خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/24 - 18:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست

حاشیه سازی برای یک تصمیم مهم اقتصادی

همانطور که در فیلم نیز مشخص است اساساً صحبت های دکتر قالیباف ربطی به میان کاله ندارد و جلسه مهم دیروز مجلس را نباید با این کپشن های بی ارتباط به حاشیه برد، تسهیل صدور مجوز، حذف رانت ها و ایجاد امنیت سرمایه گذاری، اصل اساسی در جذب سرمایه است‌.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فیلمی از صحبت های مهم دکتر محمدباقر قالیباف درباره استانداردسازی صدور مجوز و حذف امضاهای طلایی و رانت ها و لزوم تامین امنیت سرمایه گذاری در کشور منتشر شده که عده ای سعی دارند آن را در یک روایت عجیب به مسئله میان کاله مرتبط کنند. 



همانطور که در این فیلم نیز مشخص است اساساً صحبت های دکتر قالیباف ربطی به میان کاله ندارد. اساساً جلسه مهم دیروز مجلس را نباید با این کپشن های بی ارتباط به حاشیه برد. تسهیل صدور مجوز، حذف رانت ها و ایجاد امنیت سرمایه گذاری، اصل اساسی در جذب سرمایه است‌. جلسه دیروز مجلس درباره بررسی اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ بود. درباره این موضوع و با تمرکز بر تسهیل ایجاد کسب و کار، دکتر خاندوزی، وزیر اقتصاد، در جلسه علنی مجلس گزارش مفصلی ارایه و آخرین وضعیت درگاه ملی صدور مجوز را مطرح کرد.



بعد از این گزارش که ناظر به تسهیل صدور مجوزها و قطع امضاهای طلایی و رانت‌ها بود، دکتر قالیباف گفت که این کارهایی که شده کافی نیست و هنوز مردم از منافع این موضوع استفاده نمی کنند و حتی برای اجرای کامل آن ضرب الاجل تعیین کرد و عنوان یک مثال از نبود استاندارد در صدور مجوز که نتیجه رانت‌هاست ‌و در نتیجه باعث عدم امنیت سرمایه گذاری می شود، به یک نمونه اشاره کرد که ناگهان کار سرمایه گذار را به درست یا غلط متوقف کرده‌اند. لذا اصلا بحث، درباره فرایندی مبهم و پر پیچ و خم است که کشور از آن رنج‌ میبرد. 



این ها ارتباطی با میان کاله ندارد. ضمن اینکه صراحتاً دکتر قالیباف در اظهارات خود تصریح می کند که فارغ از درست یا غلط بودن این کار، این که تکلیف سرمایه گذار مشخص نیست و یک روز به سرمایه گذار زمین و مجوز می دهند و یک روز جلوی کارش را می گیرند مسئله و معضلی در کشور است و در ادامه تصریح می شود که وقتی اشکالی وجود داشته، نباید به متقاضی زمین داده می شد و زمین به نام او می شد! اینجا خیلی آشکارا، حرف از نبود شفافیت و ضعف استاندارد در صدور مجوز کسب و کار و تضعیف امنیت سرمایه گذاری در نتیجه امضاهای طلایی و رانت هاست که یکی از مشکلات جدی کشور است. 



رئیس مجلس در همین صحبت ها، بابت عدم تعیین تکلیف مصوبه مجلس برای تسهیل صدور مجوزها انتقاد صریحی از هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص می کند که این هم نشان دهنده موضوع اصلی این بحث و جلسه مجلس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 340147
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم