خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/28 - 22:34
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس شورای خلق هوشی مین مطرح کرد:

جمعیت ایران و ویتنام ظرفیتی برای توسعه توریسم/لزوم انتخاب یک شهر در ایران برای همکاری اقتصادی با هوشی مین

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: از جمعیت زیاد ایران و ویتنام می توان برای توسعه توریسم و آشنایی بیشتر مردم دو کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اعزامی به ویتنام، دکتر علی لاریجانی امشب (سه شنبه 28 فروردین ماه) با نوئن تی کوئت تم رئیس شورای خلق هوشی مین دیدار و گفت وگو کرد.



دکتر لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه ملت ایران و ویتنام مشترکات زیادی دارند و دید مثبتی نسبت به ویتنام در ایران وجود دارد، گفت: دو کشور ایران و ویتنام همکاری های خوبی در سطوح پارلمانی و دولت دارند و در سطح بین المللی از یکدیگر حمایت می کنند.



وی با تاکید بر اینکه ایجاد همکاری های بین مجلس شهر هوشی مین و شورای شهرهای ایران را پیگیری می کنم، افزود: باید یک استان در ایران انتخاب شود که با هوشی مین در زمینه اقتصادی و فرهنگی فعالیت و همکاری کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هوشی مین و شهری که در ایران انتخاب می شود می توانند با یکدیگر همکاری های فرهنگی و دانشگاهی داشته باشند، ادامه داد: مردم دو کشور باید با یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا کنند که در این راستا می توان از جمعیت زیاد هر دو کشور برای توسعه توریسم استفاده کرد.



وی تصریح کرد: زمینه های گسترش فعالیت اقتصادی دو کشور باید فعال شود که در این راستا می توان از ظرفیت های هر دو کشور استفاده کرد.



وی با بیان اینکه در زمینه تکنولوژیک ایران و ویتنام می توانند مکمل یکدیگر باشند، ادامه داد: در جلسه با تجار ویتنامی مسائلی مطرح شد که با رفع مشکلات، ارتباطات اقتصادی به سطوح بالایی ارتقا می یابد.



رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد: نخست وزیر ویتنام اظهار داشتند که در سفر به ایران از کارخانه اتومبیل سازی کشور ما بازدید کرده اند که در این راستا دو کشور می توانند با یکدیگر همکاری کنند.



 



رئیس شورای خلق شهر هوشی مین: تاکید بر گسترش همکاری ها در حوزه آموزشی و تبادل اساتید



نوئن تی کوئت تم رئیس شورای خلق شهر هوشی مین در این دیدار با بیان اینکه سفر هیات عالی پارلمانی و رئیس مجلس ایران به هوشی مین قطعاً سفری پرمعنا برای مردم این شهر است، گفت: امیدوارم سفر رئیس مجلس ایران به این شهر نقطه عطفی برای توسعه روابط دوستانه بین دو کشور باشد.



وی با اشاره به اینکه روابط ایران و ویتنام روابطی سنتی و دیرینه است، افزود: طی سال های گذشته مقامات عالی رتبه دو کشور در پی توسعه این روابط  بوده اند و مردمان هر دو کشور برای حفظ استقلال خود تلاش کرده و صلح دوست هستند.



رئیس شورای خلق شهر هوشی مین با تاکید بر اینکه دستاوردهای مردمی و فرهنگی غنی مردم ایران برای ملت ویتنام قابل احترام و تحسن برانگیز است، ادامه داد: دو کشور در مجامع دوجانبه بین المللی در سال های گذشته از یکدیگر حمایت کرده اند که امیدوارم در آینده شاهد توسعه روابط و حمایت های بیشتر باشیم.



وی با بیان اینکه پس از این سفر فرصت برای همکاری های بیشتر دو کشور فراهم می شود، اظهار داشت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا شورای شهر هوشی مین با شورای شهر استان های مختلف ایران همکاری کند.



نوئن تی کوئت تم با اشاره به اینکه شهر هوشی مین پیشرو اقتصاد ویتنام است، افزود: این شهر در توسعه روابط سیاسی و فرهنگی ویتنام با کشورهای خارجی نقش بسزایی دارد و با توجه به حمایت مقامات ویتنام این شهر از سال های گذشته نقش مهمی در توسعه ویتنام بازی می کند.



وی با بیان اینکه اعضای شورای خلق هوشی مین توسط مردم این شهر انتخاب می شوند، ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم از ظرفیت های ایران استفاده کنیم و با حمایت های مجلس ایران بتوانیم با شوراهای شهر کشور شما همکاری کنیم.



رئیس شورای خلق هوشی مین تصریح کرد: شهر هوشی مین نقاط مشترکی با شهرهای ایرانی دارد که می توانند مکمل هم باشند.



وی افزود: وصف فرش های ایرانی را شنیده ام که می توان در این راستا همکاری هایی انجام داد.



نوئن تی کوئت تم با بیان اینکه سفر هیات پارلمانی ایران به ویتنام فرصت های بیشتری برای همکاری و توسعه روابط تجاری بین دو کشور ایجاد می کند، افزود: ایران کشور هنر، فلسفه و موسیقی است و تاریخ و فرهنگ غنی دارد که در این راستا می توان در حوزه آموزشی و تبادل اساتید همکاری کرد.



وی با تاکید بر اینکه توریسم یک زمینه بالقوه برای همکاری دوطرف است، ادامه داد: هوشی مین مشکلاتی در زمینه آلودگی هوا و بهداشت دارد که می توان از ظرفیت های ایران برای رفع این مشکلات استفاده کرد، چرا که آب سرچشمه های این کشور به دلیل عدم مدیریت مناسب منابع آبی آلوده شده اند.



رئیس شورای خلق شهر هوشی مین در پایان تصریح کرد: اینکه هوشی مین را از میان شهرهای مختلف ویتنام برای سفر انتخاب کرده اید برای ما افتخار بزرگی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 239890
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار