خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/16 - 13:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در قم مطرح شد:

توصیه رئیس مجلس به صداوسیما/ ضرورت آگاه‌سازی مردم با هدف فراهم شدن مسیر توسعه

دکتر لاریجانی در دیدار با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز قم گفت: زمانی که وقوف و توجه مردم به مسائل کشور بیشتر شود، قطعا مسیر برای توسعه فراهم‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان قم سفر کرده است، ظهر امروز (پنجشنبه، 16 فروردین ماه) با حجت الاسلام لطفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم و معاونان وی دیدار و گفت وگو کرد.



در این دیدار دکتر لاریجانی با اشاره به جایگاه و نقش مهم رسانه ملی گفت: زمانی که وقوف و توجه مردم به مسائل کشور بیشتر شود قطعا مسیر برای توسعه فراهم تر خواهد شد به طور مثال در شرایط کنونی مردم از برخی از مسائل در نظام بودجه ریزی مانند میزان صادرات غیرنفتی مطلع نیستند از این رو مفید است که بدانند مجلس به عنوان نمونه در سال جاری مشوق های بسیار خوبی را برای گسترش صادرات ایجاد کرده است.



نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: همچنین مفید است که مردم مطلع شوند که به طور مثال مجلس در سال جاری مقرر کرده که برای توسعه سرمایه گذاری در روستاها تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران ارائه شود از این رو رسانه ملی و صدا و سیما با توجه به جایگاه بسیار خوب خود می توانند مسائل مهم و کلیدی را نشر دهند تا افراد و سرمایه گذاران به مشارکت در این امور تشویق شوند.



دکتر لاریجانی افزود: از طرفی دیگر در شرایط کنونی بسیاری از استان ها به ویژه استان قم با کمبود آب روبه رو هستند، حال رسانه ملی می تواند با فرهنگ سازی و آموزش کشاورزان را ترغیب به اصلاح روش های کشت و توسعه آبیاری نوین کند.    



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه و کار رسانه ملی بسیار مهم است از این رو در استان قم رسانه ملی باید خدمات صورت گرفته را بیان کند زیرا این مسئله موجب افزایش امیدواری در میان جامعه می شود.



در ابتدای این دیدار لطفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم گزارشی از اقدامات یکساله صدا و سیما در این استان به ویژه توسعه زیرساخت های فنی، اجرای برنامه های نمایشی به ویژه در حوزه انیمیشن، اجرای برنامه های سریال سازی در رادیو و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فضای مجازی ارائه کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 238096
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار