خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/10 - 20:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی؛

تشکر نایب رئیس مجلس قطر از همکاری ایران در برگزاری جام جهانی 2022

نایب رئیس مجلس قطر در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از همکاری های جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری جام جهانی 2022 تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به الجزائر، خانم حمده بنت حسن بن عبدالرحمن السلیطی نایب رئیس مجلس قطر امروز(دوشنبه، 10 بهمن ماه) در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که در الجزیره پایتخت الجزائر برگزار شد، با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.



دکتر قالیباف در این نشست، با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار دو کشور ایران و قطر را کشورهای دوست با اشتراکات فراوان قلمداد کرد و گفت: بی شک امروز، افزایش روابط بین دو کشور در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی از ضروریات است و دلیل روشن آن نیز دخالت نیروهای خارجی در منطقه و تحولات جهانی است که به خوبی از سوی دو کشور در حال پیگیری است و برای جهان اسلام و میان کشورهای عربی و ایران انسجام بخش خواهد بود.



رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی علیرغم همه فشارها یک کشور قدرتمند و نیروی بازدارنده ای علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، عنوان کرد: همواره صریح و روشن اعلام کرده و مجددا تأکید می کنم که جمهوری اسلامی هیچگونه تهدیدی برای همسایگان و کشورهای اسلامی نبوده و به دنبال ایجاد صلح پایدار و برقراری روابط دوستانه است که نمونه آن نوع روابط ما با کشور دوست و برادر، قطر است.



دکتر قالیباف در ادامه با بیان اینکه ایران و قطر باید بتوانند در روابط منطقه ای و در سطح بین الملل تسهیل گری کنند، اظهار کرد: در حال حاضر در مبارزه با تروریسم همکاری‌های خوب و نزدیکی میان دو کشور درباره افغانستان و مسائل مربوط به منطقه وجود دارد که امیدواریم در سایر حوزه ها نیز این همکاری ها بیشتر شود.



خانم حمده بنت حسن بن عبدالرحمن السلیطی نیز در این دیدار، با اشاره به روابط عمیق تاریخی میان قطر و ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی، ورزشی و بهداشتی گفت: ایرانیان زیادی در قطر حضور دارند که جزء برادران و خانواده ما هستند. لازم است از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هرچه بهتر جام جهانی 2022 تشکر کنم همچنین این حمایت ها در زمان محاصره قطر نیز صورت گرفت که جای قدردانی دارد.



نایب رئیس مجلس قطر در ادامه با اشاره به استحکام روابط میان دو کشور که منجر به سفرهای متعددی میان ایران و قطر می شود، گفت: وزیر خارجه قطر روز گذشته به ایران سفر کرده و دیدارهایی با مسئولان ایران داشته که نشان دهنده عمق روابط با ایران است و اینکه قطر به دنبال ایجاد صلح و ثبات در منطقه است.



نایب رئیس مجلس قطر در پایان تصریح کرد: آرمان فلسطین بسیار برای ما مهم بوده که ثابت بوده و از نظر دولت و مردم تغییرناپذیر است که در این خصوص نیز قطر مورد حمله سیستماتیک کشورهای غربی واقع شده است. پیش از برگزاری جام جهانی این حملات شروع شد، در حین برگزاری تشدید شد و حتی بعد از آن نیز ادامه یافت که منجر به صدور قطعنامه ای علیه قطر شد که مجلس کشورمان نیز پاسخ آن را داد و امیدوارم در آینده به آنها ثابت شود که عکس آن چیزی که تصور می کنند، اتفاق خواهد افتاد./



پایان پیام

  • کد خبر : 356479
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار