خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/07 - 16:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی از شهر سی‌سخت؛

تسهیلات بلاعوض به سرعت در اختیار زلزله زدگان قرار بگیرد/ تمامی مدارس تخریبی شهرستان احداث می‌شوند

نایب رئیس مجلس گفت: باید به سرعت تسهیلات بلاعوض اسکان موقت در اختیار حادثه دیدگان زلزله سی‌سخت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه ۷ اسفندماه) به منظور نظارت میدانی از مناطق زلزله زده به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده، در جلسه جمع بندی تشکیل شده در ساختمان فرمانداری دنا گفت: دولت ها باید عدالت اجتماعی را مدنظر قرار دهند، دولت فعلی، آتی و گذشته باید پاسخگو باشند، چرا عدالت در حق این استان رعایت نشده است.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از گروه های جهادی، انقلابی و امدادی باید تشکر کرد، ادامه داد: خدا را شاکرم که مردم بشاش و باروحیه ای داریم که می توانند زندگی کنند. خوشحالیم زیرا مصیبت بر مردم این منطقه وارد نشده است، اگر فردی از اعضای خانواده فوت شده بود، بنیاد مسکن نمی توانست به زودی آواربرداری و احداث مسکن کند.



وی با تاکید بر اینکه از بنیاد مسکن، هلال احمر، سازمان نوسازی مدارس، مدیریت بحران و شهرداری تشکر می کنیم، افزود: در این شهرستان حاضر شدیم تا اگر کاستی و کمی وجود دارد، آن را جبران کنیم. دست نمایندگان برای رسیدن به مسئولان ملی باز است.



نیکزاد با تاکید بر اینکه اختیار اسکان در کانکس را داریم اما تجربه نشان داده که این اقدام اشتباه است، گفت: تسهیلات بلاعوض برای اسکان به سرعت در اختیار حادثه دیدگان قرار بگیرد، بنیاد مسکن نیز سریعاً نسبت به احداث سرویس بهداشتی و حمام اقدام کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه رئیس سازمان نوسازی مدارس قول داده تمامی مدارس خسارت دیده و تخریبی را مجدداً بازسازی و احداث کند، تصریح کرد: وزارت کشور موظف است مدیریت بحران را مدنظر قرار دهد.



وی با اشاره به اینکه قبل از زلزله چند خانواده در یک واحد مسکونی با متراژ بزرگ زندگی می کردند، باید واحدهای بیشتری بعد از زلزله برای مردم ساخته شود، افزود: بعضی از تاسیسات و زیرساخت ها در آینده از بین می رود، پس از تردید کامیون های حامل مصالح ساختمانی، شاهد تخریب جاده ها می شویم. باید از این نوع خسارات نیز برآورد لازم به عمل آید.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شد کل لوله های مجتمع آبرسانی کریک دارشاهی که 60 درصد هزینه این پروژه است، در اختیار سازمان آب و فاضلاب استان قرار بگیرد، اظهار کرد: پس از 15 روز از این نظارت میدانی، نشست پیگیری مصوبات در هیات رئیسه با حضور مسئولان ذیربط برگزار می شود.



گفتنی است علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از مواردی که در کنار حادثه تلخ زلزله مشهود بود، همدلی بین مسئولان است، یکی از دلایل این همدلی درک وجود بحران بزرگتر بوده، ای کاش این مسائل در سطح ملی کشور نیز درک شود.



عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به جای احداث واحدهای کوچک اگر امکان دارد، مصالح در اختیار حادثه دیدگان قرار بگیرد تا بتوانند واحدهایی با متراژ بزرگتر احداث کنند، افزود: مردم این منطقه اهل تلاش هستند و می توانند واحدهای مسکونی خود را با همکاری دستگاه های اجرایی ساخته و بازسازی کنند.



وی با تاکید بر اینکه اجرای نقشه جامع شهری می تواند تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کند، گفت: مهاجران افغانستانی میهمانان هستند و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید آنها را نیز همانند مردم بومی مدنظر قرار دهیم، بررسی شود مبادا این مهاجران در این شهر شامل رسیدگی برابر نشده باشند. در مجلس یازدهم عهد کرده ایم نماینده یک شهر نباشیم.



مهدی روشنفکر در این نشست با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به صورت شبانه روز به رسالت خود عمل می‌کنند، گفت: کارنامه آقای نیکزاد به عنوان وزیر راه و شهرسازی بسیار روشن و درخشان است.



نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متراژ بسیاری از واحدهای مسکونی تخریب شده بیش از هزار متر است، تسهیلات پرداختی برای احداث واحدهای مسکونی ۶۰ متری با فرهنگ و زندگی مردم منطقه سازگاری ندارد، شهرستان دنا باید به صورت ویژه دیده شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۶۸۲ واحد مسکونی شهری و ۵۸۰ واحد مسکونی روستایی بیش از ۶۰ درصد آسیب دیده است، عنوان کرد: انتظار داریم  دستور ویژه‌ای داده شود، متاسفانه کاهش دما و شیوع ویروس کرونا شرایط امدادرسانی را سخت تر کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 314851
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار