خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/02 - 20:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
روحانی در نشست خبری مشترک سران سه‌ قوه:

تشکیل کارگروهی در دولت برای مواجهه با بحران آب/ دولت نیاز ارزی مردم را تامین خواهد کرد

رئیس جمهور ضمن تشریح مباحث مطرح شده در نشست مشترک قوای سه گانه تصریح کرد: مسئولان برای حل مسائل کشور همدل و هم فکر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسن روحانی پس از پایان نشست مشترک قوای سه گانه ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل میزبانی جلسه ارزشمند قوای سه گانه در محل مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان عالیرتبه قوه قضائیه، دولت و نمایندگان مجلس گفت: در نشست امروز همفکری بسیار خوبی میان مسئولان کشور صورت گرفت و این نشست جلسه ای بود که تمام مسائل و مشکلات مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



وی با بیان اینکه نکته مهم در نشست امروز این بود که مسئولان قوای سه گانه هم نظر و هم فکر بودند و در مواجهه با مشکلات عزمی راسخ دارند، افزود: مشکل بحران آب، مشکلات منطقه ای، مسائل پیش آمده درخصوص موضوع برجام و بدعهدی های صورت گرفته در این خصوص از جمله مباحثی بود که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت.



رئیس کابینه دوازدهم با بیان اینکه دولت در نشست امروز نظرات خود را در این زمینه ها مطرح کرد، تصریح کرد: در زمینه مواجهه با بحران آب، دولت کارگروهی تشکیل داده که به صورت منظم جلساتی برای نحوه مواجهه با این بحران برگزار می‌کند و در این زمینه به صورت متناوب اطلاع رسانی انجام خواهد گرفت.



وی یادآور شد: در زمینه مسائل اقتصادی نیز دولت تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کرده است و در مسئله ارز دولت پیش قدم شد به طوری که اگر با مشکلی روبرو شویم، پیشاپیش این مسئله را پیش بینی کرده و در این زمینه برنامه ریزی داریم. مردم ما کاملا مطمئن باشند که نیاز ارزی مردم در زمینه واردات و خدمات مورد نیاز تامین خواهد شد، دولت ارز لازم را در اختیار دارد و در اختیار مردم قرار می دهد.



رئیس جمهور ادامه داد: شرایط فعلی در بازار ارز شرایط جدیدی است که در برخی از امور نیاز به آیین نامه هایی دارد که به طور منظم هر روزه جلسات در دولت تشکیل و آیین نامه ها ابلاغ می‌شود، لذا مردم هیچگونه نگرانی در این زمینه نباید داشته باشند.



 



سال گذشته آمار اشتغال خالص 790 هزار شغل بود



روحانی تصریح کرد: امسال سالی است که دولت در زمینه اشتغال قدم های بسیار بهتری برمی‌دارد، سال گذشته آمار اشتغال خالص 790 هزار شغل بود که این عدد با توجه به افزایش سرمایه گذاری ها در سال پیش رو بیشتر خواهد شد.



وی اظهار کرد: با طرحی که دولت در حوزه مسکن دنبال می‌کند، انتظار می رود سرمایه گذاری بسیار بیشتری در این حوزه را شاهد باشیم و قدم بسیار خوبی در زمینه مسکن و سرمایه‌گذاری در این زمینه برمی داریم که این مسئله در زمینه اشتغال نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.



روحانی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست نیز دولت گام های بسیار مناسبی برداشته و برنامه دارد که این مسیر را ادامه دهد، افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه نوسازی خودروهای فرسوده است که با سرعت بسیار بیشتری در دستور کار دولت قرار دارد تا بتوان حمل و نقل را به شرایط مطلوب رساند و همه کامیون ها، اتوبوس ها و مینی بوس ها را با طرح نوسازی، غیرآلاینده سازیم.



رئیس جمهور با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی برای مواجهه با ریزگردها در قانون بودجه تصریح کرد: این تصمیم مهم مجلس را در حوزه محیط زیست اجرایی خواهیم کرد تا شرایط بهتری در این حوزه در سال جاری شاهد باشیم.



وی گفت: در تمام این زمینه ها اگر بخواهیم موفق باشیم، راه آن همدلی و همفکری و وحدت میان قوای سه گانه است و یکی از مهمترین نکاتی که امروز مسئولان سه قوه بر آن تاکید داشتند مسئله امنیت سرمایه گذاری بود که نیاز است با رفع موانع نسبت به جذب سرمایه اقدام شود. رفع موانع سرمایه گذاری تصمیم قاطع دولت است که امسال اجرایی خواهد شد.



رئیس کابینه دولت دوازدهم در پایان نشست را بسیار مثبت و سازنده ای ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که چنین جلساتی در سال پیش رو نیز ادامه یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 240737
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار