خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/16 - 21:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم:

استان قم نیاز به خیز بلند در اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی: باید در خصوص اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای در استان قم خیز بلندی برداشته شود و لازم است تا بخش خصوصی را وارد اجرای طرح‌ها کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عصر امروز (سه شنبه ۱۶بهمن ماه) اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با دکتر علی لاریجانی دیدار کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید آموزش‌های عملی لازم را ببینند هرچند که در گذشته این موضوع صورت می‌گرفت، گفت: در زمینه آبیاری‌های تحت فشار ۲۰۰میلیون یورو، ا



آبخیزداری تحت فشار ۱۵۰میلیون یورو و در زمینه کنترل ریزگردها حدودا ۵۰میلیون یوروو با اذن از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی در لابحه بودجه ۹۸ برداشت می‌شود.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  اگر قانون به درستی اجرا شود می‌توان ۱۰هزار میلیارد در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در حاشیه روستاها را در لایحه بودجه ۹۸تمدید کرد، ادامه داد: ارزیابی دقیقی که مشخص کنند چه میزان از تسهیلات در نظر گرفته شده محقق شده است.



رئیس قوه مقننه در پایان با تاکید بر اینکه به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم در خصوص لایحه هوای پاک پیگیری لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: باید در خصوص اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای در استان قم خیز بلندی برداشته شود و لازم است تا بخش خصوصی را وارد اجرای طرح‌ها کنید، این استان به دلیل کمبود بارندگی راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد.



گفتنی است اعضای نظام مهندسی کشاورزی قم در این نشست مسائلی را در خصوص عدم اجرای لایحه هوای پاک، لزوم کشت گلخانه‌ای،  وضعیت دامداری‌های استان و میزان کاهش بارندگی‌ها مطرح کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 273524
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار