خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/19 - 14:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
امروز انجام شد؛

بازدید دکتر قالیباف از بخش صنعت نفت نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل

رییس مجلس شورای اسلامی از بخش صنعت نفت نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بازدید و از نزدیک در جریان دستاوردهای این عرصه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهار‌شنبه 19 بهمن ماه) از بخش صنعت نفت نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در مجلس شورای اسلامی برپا شده است بازدید کرد.



در جریان این بازدید، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزارت نفت در امور مهندسی، پژوهشی و فناوری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه طی سالیان گذشته، گفت: یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، جلوگیری از هدررفت گاز مشعل‌ها در مجموعه‌های نفتی بود که بر این اساس و مطابق برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته برای تعیین تکلیف این موضوع قراردادهایی منعقد شده و تا پایان دولت سیزدهم این امر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.



در ادامه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از این نمایشگاه، مهدی احمدی مروست، جانشین معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت در تشریع عملکرد این مجموعه گفت: این پژوهشگاه بزرگترین پژوهشگاه صنعت نفت در خاورمیانه است که تمام زنجیره صنعت نفت را از حیث توسعه دانش فنی پوشش می‌دهد؛ موضوعی که رهبر انقلاب در بازدید از این مجموعه مورد تأکید قرار دادند.



در ادامه این بازدید، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال به بیش از 550 شرکت خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این حوزه بارها تأکیدات جدی داشته‌اند که امروزه شاهد به ثمر رسیدن نتیجه آنها هستیم.



در این بازدید دکتر قالیباف ضمن تأکید بر اهمیت توجه به نگاه بلند مدت به مسائل زیست محیطی و اقتصادی در حوزه صنعت نفت، تصریح کرد: امروزه تبدیل انرژی فسیلی به الکترونیکی در دنیا بیش از 50 درصد است لذا باید به این عدد دست یابیم که نیازمند برنامه ریزی است.



رییس مجلس شورای اسلامی در این رابطه با اشاره به اینکه کمبود قانون در حوزه سرمایه‌گذاری وجود ندارد، اظهار کرد: سر جمع اعداد و ارقام سرمایه‌گذاری‌ها مشخص است اما برای رفع مشکلات این حوزه باید به سمت بهینه‌سازی گام برداریم.



در ادامه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش صنعت نفت نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بر مسئله هوشمندسازی، کاهش حجم گاز مصرفی، جلوگیری از قاچاق سوخت، جلوگیری از کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت، دستیابی به خودکفایی در حوزه استفاده از کاتالیست‌های تولید داخل برای تمامی پتروشیمی‌های کشور، بهره‌مندی بیشتر از توربین‌های تولید ملی و ... تأکید شد.



گفتنی است، نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل پیش از این و برای نخستین بار در حسینیه امام خمینی(ره) و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد و اکنون دومین نمایشگاه در مجلس شورای اسلامی برپا شده است.



وزارتخانه‌های صمت، نفت، ارتباطات و فناوری و جهاد کشاورزی در این نمایشگاه تولیدات و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356960
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار