خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/04 - 14:52
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در جریان بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) مطرح کرد

درخشش اخلاق حرفه‌ای و وجدان کاری پزشکان و پرستاران ایرانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدی کلینیک از مجموعه بیمارستانی امام خمینی(ره)، درخشش اخلاق حرفه‌ای و وجدان کاری پزشکان و پرستاران ایرانی را ستود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بخش‌های جدید و در حال ساخت بیمارستان مهدی کلینیک از مجموعه بیمارستانی امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید امروز خود و در خصوص آخرین وضعیت  بیمارستان در حال ساخت  کلینیک مهدی، عنوان کرد: قرار است این بخش به ظرفیت مجتمع بیمارستانی امام خمینی اضافه شود و تا کنون  پیشرفت کار به لحاظ عمرانی نسبت به  پروژه های مشابه قابل قبول است .



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف حدود ۵ سال این پروژه پیشرفت 82.5 درصدی داشته است که  در حال حاضر باید برای  تامین تجهیزات پزشکی و پرسنل آن اقدام شود.



دکتر لاریجانی  با بیان این که برخی از  نیازهای این بیمارستان برای رسیدن به مرحله بهره برداری نیازهای ارزی است، ادامه داد: مقداری از نیازهای این بیمارستان برای بهره برداری در بودجه عمرانی سال ۹۸ دیده شده بود که البته تخصیص ۱۰۰ درصدی نیافت و باید در بودجه سال ۹۹ برای آن تدبیر شود.



وی افزود: برای بخش ارزی با توجه به اینکه این پروژه ، ملی به شمار می آید و بیمارستانی مرجع برای کشور است باید پشتیبانی از آن نیز به عنوان یک بیمارستان مهم در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد که راهکارهای لازم در این خصوص در نشست امروز با مدیران ارشد بیمارستان بررسی و تدبیر شد.



رئیس قوه مقننه همچنین درباره وضعیت رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: گزارش ها نشان می‌دهد که  پرسنل بیمارستان با صداقت و وجدان کاری بالا در حال خدمت هستند و با برخورداری از اخلاق حرفه ای متعالی، خدمات ویژه ای به بیماران ارائه می دهند .



دکتر لاریجانی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که شمار قابل توجهی از مبتلایان به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند و در عین آن که  میزان درگیری آنها با بیماری کرونا  وسیع بوده و حتی برخی در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری شده اند،  معالجه شده و بهبود پیدا کرده اند که اخبر مسرت بخشی است.



وی خطاب به مردم ایران عنوان کرد: از مردم می خواهم پروتکل های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا را رعایت کنند که از همه آنها مهمتر،  ساکن شدن در منزل است. 



رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پزشکان بسیاری همچنان نگران سفرهای نوروزی هستند و  هر چند سفرها نسبت به سال گذشته کاهش یافته ، ولی با توجه به شیوع گسترده این بیماری، همین میزان سفر نیز می تواند ضایعاتی به وجود بیاورد.



دکتر لاریجانی  همچنین از مردم درخواست کرد که در ۱۳  فروردین و روز طبیعت در خانه بمانند تا روز پایان تعطیلات و روز طبیعت به کامشان تلخ نشود.



دکتر لاریجانی با تقدیر از عملکرد پزشکان و پرستاران در طی روزهای گذشته و در مبارزه با کرونا، یادآور شد: وقتی کار پزشکان و کادر درمانی ما با پزشکان و کادر درمانی سایر کشورها مقایسه می شود،اخلاق و شهامت پزشکان ما کاملا متمایز می شود.



رییس نهاد قانونگذاری کشور با بیان این که ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در مجموع عملکرد خوبی داشتند، افزود: هرچند  ممکن است در بخش اجتماعی توجه کافی به توصیه های پزشکی صورت نگرفته باشد،  اما در کنترل بیماری گام های مؤثری برداشته شد.



رئیس قوه مقننه اضافه کرد: حتی برخی رسانه های خارجی نیز به این مهم اشاره کردند که ایران به موقع به موضوع کرونا توجه کرد ، حال آن که در برخی کشورها این اتفاق نیفتاد و زمان از دست رفت.



دکتر لاریجانی موکدا از مردم  خواست که در ایام پیش رو از  هرگونه سفری خودداری کنند، چرا که این مهم برای  حفظ سلامتی خودشان اهمیت  دارد.



دکتر لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره  برگزاری جلسات علنی مجلس پس از پایان تعطیلات نوروز، گفت: برنامه ما این است که پس از تعطیلات، مجلس با پروتکل های مناسب شروع به کار کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت مجلس در ایران با سایر کشورها تفاوت داشت؛ چرا که ورود کرونا به ایران  با برگزاری انتخابات مجلس  همزمان شد و دیدارهای گسترده مردم و  نمایندگان موجب شیوع این بیماری در بین مردم و برخی نمایندگان گردید  به همین دلیل وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا نامه هایی را برای عدم تشکیل جلسات علنی مجلس ابلاغ کردند.



دکتر لاریجانی بابیان این که  درگیری نمایندگان با بیماری کرونا نسبتا قابل توجه بوده است، اضافه کرد:  طی این مدت نمایندگانی که تست آنها مثبت بود قرنطینه و معالجه شدند.



دکتر لاریجانی همچنین  از تشکیل جلسات علنی مجلس پس از تعطیلات و  با پروتکل های جدید خبر داد و گفت : برای شرایط حاد نیز پیش بینی هایی در جهت استفاده از سیستم های دیجیتالی دوسویه صورت گرفته و تست اولیه  انجام شده فردا نیز انجام می شود تا در صورت شرایط غیرعادی از این سیستم استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296280
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار