خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/03 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در دومین روز از نظارت ستادی استان لرستان؛

دکتر قالیباف از روند اجرای سد تنگ معشوره بازدید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز از نظارت ستادی خود با حضور در شهرستان کوهدشت از روند اجرای سد معشوره بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز از دومین نظارت ستادی خود با حضور در شهرستان کوهدشت از نزدیک در جریان روند اجرای سد معشوره این شهرستان قرار گرفت و از آن بازدید کرد.



طرح سد معشوره جز طرح‌های پنج گانه‌ای است که از نتیجه مطالعات دهه 1300 و بعد از رخداد سیلاب عظیم و پرخسارتی که دشت خوزستان را درنوردید، در کنار سد دز، کارون و گتوند جانمایی شده بود و تا امروز همچنان در حال کم و زیاد شدن مقدار تخصیص آب و حجم مخزن و غیره گرفتار شده است. به طور جدی در سال 1381 مطالعات پیش توجیهی سد معشوره با هدف صرفا برقابی با حجم مخزن 1736 میلیون مترمکعب توسط وزارت نیرو آغاز شد.



پس از سیل ویرانگر فروردین ماه 1398 در استان لرستان با تلاش مجموعه مدیریت استان و همکاری با وزارت نیرو در یک فرایند مطالعاتی و مشارکتی با وزارت نیرو، مجوز نهایی تخصیص آب استان در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۱۴۰۰ ابلاغ گردید که براساس آن تخصیص سد تنگ معشوره به میزان 185 میلیون مترمکعب شامل 19 میلیون مترمکعب شرب کوهدشت و دلفان، 7میلیون مترمکعب صنعت کوهدشت و دلفان، 74 میلیون مترمکعب کشاورزی دشت های پلدختر و شیراوند و 85 میلیون مترمکعب برای کشاورزی کوهدشت به همراه 300 میلیون مترمکعب حجم کنترل سیلاب ابلاغ شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 348091
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار