خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/06 - 13:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
قاضی‌زاده هاشمی در پیامی مطرح کرد

اهتمام آیت‌الله خوشوقت در مسیر تحقّق اهداف نهضت اسلامی و استقرار نظام/عمرشان را در راه هدایت جوانان گذراندند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت‌الله خوشوقت نوشت: ایشان از اساتید اخلاق و علمای برجسته حوزه علمیه، عمر پر برکت خویش را در راه ترویج اخلاق و تعالیم اسلام و تربیت و هدایت جوانان گذراند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت‌الله خوشوقت فقیه و مجاهد عرصه جهاد ضمن عرض تسلیت به ابعادی از زندگی این مفسر وارسته پرداخت.



متن این پیام به شرح زیر است:



یرْفع اللّه الّذین آمنوا منْکمْ والّذین أوتوا الْعلْم درجاتٍ



در سالگرد ارتحال جانسوز آیت‌الله خوشوقت، آن عالم ربانی، سالک الی‌الله، عارف بالله، فقیه و مفسر وارسته و عالم و مجاهد عرصه جهاد که در طول فعالیت‌های خویش در مسیر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشتند و در حوزه‌های علمیه نیز منشأ خدمات علمی فراوانی بودند به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه­‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌‌گویم و برای آن فقید سعید علو درجات، حشر با اهل بیت(سلام الله علیهم)، رحمت واسعه الهی را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.



حضرت آیت‌الله خوشوقت از اساتید اخلاق و علمای برجسته حوزه علمیه، عمر پر برکت خویش را در راه ترویج اخلاق و تعالیم اسلام و تربیت و هدایت جوانان گذراند عمری با برکت، سرشار از معنویت و تهذیب و گام‌های پیوسته در سلوک الی الله، همراه با مجاهدتی کم نظیر در تربیت نفوس مستعد و دل‌های مشتاق، خلاصه‌ای از زندگینامه این روحانی مهذّب و این معلّم اخلاق و معرفت است.



آن عالم عامل، با مجاهدت مستمر در راستای صیانت و حراست از حریم آموزه‌های بلند دینی و اسلامی برآمد، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی حکمی از طرف حضرت امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ویژه ایشان در ستاد انقلاب فرهنگی منصوب شدند و در مسیر تحقّق اهداف نهضت اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی اهتمام نمود.



از آن پس نیز بیشتر در زمینه‌های فرهنگی، ارشاد، هدایت جوانان و تربیت فضلای حوزه علمیه و دانشجویان مستعد ایفای وظیفه نمودند و تا زمان وفات، مسجد ایشان کانون آمد و شد جان‌های ارادتمند و جوانان انقلابی و پر شوری بود که از زلال صحیفه سجادیه، خطبه‌های نهج‌البلاغه، روایات، آیات، توضیح و تفسیر آیات نورانی قرآن سیراب می‌شوند.



بی‌گمان آثار، برکات و نقش کم نظیر آن استاد برجسته و فقیه ربانی، به عنوان عالمی وارسته و بصیر در بسیاری از میادین مجاهدت علمی و عملی در قبل و بعد از انقلاب، در پیش برندگی انقلاب و صیانت از آرمان‌های متعالی اسلام عزیز همواره در بین مجاهدان و خدمتگزاران صدیق تاریخ انقلاب اسلامی همچون نگینی برجسته خواهد درخشید./



پایان پیام

  • کد خبر : 314804
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار