خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/25 - 19:44
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
پزشکیان در همایش مدیریت جهادی:

اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم به جای 8 ساعت باید 12 ساعت کار کنیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از ادارات دولتی کار اضافه‌ای انجام نمی‌دهند ولی اضافه کار می‌گیرند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم به جای 8 ساعت باید 12 ساعت کار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر مسعود پزشکیان؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش مدیریت جهادی گفت: زمانی که به گذشته فکر می‌کنیم درمی یابیم که مدیران در آن زمان با تمام توان با وجود خود در صحنه حاضر می‌شدند  و بی‌توقع کار می‌کردند.



وی ادامه داد: باور جهادی باوری بود که در درون مردم وجود داشت و مسئولان ابتدای انقلاب به چنین باوری ایمان داشتند و از زندگی خود برای تحقق آرمان‌های انقلاب مایه می‌گذاشتند همین باور باعث شد که عراق مورد حمایت همه مستکبرین جهانی بود نتواند ایران را در دفاع مقدس شکست دهد.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز به جایی رسیده‌ایم که همه برای هر اقدامی طلب پول می‌کنند و مسئولان در سخنرانی و وعده‌های پیش از انتخابات اینگونه تبلیغ می‌کنند که اگر ما پیروز شویم پول بیشتری به شما مردم خواهیم داد.



وی افزود: اگر قرار است به قدرت برسیم باید راه جهادی و بسیجی را برگزینیم نه اینکه توقع دریافت پول و منصب برای انجام هر کاری را داشته باشیم. متأسفانه امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه به دنبال منافع بیشتر هستند و برای سازندگی کار نمی‌کنند.



پزشکیان تصریح کرد: امروز در ادارات دولتی شاهد هستیم که بسیاری از کارکنان یا مدیران کار نمی‌کنند اما اضافه کار می‌گیرند. اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم به جای 8 ساعت باید 12 ساعت کار کنیم.



وی افزود: جهاد با زبان، مال و جان است اگر بخواهیم آن را اجرایی کنیم باید اینگونه عمل کنیم.




پزشکیان در ادامه تصریح کرد: ما مسئولین و نمایندگان مردم با ساده زیستی میبایست نشان دهیم که جزئی از بطن جامعه و در کنار مردم و بخشی از آنها هستیم؛ مردم حق این را دارند که این رفتار و ساده زیستی را به واقع در زندگی و عمل ما ببنیند.



وجود فساد در جامعه نشانه حکمرانى ضعیف ماست



وی فساد در جامعه را نشانه حکمرانی ضعیف و عمل ضعیف مسئولان آن جامعه دانست و گفت: ما باید با آگاهانه عمل نمودن مانع بوجود آمدن مشکلات در جامعه باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری که به فرهنگ جهادی اقتصاد مقاومتی اشاره فرمودند؛ مدیران باید این الگو و فرهنگ را در عمل مد نظر بگیرند و با عزم و اراده ملی در کنار مردم به بهینه سازی اوضاع جامعه بپردازند تا بتوانیم در عمل به نتایج مثبت برسیم و شکوفا شویم.



پزشکیان مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی را یکی از ویژگی‌های بارز مردم و مسئولان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران جنگ تحمیلی مدیران یک عشق واقعی برای خدمت به مردم داشتند به همین دلیل مدیران جهادی با جان در صحنه بودند تا به مردم خدمت کنند. ما باید ثابت کنیم برای مردم و دلسوز آنها هستیم و با تمام وجود به دنبال وصول مطالبات آنها خواهیم بود، ما باید به آنها به واقع عشق بورزیم.



در عمل ثابت کنیم از بطن مردم هستیم



وی با بیان اینکه ما باید در عمل ثابت کنیم که جزء واقعی از بطن مردم هستیم ادامه داد: در این موضوع مدیران جهادی می‌بایست از خودشان شروع کنند و فلسفه مدیریت جهادی را با توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی جهادی اجرا کنند. ما باید حامی آنهایی باشیم که با تمام جان و مال و هستی‌شان حافظ نظام ولایت بوده‌اند.



نایب رییس مجلس در پایان تاکید کرد: باید فرهنگ جهادی را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و هجمه‌های رسانه‌ای آنها احیا کنیم و با وحدت و انسجام تحت مدیریت الگوی جهادی پتانسیل‌هایی را که در کشور داریم برای تربیت مدیرانی جهادی و دلسوز به جهت خدمت به کشور و ملت تربیت کنیم./



پایان پیام


  • کد خبر : 227607
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار