خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/25 - 20:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در نشست اتاق تعاون استان آذربایجان غربى:

اقتصاد رانتى و دلالی بیشترین سود را دارد/ باید بخش خصوصى مولد را ارج نهاد/ مجلس مالیات تولید را از ٢٥ به ٢٠ درصد کاهش داد

نایب رییس مجلس با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی را حل کند، گفت: واگذارى اقتصاد به بخش خصوصی به این دلیل رویکرد مثبتى است که بخش خصوصی بهتر از دولت می‌تواند امور را در دست گرفته و آن را مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امرز (شنبه٢٥ بهمن ماه) در نشست شوراى گفت‌وگوى دولت و بخش خصوصى(اتاق تعاون) استان آذربایجان غربى، اعلام کرد: انقلاب ما با آن ارزش های انسانی و الهی راه های ارزشمندی را طی کرده است اما در اقتصاد و معیشت مشکل داریم، که ثابت شده بخش دولتی به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای حل این مشکلات اقتصادى، ادامه داد: با دستور مقام معظم رهبری اقدام بسیار ارزشمندی در اجرای اصل ۴۴ شروع شد که به وسیله آن اقتصاد را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم.



نیکزاد گفت: واگذارى اقتصاد به بخش خصوصی به این دلیل رویکرد مثبتى است که بخش خصوصی بهتر از دولت می‌تواند امور را در دست گرفته و آن را مدیریت کند.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متأسفانه ما در این قضیه موفق عمل نکردیم و حاضرین در این جلسه اگر تعلق خاطر  به دین و ملت خود نداشتند می توانستند به دنبال اقتصاد رانتی یا همان اقتصاد دلالی بروند.



نیکزاد با بیان اینکه فعالان بخش اقتصاد با وجود مشکلات بسیار به سمت اقتصاد رانتی و غیرمولد متمایل نشده اند، گفت: در اقتصاد رانتی که نه اسمی دارند و نه دفتری، حتی مالیات نیز پرداخت نمی کنند و متاسفانه اقتصاد دلالی در حال حاضر بیشترین سود را برای افراد دارد.



وی با اشاره به موضوع تغییر برخی از قوانین اتاق بازرگانی، اظهار کرد: اینکه بعد از چندین سال بخواهند قانون اتاق بازرگانی را به هم بزنند موضوع قابل قبولی نیست و ما به شما قول می دهیم که این اتفاق عملی نخواهد شد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی در جلسات اخیر کمیسیون تلفیق مالیات را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد به نفع فعالین اقتصادی کاهش دادند.



به گزارش خانه ملت، در این نشست  عزت الله اکبری تالارپشتی، مجتبی یوسفی، سید سلمان ذاکر، وحید جلا‌ل‌زاده و علی خضریان حضور داشتند.



پس از این نشست نیز نیکزاد و هیات همراه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در نشست صمیمى در جمع فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگى ارومیه حاضر شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 313858
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار