروریسم و نقش پارلمان ها در اجلاس پاکستان 1000150012/24/2017 1:19:58 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712102914229254_Thum.jpg

دکتر لاریجانی در کمیته راهبرد مبارزه با تروریسم و نقش پارلمان ها در اجلاس پاکستان


رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست از اعلام آمادگی تهران برای میزبانی دور بعدی این نشست خبرداد و گفت: مقوله پول کثیف در اشاعه تروریسم در دنیا موثر بوده بنابراین مشکل ما آمریکایی‌ها هستند که ساده از کنار ائتلاف ما هم نمی‌‌گذرند لذا باید برای رسیدن به موفقیت اراده جدی داشته باشیم.( ادامه این خبر را اینجا بخوانید)



سازمان ملل در مبارزه با تروریسم کارنامه موفقی ندارد



با توجه به اینکه در نشست نخست این کنفرانس علاوه بر روسای مجالس، نمایندگان پارلمان‌ها نیز سخنانی پیرامون مبارزه با تروریسم مطرح کردند، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران نکاتی را مطرح کرد؛ نخست مبارزاتی که به اراده قوی رهبران جهان اسلام و همکاری‌های دسته جمعی نیاز دارد، دومین نکته تاکید بر عدم وجود تروریست خوب و بد، نکته سوم عملکرد سازمان ملل و شورای امنیت در مقابله با تروریسم و چهارمین نکته توجه دولت‌ها جهت عدم اجازه به داعش شکست خورده در عراق، سوریه و لبنان برای هدایت به سایر کشورها را یادآور شد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



جهان با پدیده شری به نام ترور و خشونت آمیخته است



اردشیر نوریان نیز با بیان اینکه جهان امروزه ما با پدیده شری به نام ترور و خشونت در هم آمیخته، گفت: این عارضه در طول تاریخ نمونه‌های فراوانی داشته اما ماهیت امروز آن بسیار متفاوت است. در واقع تروریسم پدیده‌ای چند بعدی و چند وجهی است پس راه‌حل های آن هم باید با توجه به همین پیچیدگی‌ها باشد؛ بنابراین اولین قدم در مبارزه واقعی با تروریسم اراده محکم، استوار و صادقانه است و قدم بعدی شناخت دقیق، همه جانبه و کامل از چیستی، ماهیت وعلت و چرایی آن و نهایتاً اهداف این پدیده است. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



دیدار با رئیس سنای پاکستان



دکتر علی لاریجانی در حاشیه کنفرانس مذکور و بعد از ایراد سخنرانی خود و نمایندگان پارلمان ایران در نخستین نشست با رئیس سنای پاکستان دیدار دو جانبه برقرار کرد و در این دیدار به همکاری‌های نفتی و گازی میان ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: خطوط گازی ایران تا مرز پاکستان کشیده شده و اکنون به همت طرف پاکستانی نیاز است.










دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان با دکتر لاریجانی 1000150012/24/2017 11:51:20 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712106686245478_Thum.jpgدیدار رئیس مجلس سنای پاکستان با دکتر لاریجانی

دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان با دکتر لاریجانی


دکتر لاریجانی همچنین در این دیدار یادآور شد: هنوز مشکلات متعدد در حوزه همکاری‌های بانکی بین دو طرف حل نشده لذا  امیدواریم این موضوع را پیگیری کنید تا مسائل حل شود.



رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار دو جانبه واشنگتن و رژیم صهیونیستی را محور شرارت در منطقه دانست و گفت: امت مسلمان به ویژه کشورهای منطقه باید با هم همکاری داشته باشند و سازمان تعاون اسلامی برای سال‌های متمادی نقش موثر خود را ایفا نکرده است باید فعال شود. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



دیدار با رئیس دومای روسیه/ ایران هیچ موشکی به یمن نداده، آنها از زمان علی عبدالله صالح بوده که تعدادی اسکاد است



دکتر لاریجانی پس از دیدار با رئیس سنای پاکستان با ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه نیز دیدار دوجانبه برقرار کرد و گفت: مسئله جدید آمریکا در منطقه قابل بررسی است زیرا به دنبال ماجرای جدید در منطقه هستند تا با خلق و نمایش آن، مسئله‌ای تازه ایجاد کنند؛ از همین جهت نمایش تعدادی آهن‌پاره توسط مسئولان آمریکایی و تأکید آنها بر کمک موشکی ایران به یمن دروغ است.










دیدار دکتر علی لاریجانی با رئیس مجلس روسیه 1000150012/24/2017 12:42:55 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712107837775516_Thum.jpg

دیدار دکتر علی لاریجانی با رئیس مجلس روسیه


دکتر لاریجانی در این دیدار تاکید کرد: روسیه دوست ماست و لذا به شما مطلب را روشن و حقیقی می‌گوییم؛ ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، آنها از زمان علی عبدالله صالح بوده که تعداد اسکاد  است و به ما ربطی ندارد، آمریکا تنها به دنبال ماجراجویی جدید است.



رئیس دومای روسیه نیز با تأکید بر اینکه مسائل سیاسی بین روسیه و آمریکا وجود ندارد، گفت: چنین اجلاس‌هایی سبب می‌شود تا به فهم مشترک در خصوص مسائل روز و استانداردهای مشخص برسیم لذا گامی در جهت رفع استانداردهای دوگانه نیز کمک می‌کند بنابراین در چنین جلساتی باید تنش‌ها را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنیم. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



سند راهبردی امنیت آمریکا بر پایه تحلیل های غلط است



به گزارش خانه‌ملت، نشست دوم کنفرانس رؤسای مجالس افغانستان، چین، ایران، پاکستان، روسیه و ترکیه نیز عصر روز (یکشنبه 3 دی ماه) تحت عنوان «شناسایی چشم اندازها در مسیر رفاه مشترک از طریق افزایش ارتباطات منطقه‌ای» به ریاست دکتر لاریجانی آغاز شد.










جلسه عصر کمیته راهبردی به ریاست دکتر لاریجانی 1000150012/24/2017 3:24:09 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712109106412237_Thum.jpg

جلسه عصر کمیته راهبردی به ریاست دکتر لاریجانی


رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست، سند راهبردی امنیت آمریکا را بر پایه تحلیل‌های اشتباه دانست و گفت: طرح نکاتی مبنی بر اینکه ایالات متحده و کشورهای متحد آن نیروهای داعش و القاعده را در عراق و سوریه به طور کامل منهدم کردند یا سازمان‌های تبهکار قاچاق مواد مخدر توسط ایالات متحده از بین برده شده است یا کمک ایالات متحده برای تحقق صلح بین فلسطین و اسرائیل یا یاری رساندن به کشورهای جنوب آسیا به منظور حفظ حاکمیت آن ها در مقابل نفوذ فزاینده چین و غیره از جمله مواد این سند است که کاملا با واقعیت‌ها مغایرت دارد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم با صدور بیانیه ای پایان یافت



روسای مجالس ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه و چین بعد از اتمام نشست دوم این کنفرانس در جلسه‌ای خصوصی به تبادل نظر برای تحقق نتیجه‌ای واحد پرداختند، بنابراین پس از حصول فهم مشترک نشست اختتامیه برگزار شد.










اختتامیه کمیته راهبرد مبارزه با تروریسم و نقش پارلمان ها در اجلاس پاکستان 34067512/24/2017 5:55:48 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712101212183628_Thum.jpg

اختتامیه کمیته راهبرد مبارزه با تروریسم و نقش پارلمان ها در اجلاس پاکستان


گفتنی است؛ براساس مطالب مطرح شده در نشست نخست با عنوان "جستجوی راهبردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه و نقش پارلمان‌ها "و نشست دوم تحت عنوان "شناسایی چشم اندازهای در مسیر رفاه مشترک از طریق افزایش ارتباطات منطقه‌ای"، بیانیه مشترکی صادر و توسط تمام روسای مجالس امضا شد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



دیدار با رئیس مجلس ملی پاکستان



برنامه کاری آخرین روز سفر رئیس مجلس شورای اسلامی (دوشنبه 4 دی ماه) را دیدارهای دوجانبه با روسای مجالس ملی پاکستان، ترکیه و افغانستان و در نهایت برگزاری کنفرانس خبری شامل شد.










دیدار دکتر علی لاریجانی با رئیس مجلس پاکستان 4 دی 1396 1000150012/25/2017 9:42:57 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712109152057639_Thum.jpg

دیدار دکتر علی لاریجانی با رئیس مجلس پاکستان 4 دی 1396


صبح روز دوشنبه (3 دی ماه) دکتر علی لاریجانی با ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد، در این دیدار دوجانبه بر ضرورت توسعه همکاری‌ها تأکید شد. ایاز صادق نیز ضمن موثر دانستن حضور دکتر لاریجانی در نشست راهکارهای مبارزه با تروریسم بر نقش ایران در این مبارزه تأکید کرد و اجلاس آینده در تهران را مهم ارزیابی کرد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



دیدار مقامات بانک مرکزی ایران و پاکستان/ تأکید بر توسعه و رفع موانع بانکی



مقامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از دیدار دو جانبه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس مجلس ملی پاکستان و در حضور روسای مجالس دو کشور پیرامون ایجاد و توسعه روابط بانکی و رفع موانع معرفی بانک‌های پاکستانی جهت اجرای ترتیبات بانکی و پرداخت بین بانک مرکزی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.



دکتر علی لاریجانی نیز در این دیدار بر رفع موانع بانکی برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و پاکستان تاکید کرد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



دیدار با رئیس مجلس ترکیه



دقایقی بعد از دیدار مقامات بانک مرکزی ایران و پاکستان در حضور روسای مجالس دو کشور، دکتر لاریجانی با اسماعیل قهرمان رئیس مجلس ترکیه دیدار کرد.










دکتر لاریجانی اسماعیل قهرمان رئیس مجلس ترکیه 34067512/25/2017 3:31:13 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712109139436350_Thum.jpgدکتر لاریجانی رئیس مجلس ترکیه اسماعیل قهرمان

دکتر لاریجانی اسماعیل قهرمان رئیس مجلس ترکیه


روسای مجالس ایران و ترکیه در دیدار دوجانبه بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و توسعه روابط اقتصادی تأکید کردند البته اسماعیل قهرمان روابط دو کشور را در حال گسترش دانست و گفت: تبادلات هیات‌های پارلمانی مکمل روابط دوجانبه است.(ادامه خبر را اینجا بخوانید)



دیدار با رئیس مجلس افغانستان



ظهر روز دوشنبه (3 دی ماه) رئیس مجلس شورای اسلامی با عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان نیز دیدار کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای افزایش روابط بین دو کشور آمادگی کامل دارد تا روابط در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی افزایش یابد.










دیدار رئیس شورای ملی افغانستان با دکتر لاریجانی 1000150012/25/2017 12:25:15 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712108600071991_Thum.jpg

دیدار رئیس شورای ملی افغانستان با دکتر لاریجانی


دکتر لاریجانی حضور افغانستان در نشست راهکارهای مبارزه با تروریسم پاکستان را مثبت ارزیابی کرد.



رئیس مجلس افغانستان نیز رد این دیدار دو جانبه به نقش برجسته جمهوری اسلامی در کنفرانس مذکور اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها مشکلات بسیار در منطقه و افغانستان ایجاد کرده اند، بنابراین خواهشمندیم رئیس مجلس ایران با توجه به نقش برجسته خود در بین کشورهای منطقه، شرایط افزایش روابط را فراهم کند. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



مبارزه با تروریسم در سایه همکاری با ایران و استفاده از تجربیات گذشته مثمرثمر خواهد بود



گفتنی است؛ پس از اتمام دیدارهای دو جانبه رئیس مجلس شورای اسلامی در اسلام آباد، خبرنگاران تصویری مستقر در این کشور از دستاوردهای نشست‌ها و دیدارهای اخیر از دکتر لاریجانی سوال کردند.



رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در جمع خبرنگاران یادآور شد: کشورهای منطقه از سال‌های دور با موضوع تروریسم مواجه هستند و برخی از کشورها هم با ایران درخصوص مبارزه با تروریسم همکاری کردند، لذا به این نتیجه رسیدند که با همکاری ایران و تجربیاتی که در گذشته وجود داشت می توانیم با مکانیزم و به اشکال مختلف با تروریسم برخورد کنیم. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



افزایش ۴۵برابری تولید مواد مخدر بعد از حضور آمریکا در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم



کنفرانس خبری، آخرین برنامه رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز دوشنبه (3 دی ماه) در اسلام آباد بود که همراه با نمایندگان همراه در این سفر و در حضور تعداد کثیری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران برگزار شد.










نشست خبری دکتر لاریجانی در پایان اجلاس کمیته راهبرد مبارزه با تروریسم و نقش پارلمان ها در اسلام آباد پاکستان 1000150012/25/2017 2:38:33 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712101619130570_Thum.jpgنشست خبری دکتر لاریجانی در پایان اجلاس کمیته راهبر

نشست خبری دکتر لاریجانی در پایان اجلاس کمیته راهبرد مبارزه با تروریسم و نقش پارلمان ها در اسلام آباد پاکستان


خبرنگاران سوالات متعددی پیرامون روابط ایران و پاکستان، نقش عربستان و آمریکا در منطقه، راهکارهای به رسمیت شناختن قدس، راهکارهای رفع مناقشات بین پاکستان و هند و سیاست ایران و پاکستان در مورد افغانستان مطرح و دکتر لاریجانی به طور مفصل به تمامی آنها پاسخ داد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سیاست متفاوت پاکستان و ایران در خصوص افغانستان، گفت: دوستان پاکستانی می گویند با جریان تروریستی در افغانستان مخالفیم و توضیح دادند که با تروریست‌ها مقابله جدی داریم؛ در کنار آن مسأله افغانستان موضوع پیچیده‌ای است، آمریکا از سال 2001 با حضور در این منطقه مدعی مبارزه با تروریسم و مواد مخدر است اما بعد از گذشت سال‌های طولانی تولید مواد مخدر 45 برابر شده و اقدام موثری انجام نگرفته است، در واقع آمریکا با تروریسم بازی می‌کند. لذا مبارزه با تروریسم در افغانستان مانند مبارزه در عراق و سوریه است و اجلاس پاکستان نیز با هدف شکل‌گیری استراتژی واحد بین کشورهای منطقه برگزار شد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)



تبادل نظر کشورهای منطقه در حوزه امنیتی و اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم










استقبال رسمی از دکتر لاریجانی در بدو ورود به تهران 1000150012/25/2017 10:17:35 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712107632095071_Thum.jpg

استقبال رسمی از دکتر لاریجانی در بدو ورود به تهران


دکتر لاریجانی بعد از این برگزاری کنفرانس خبری و در روز دوشنبه (4 دی ماه) اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد و بعد از ساعاتی که به فرودگاه مهرآباد تهران وارد شد و بعد از استقبال ازسوی مقامات کشوری و برخی نمایندگان در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای سفر سه روزه خود، گفت: موضوع آشفتگی در منطقه در طی دهه‌های اخیر سیر سعودی داشته که منشا اصلی آن هم روشن است از این رو نشستی با کشورهای منطقه جهت اتخاذ تدبیری برای طی این مسیر و مبارزه با تروریسم در پاکستان برگزار شد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید)/



پایان پیام

  • کد خبر : 224826
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار