خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/17 - 21:35
  • زمان مطالعه : 17 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در هفته نخست تشکیل مجلس یازدهم از سوی روسای مجالس  جهان صورت گرفت

رایزنی‌های پارلمانی با دکتر قالیباف

در پی انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی روسای مجلس روسیه، چین، ترکیه، لبنان، سنا و ملی پاکستان، سوریه، عراق، افغانستان، ویتنام و تاجیکستان با ارسال پیام هایی ضمن تجلیل از مناصب پیشین دکتر قالیباف، مسئولیت جدید را به وی تبریک گفته و ابراز امیدواری کردند مناسبات پارلمانی در دور جدید به تقویت بیشتر و موثرتر همکاری‌ها بینجامد.

خبرگزاری خانه ملتگروه سیاسی: مجلس شورای اسلامی در نخستین هفته کاری در دور یازدهم روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت، از برگزاری جلسات علنی تا تماس‌های تلفنی و رایزنی‌های دیپلماتیک و پارلمانی رئیس مجلس با همتایان خارجی.



اما در این میان آنچه نمود بیشتری داشت رایزنی‌های پارلمانی رئیس مجلس با همتایان خود بود. رایزنی‌هایی که سرآغاز آن ارسال پیام‌های تبریک از سوی روسای مجلس کشورها به دکتر قالیباف بود، پیام‌هایی که البته از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی بی پاسخ نماند و دکتر قالیباف پس از وصول، در پاسخ به آنها ضمن تشکر از ارسال پیام های تبریک، بر گسترش همکاری های پارلمانی تاکید و از آن استقبال کرد.



ارسال پیام‌های تبریک اما از نخستین دقایق انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی با تماس تلفنی رئیس مجلس ترکیه آغاز شد و در قالب ارسال پیام از سوی روسای مجالس روسیه، چین، ترکیه، لبنان، سنا و ملی پاکستان، سوریه، عراق، افغانستان، ویتنام و تاجیکستان ادامه داشت؛ پیام‌هایی که مهم ترین محور آن توسعه همکاری‌های پارلمانی و برقراری صلح و امنیت پایدار منطقه‌ای بود.



گفتنی است متن پیام‌های تبریک ارسال شده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:



پیام تبریک تلفنی رئیس مجلس ترکیه به دکتر قالیباف



مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس ملی ترکیه، از نخستین افرادی بود که صبح روز جمعه ( ۹ خرداد ۹۹ ) و ساعاتی بعد از انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی در تماسی تلفنی به وی تبریک گفت.



شنتوپ، رئیس مجلس ترکیه در این گفت وگو علاوه بر تبریک انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان ترکیه برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد.



رئیس مجلس ترکیه در بخش دیگری از این گفت وگو ابراز امیدواری کرد با مهار بحران کرونا سطح مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به روال گذشته برگردد.



شنتوپ همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را  محکوم کرد و از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورد.



دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به مشترکات دو کشور گفت: همواره  روابطی دوستانه در بالاترین سطح  میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برقرار بوده است.



وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت گسترش و توسعه مناسبات فیمابین استقبال و حمایت می کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور گفت: به دلیل اهمیت روابط دو کشور ان شاءالله بزودی گروه دوستی - پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.



 دکتر قالیباف همچنین  بر اهمیت تداوم گفت وگوی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه تاکید کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفت وگو همکاری‌های دو کشور در مباحث منطقه‌ای در جهت برقراری صلح و امنیت پایدار را مهم دانست و بر هم افزایی، اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.



 



رییس مجلس لبنان انتخاب دکتر قالیباف را تبریک گفت



نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان اما با صدور پیامی انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت. وی با اظهار خرسندی از انتخاب دکتر محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی، این انتخاب را از جانب خود و نمایندگان پارلمان لبنان تبریک گفت و تداوم موفقیت دکتر قالیباف، مردم ایران و استمرار پیشرفت جمهوری اسلامی را خواستار شد‌.



متن پیام رییس مجلس لبنان به این شرح است:



بسمه تعالی



رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران



جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف



خبر انتخاب جنابعالی با  رای اعتماد بالای نمایندگان ملت برادر، ایران، به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، مایه خرسندی گردید.



افتخار دارم تا به این مناسبت، صمیمانه ترین تبریکات خود و مجلس نمایندگان لبنان را به جنابعالی تقدیم  نمایم.  موفقیت جنابعالی، مردم ایران و تداوم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و موفقیت و سربلندی مقامات عالی کشورتان را آرزو می‌کنم.



 



والله ولی التوفیق



نبیه بری



رئیس مجلس نمایندگان لبنان



 



پیام تبریک رئیس مجلس سنای پاکستان به دکتر قالیباف



محمد صادق سنجرانی، رییس مجلس سنای  پاکستان نیز یک روز پس از انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای انتخاب وی را تبریک گفت.



سنجرانی در بیانیه خود  از دکتر محمدباقر قالیباف به عنوان دوست دیرینه ملت پاکستان یاد کرد و انتخاب وی با رای بالا و قاطع نمایندگان ملت ایران به ریاست مجلس شورای اسلامی ایران  را تبریک گفت.



گفتنی است در بیانیه محمد صادق سنجرانی، ریاست مجلس سنای پاکستان از فعالیت های ارزنده و تجارب گرانقدر دکتر قالیباف در مناصب پیشین تجلیل و برای وی آرزوی موفقیت شده است.



رییس مجلس سنای پاکستان در پیام خود افزود: رییس جدید مجلس  شورای اسلامی، دوست دیرینه پاکستان بوده و از محبوبیت بالایی نزد ملت ایران برخوردار است و ما آقای دکتر  قالیباف را دوست نزدیک خود می‌دانیم.



رئیس مجلس سنای پاکستان همچنین  با تاکید بر گسترش بیش از پیش روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق  صلح، ثبات و رفاه در منطقه ابراز امیدواری کرد که روابط برادرانه و نزدیک دو کشور در دوران ریاست قالیباف در مجلس  شورای اسلامی  بیش از گذشته تحکیم و توسعه خواهد یافت.



وی با اشاره به اهمیت همدلی و همکاری  روسای مجالس دو کشور،  خواستار توسعه مناسبات پارلمانی و تقویت تعاملات  منطقه‌ای و جهانی برای مبارزه با  شیوع ویروس کرونا شد و گفت: پاکستان بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.



 



رئیس مجلس ملی پاکستان به رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاوه بر محمدصادق سنجرانی، رییس مجلس سنای پاکستان، اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور نیز با صدور پیامی ضمن تبریک به دکتر قالیباف، ابراز امیدواری کرد که در پرتو هدایت و مدیریت وی، روابط دو کشور هرچه بیشتر تقویت شود.



متن پیام رئیس مجلس ملی پاکستان به شرح زیر است:



جناب آقای محمد باقر قالیباف



رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران،



عالیجناب



السلام علیکم



بسیار مایه خوشوقتی اینجانب است که صمیمانه‌ترین تبریک جهت انتخاب آن جناب را به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ابراز نمایم.



انتخاب جنابعالی به این سمت عالی نه تنها دستاورد مهمی برای پارلمان ایران، بلکه بیانگر اعتماد و اطمینان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هدایت و مدیریت جنابعالی است.



 جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران از روابط بسیار عالی برادرانه مبتنی بر وابستگی‌های دینی و فرهنگی، ارتباط نزدیک بین مردمان دو کشور و پیوندهای تمدنی و تاریخی برخوردارند. هر دو کشور همکاری نزدیکی با یکدیگر در انواع مجامع چندجانبه پارلمانی دارند و دارای اشتراک نظر در موضوعاتی متنوع هستند. ما همچنین از رهبری ایران به پاس حمایت همیشگی از مساله کشمیر قدردانی می‌کنیم.



اطمینان دارم که در پرتو هدایت و مدیریت جنابعالی، روابط دو کشور همچنان هرچه بیشتر تقویت خواهد شد. اینجانب چشم‌انتظار همکاری نزدیک با جنابعالی به منظور تحقق این مهم هستم.



با اغتنام فرصت، از جانب مجمع ملی جمهوری اسلامی پاکستان، تمایل دارم از جنابعالی در راس هیئتی پارلمانی به منظور سفر به پاکستان به محض عادی شدن شرایط شیوع بیماری ویروس کرونا، دعوت به عمل آورم.



 خواهشمند است احترامات فائقه اینجانب را پذیرا باشید.



رئیس مجلس ملی جمهوری اسلامی پاکستان



اسد قیصر



۱ ژوئن ۲۰۲۰



 



حموده صباغ رئیس مجلس سوریه به دکتر قالیباف تبریک گفت



در ادامه پیام‌های تبریک خطاب به دکتر قالیباف، حموده صباغ رئیس مجلس سوریه با صدور پیامی ضمن آرزوی توفیق برای دکتر محمدباقر قالیباف،  رییس مجلس شورای اسلامی در ایفای مسئولیت های خود، بر  تداوم همکاری پارلمانی سوریه و ایران در دور جدید و تحکیم روابط برادرانه دو ملت و دو کشور تاکید کرد.



متن پیام رئیس مجلس  سوریه به این شرح است:



جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف



رئیس مجلس شورای اسلامی



السلام علیکم و رحمة الله و برکاته



اینجانب خوشوقتم  که صمیمانه ترین مراتب تبریک و تهنیت را به مناسبت انتخاب جنابعالی به ریاست مجلس شورای اسلامی کشور برادر جمهوری اسلامی ایران، از جانب مجلس خلق جمهوری عربی سوریه و  نیز از طرف شخص خود ابراز بدارم.



تداوم موفقیت جنابعالی را در مسئولیت‌هایتان آرزومندم.



به همین مناسبت ما در مجلس مردمی بر ضرورت تداوم همکاری  پارلمانی و تحکیم روابط برادرانه و همکاری میان مجلس خلق جمهوری عربی سوریه و مجلس شورای اسلامی ایران  در سطح روابط دو جانبه و نیز در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت خیر و منفعت دو ملت و دو کشور برادرمان تاکید می نماییم.



عالیجناب؛  احترام و قدردانی وافر اینجانب را پذیرا باشید.



رئیس مجلس خلق جمهوری عربی سوریه



حموده صباغ



 



تاکید رییس پارلمان چین بر گسترش ارتباط و همکاری مجالس ایران و چین



لی جان شو رئیس پارلمان چین نیز با صدور پیامی ضمن تبریک انتخاب دکتر محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی، خواستار  تقویت ارتباط و همکاری پارلمان چین و مجلس شورای اسلامی ایران شد و تصریح کرد: چین خواهان ترویج و توسعه مداوم روابط جامع و مشارکت  راهبردی با ایران است.



متن پیام رئیس پارلمان چین  به این شرح  است:



جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف



 رئیس محترم مجلس شورای اسلامی



جمهوری اسلامی ایران



خبر انتخاب جنابعالی به ریاست مجلس شورای اسلامی ایران مایه خرسندی گردید، بدین وسیله صمیمانه تبریک می‌گویم و بهترین آرزوها را برای جنابعالی دارم. در سال‌های اخیر، با مساعی مشترک دو طرف،  مناسبات چین و ایران به طور مداوم توسعه یافته است.



هر تحولاتی در صحنه بین المللی و منطقه ای صورت می گیرد، نگاه  و روابط چین و ایران همواره راهبردی و درازمدت است. اینجانب تمایل دارم با همکاری جنابعالی و تقویت ارتباط و همکاری کنگره ملی خلق چین و مجلس شورای اسلامی ایران، توسعه مداوم روابط  و مشارکت جامع راهبردی چین و ایران را ترویج نماییم.



سلامت و موفقیت جنابعالی را آرزومند و رونق و شکوفایی  ایران و سعادت مردم ایران را خواستارم.



لی جان شو



رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین



پکن ۳۰ مه ۲۰۲۰



 



دکتر قالیباف در پاسخ به رییس مجلس چین عنوان کرد: گسترش مناسبات دوستانه و روابط پارلمانی ایران و چین در مجلس یازدهم



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف نیز پس از دریافت پیام "لی جان شو" با صدور پیامی ضمن  تشکر از رئیس مجلس چین تاکید کرد: رویکرد مجلس یازدهم، تداوم همکاری و تقویت روابط پارلمانی با کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات است.



متن کامل پیام دکتر قالیباف به این شرح است:



جناب آقای لی جان شو



رئیس محترم کمیته دائمی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین



پیام تبریک جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی واصل گردید.



با تقدیم صمیمانه ترین مراتب تشکر و قدردانی خویش، مایلم بر اهمیت تقویت همکاری‌های پارلمانی و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور و بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت تحکیم مراودات پارلمانی فیمابین تاکید نمایم.



با توجه به روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، نظر آن جناب را به رویکرد دوره جدید مجلس شورای اسلامی ( مجلس یازدهم ) و اهتمام ویژه اینجانب بر تداوم همکاری و تقویت روابط پارلمانی با کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات معطوف می دارم.



بی تردید نقش پارلمان های دو کشور در کمک به توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی فی‌مابین حائز اهمیت می باشد.



فرصت را غنیمت شمرده سلامت و موفقیت روزافزون آن جناب و سعادت و بهروزی نمایندگان محترم کنگره، ملت و دولت کشوردوست، جمهوری خلق چین را آرزو می نمایم.



محمدباقر قالیباف



رئیس مجلس شورای اسلامی



جمهوری اسلامی ایران



 



پیام تبریک تلفنی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان به دکتر قالیباف



میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز ظهر دوشنبه (۱۲خرداد ماه) در تماس تلفنی با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به رئیس مجلس، درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه‌ای با دکتر قالیباف به گفت وگو پرداخت.



میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان در این گفت وگو بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.



رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.



گفتنی است در این گفت وگو دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم  سطح  تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.



رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می توان برای مبارزه با تهدیدات  از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.



دکتر قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد،  به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.



 



در پیام تبریک رییس پارلمان ویتنام به دکتر قالیباف مطرح شد: گسترش همکاری مجالس ایران و ویتنام برای کمک به صلح جهانی



همچنین نگوین تی کیم نیان، رییس مجلس ملی ویتنام با صدور پیامی ضمن تبریک انتخاب دکتر محمد باقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی، خواستار استحکام بیش از پیش روابط میان مجالس دو کشور شد.



متن پیام رییس مجلس ملی ویتنام به این شرح است:



عالیجناب محمدباقر قالیباف



ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران



از انتخاب جنابعالی به سمت ریاست مجلس شورای اسلامی ایران بسیار خرسند شدم.



از طرف مجلس ملی ویتنام و مردم ویتنام و نیز از جانب خود، گرم‌ترین تبریکات را به همین مناسبت خدمت شما، عرض می‌نمایم.



بسیار شادمانم از اینکه در طول سالیان دراز گذشته روابط ویتنام و ایران شاهد پیشرفت بوده است و منافع زیادی را برای ملت دو کشور به همراه داشته است.



امید دارم که روابط و همکاری‌های دوستانه میان مجالس دو کشور، به صلح، ثبات و توسعه بیشتر دو کشور، جهان و منطقه کمک نماید و نیز روابط میان مجلسین دو کشور بیش از پیش مستحکم شده و به روابط بیشتر میان مردم دو کشور بینجامد.



 آرزو می کنم که در سمت والا و جدیدتان، موفق و پیروز باشید. موقع را مغتنم شمرده احترامات فائقه را تجدید می نمایم.



نگوین تی کیم نیان



رئیس مجلس ملی جمهوری سوسیالیستی ویتنام



هانوی ٢٩ مه ٢٠٢٠



 



تبریک رئیس پارلمان روسیه به دکتر قالیباف



رئیس پارلمان روسیه نیز در پیامی انتخاب دکتر قالیباف را به ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.



ویاچسلاو ولودین در پیام ارسالی خود خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی تعاملات دوجانبه و فعال قانونگذاران ایران و روسیه را خواستار شد.



متن پیام رئیس پارلمان روسیه به این شرح  است:



جناب آقای محمد باقر قالیباف



رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران



انتخاب شما را به سمت ریاست مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می نمایم.



نمایندگان دومای دولتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه، تعاملات دوجانبه و فعال با قانونگذاران ایران را برای توسعه همکاری میان دو کشور، تحکیم امنیت منطقه‌ای، مبارزه با چالش‌ها و تهدیدات معاصر پیگیری خواهند کرد.



برایتان آرزوی موفقیت دارم.



با احترام



ویاچسلاو ولودین



رئیس پارلمان روسیه



 



دکتر قالیباف خطاب به رئیس پارلمان روسیه مطرح کرد: گسترش همکاری های ایران و روسیه در کمیسیون  مشتر‌ک‌ پارلمانی



پس از ارسال پیام تبریک رئیس دومای فدراسیون روسیه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف نیز در پاسخ  به پیام تبریک  ویاچسلاو ولودین  ضمن تشکر از وی تاکید کرد: تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال  مجالس دو کشور ایران و روسیه سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.



متن کامل پیام دکتر قالیباف به شرح زیر است:



جناب آقای ویاچسلاو ولودین



رییس محترم دومای فدراسیون روسیه



از ابراز محبت و پیام تبریک جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.



اطمینان دارم که تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال فیمابین مجالس دو کشور سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی داشته و بر آن تاکید می‌نمایم.



مطلع شدم که ابتکار مشترک پارلمانی دو کشور موسوم به کمیسیون مشترک عالی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نقش مهمی را در سرعت بخشیدن به توافقات فیمابین و رفع برخی موانع قانونی به عهده داشته است.



اینجانب بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه و پیگیری فعال مکانیزم مذکور و تسهیل روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی تاکید و آمادگی خویش را برای تحقق کامل توافقات فیمابین با استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی اعلام می دارم.



با اغتنام  فرصت، سلامت و موفقیت روز افزون آن جناب و نمایندگان محترم دوما و سعادت و بهروزی دولت و ملت کشوردوست فدراسیون روسیه را آرزو می نمایم.



محمدباقر قالیباف



رئیس مجلس شورای اسلامی



جمهوری اسلامی ایران



 



ابراز تمایل عمیق رییس مجلس عراق به توسعه روابط با ایران



محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق از دیگر روسای مجالسی بود که با صدور پیامی انتخاب دکتر محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.



الحلبوسی در این پیام ضمن آرزوی توفیق برای دکتر قالیباف در جهت تحقق منافع و آرمان های ملت ایران، بر تمایل عمیق خود به توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.



متن پیام رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق به این شرح  است:



بسم الله الرحمن الرحیم



جناب آقای محمد باقر قالیباف



رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ایران



السلام علیکم و رحمة الله و برکاته



خرسندم به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، از جانب خود و  همکارانم در مجلس نمایندگان عراق، خالصانه ترین تبریکات را تقدیم جنابعالی نمایم. برایتان آرزوی سلامتی و مزید توفیقات  در جهت تحقق منافع و آرمان های ملت برادر، ایران را دارم.



فرصت را مغتنم شمرده، بر تمایل شدید خود در جهت توسعه روابط  دو کشور دوست و افزایش هرچه بیشتر آن در افق‌های گسترده تر تاکید می ورزم.



احترامات ما را پذیرا باشید.



محمد الحلبوسی



رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق



 



تاکید رئیس مجلس تاجیکستان بر تحکیم مناسبات دوستانه ایران و تاجیکستان در مجلس یازدهم



در ادامه ارسال پیام های تبریک، محمدطاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان مجلس عالی جمهوری تاجیکستان نیز با صدور پیام تبریک به مناسبت انتخاب دکتر محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر نقش گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس نمایندگان تاجیکستان و مجلس جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های دوکشور تاکید کرد.



متن کامل پیام رئیس مجلس  تاجیکستان  به این شرح  است:



جناب آقای محمد باقر قالیباف



رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ایران



سلام علیکم؛



مفتخرم انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس جدید مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک عرض نمایم.



امیدوارم فعالیت جنابعالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، موجب تحکیم و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان و ایران در حوزه‌های مختلف شود.



در این راستا، نقش گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس نمایندگان مجلس عالی جمهوری تاجیکستان و مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری پارلمانی دو کشور، مهم ارزیابی می شود.



امیدوارم همدلی، برادری، صلح و ثبات در منطقه، از اهداف مشترک و مهم همکاری دو کشور دوست و برادر باشد.



همزمان ضمن تبریک و شادباش، برای جنابعالی سلامتی کامل و موفقیت های بیشتر را خواستارم.



با احترام



محمد طاهر ذاکرزاده



رئیس مجلس نمایندگان مجلس عالی جمهوری تاجیکستان



پایان پیام

  • کد خبر : 298961
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار