خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/13 - 13:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در گفتگوی زنده شبکه خبر:

اقدام تروریستی دولت آمریکا خطای راهبردی بود / آمریکایی‌ها تاوان شهادت سردار سلیمانی را می دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دست خودشان منطقه را ناامن کردند، گفت: این حادثه تروریستی با همت ملت ایران به نحو احسن جبران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(جمعه، ۱۳ دی ماه) در گفتگویی زنده  با شبکه خبر سیما در پی شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی گفت: این ضایعه بزرگ را به ملت ایران و همه مسلمانان در منطقه که می دانم با شخصیت این شهید بزرگوار آشنا بوده و قدر او را می دانند، تسلیت عرض می کنم. 



سردار سلیمانی فرد پاکباخته‌ای برای انقلاب و دردهای مسلمانان بود 



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از خصوصیات این شهید بزرگوار که هیچ گاه از ذهن ها محو نمی شود این بود که ایشان  برای انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب و درد مسلمانان،  ازخودگذشته و  پاکباخته  بود و در طول ۳۷ سالی که ایشان را می شناسم همواره این ویژگی را داشت. 



وی در ادامه سردار سلیمانی را فردی غیور  نسبت به انقلاب اسلامی و حساس نسبت به منافع ملت ایران و دردهای مسلمانان توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان سرداری شجاع بود و در مسیر کار خود با دقت نظر عمل می کرد؛ سردار سلیمانی باهوش بود و اینکه در رسانه های خارجی او را شخصیتی ممتاز می دانند  به خاطر دقت نظرهایی است که در کار خود داشت. ما 



شخصیت مهمی را از دست دادیم



دکتر لاریجانی ادامه داد: ایشان فردی بود که در سال های اخیر که در نیروی قدس فعالیت می کرد، از پختگی خوبی برخوردار شده و حس خوبی نسبت به کار خود داشت، به طوری که با تمام وجود در مسیر کار خود فعال بود و شب و روز نمی شناخت و  از این جهت ما شخصیت مهمی را از دست دادیم. 



رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه اینگونه شهادت ها باعث رویش های بعدی در انقلاب می شود، عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر و شهید رجایی شخصیت های بزرگی بودند و وقتی آنها را از دست دادیم، انقلاب با خون آنها تدوام پیدا کرد؛ لذا قطعا شهادت این برادر عزیز و مجاهد نیز برای آینده انقلاب همین نقش را خواهد داشت.   



اقدام تروریستی دولتی آمریکایی‌ها خطای راهبردی بود 



رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خطایی که آمریکایی ها در این قضیه مرتکب شدند، خطایی راهبردی و اقدام تروریستی دولتی بود که خودشان هم پذیرفتند؛  چنان که گاهی در صحنه جهانی، این چنین اقداماتی دارند اما نمی پذیرند. در حالی که این بار پذیرفتند و  اقدام بسیار بی تدبیرانه ای انجام دادند. 



دکتر لاریجانی اضافه کرد: این حساسیت در مردم عراق و ملت بزرگ ایران وجود دارد و دشمنان باید بدانند وقتی فرمانده بزرگ اسلام را با چنین سابقه درخشان مجاهدت به شهادت می رسانند، به دست خودشان وضع ناامنی در منطقه ایجاد کرده و برای خود خسارت به بار می آورند. 



رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکایی ها  سردار عظیم الشأنی را از ایران گرفتند و تاوان آن را می دهند، خاطرنشان کرد: ما نمی خواستیم این وضع پیش بیاید اما آمریکایی ها این آشفتگی را ایجاد کردند از این رو این حادثه با همت ملت ایران به نحو احسن جبران می شود و پشتیبانی عمیق تری برای ملت ایران به وجود می آید. به ویژه آن که مردم قدردان شخصیت  ارزشمند شهید سرداد سلیمانی اند./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 293424
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار