خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/23 - 09:48
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
گزارش خانه ملت از سفر یکروزه دکترلاریجانی به رشت؛

بخش خصوصی ناجی دولت حجیم شود/ تشریح راهکارهای توسعه اقتصادی روستا در گیلان

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر خود به استان گیلان ضمن شرکت در جلسه شورای اداری این استان در مراسم بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی سخنرانی کرد و به دیدار نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به دعوت مجمع نمایندگان استان گیلان روز گذشته (چهارشنبه، 22 آذرماه) به شهر رشت سفر کرده بود، در جریان این سفر یکروزه ای در جلسه شورای اداری استان که با حضور مصطفی سالاری استاندار و جمعی از نمایندگان استان گیلان صورت گرفت، حاضر شد و سپس در نود و ششمین مراسم بزرگداشت شهادت میرزا کوچک خان جنگلی سخنرانی کرد. همچنین رئیس مجلس به دیدار آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان رفت و در پایان از طریق شبکه استانی گیلان به صورت زنده با مردم استان گفت و گو کرد.



پرده دری برخی کشورهای منطقه در همکاری با رژیم صهیونیستی به جهان اسلام خسارت زد/ مشوق های پایدار برای صادرات در جریان بررسی بودجه تعیین می کنیم



دکتر لاریجانی رئیس در ابتدای این سفر در جلسه شورای اداری استان گیلان حضور یافت و به مباحث مهمی همچون ایجاد دردسر آمریکایی ها در منطقه، نقش بی بدیل ایران در ضربه زدن به تروریسم در عراق و سوریه و پرده دری برخی کشورهای منطقه در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.










حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان گیلان 34067512/13/2017 6:57:05 PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712103087290702_Thum.jpg

حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان گیلان


رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مسائل داخلی و استان گیلان به اهمیت افزایش تولید و صادرات و ایجاد ثروت برای پرش اقتصادی، ضرورت فعال سازی ظرفیت های گیلان با آمایش سرزمینی و کاهش حجم دولت اشاره کرد و عنوان داشت که مجلس شورای اسلامی حمایت های لازم را از بخش خصوصی در جریان بررسی لایحه بودجه 97 خواهد داشت. (متن کامل سخنان دکتر لاریجانی را اینجا بخوانید.)



ریشه تروریسم در منطقه به خاطر وجود روحیه اشغال است/ میرزا کوچک خان مانع دخالت خارجی شد



دکتر لاریجانی در ادامه سفر خود در نود و ششمین مراسم بزرگداشت شهادت میرزا کوچک خان جنگلی حاضر شد و سخنرانی کرد.



رئیس قوه مقننه در این سخنرانی ابعاد تاریخی زندگی میرزا کوچک خان را تشریح کرد و نقل قول هایی از برخی افراد همچون آیت الله مدرس(ره)، دهخدا و برخی افسران روس و انگلیس آورد که یادداشت هایی درباره شخصیت میرزای جنگلی داشته اند.










حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی 1000150012/14/2017 11:12:34 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712103355956196_Thum.jpg

حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی


وی همچنین ارتباطی میان نهضت جنگل و آرمان های میرزا کوچک با زمان حال کشور در شرایط امروز منطقه برقرار و تأکید کرد باید به جریان اصیل روحانیت پایبند باشیم و وحدت درونی و اتحاد اسلامی را حفظ کنیم تا همواره بتوانیم بر سر آرمان های خود ایستادگی کنیم و اجازه دخالت خارجی را ندهیم. (متن کامل این سخنرانی را اینجا بخوانید.)



طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام به ارزش ۵۰۰هزارمیلیاردتومان نیاز به ورود بخش خصوصی دارد



دکتر لاریجانی بعد از حضور در این مراسم به بیت آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان رفت و بعد از اقامه نماز جماعت با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.



رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در این دیدار به ضرورت استفاده از صنایع آب‌بر و ظرفیت صادرات دریا اشاره و تأکید کرد سرمایه گذاران باید گیلان را به سمت صنعتی شدن پیش ببرند.










دیدار دکتر علی لاریجانی با آیت الله زین العابدین قربانی 1000150012/14/2017 10:27:39 AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/12/201712109687662793_Thum.jpg

دیدار دکتر علی لاریجانی با آیت الله زین العابدین قربانی


وی با اشاره به 500 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی کلنگ زده شده، یادآور شد: اگر این طرح ها در زمان مناسب نتیجه ندهد به طرح کلنگی تبدیل می شود لذا از آن جایی که بسیاری از این طرح ها باید بعد از ساخت واگذار شود بهتر است در زمان حال که پولی برای اتمام آن وجود ندارد واگذار شود تا به منافع ملی ضرر نزند البته این واگذاری نیاز به تشویق مدیران دارد. (متن کامل این دیدار را اینجا بخوانید.)



استان گیلان به سمت صنعتی شدن حرکت کند/ توجه ویژه مجلس به پروژه احداث راه آهن و اصلاح وضعیت تالاب‌های گیلان



دکتر لاریجانی به عنوان آخرین برنامه خود با حضور در محل صداوسیمای مرکز استان گیلان به صورت زنده از طریق آنتن شبکه باران با مردم استان گفت و گو کرد و به بیان مسائل مهم و حیاتی این استان و ارائه راهکارهایی برای توسعه اقتصاد روستایی پرداخت. (متن این گفت و گو را اینجا بخوانید.)



به گزارش خانه ملت، محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه، غلامعلی جعفرزاده و جبار کوچکی نژاد نمایندگان رشت، کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود، ذبیح نیکفر لیالستانی نماینده لاهیجان و سیاهکل، اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش، محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت، منوچهر جمالی سوسفی نماینده رودبار، محمود شکری نماینده تالش و رضوانشهر و بشیر خالقی نماینده خلخال از استان اردبیل نیز رییس مجلس را در برنامه های این سفر همراهی کردند.



دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام برنامه‌های خود رشت را به مقصد تهران ترک کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 222881
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار